• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3844 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۲ تير

پارلمان

تعدادي از نمايندگان امضاي سوال از رييس‌جمهور را پس گرفتند

گروه سياسي| جديدترين برگي كه مخالفان دولت رو كرده‌اند طرح سوال از رييس‌جمهور است. طرحي كه موضوع آن موسسات مالي هستند و نمايندگان تصور مي‌كنند از كانال طرح سوال از رييس‌جمهور مي‌توانند آن را به مرحله قابل قبولي برسانند. ديروز اما برخي از نمايندگان اصولگراي مجلس همچون محمدجواد ابطحي از ارايه اين طرح سوال به هيات رييسه مجلس با 130 امضا خبر داد. اين خبر اما تنها چند ساعت بعد توسط عليرضا رحيمي نماينده تهران با جزييات بيشتري مطرح شد و او تاكيد كرد كه 22 نماينده مجلس امضاي‌شان را از اين طرح سوال پس گرفته‌اند. او تصريح كرده است كه بسياري از اين نمايندگان نمي‌دانستند كه طرح مذكور سوال از رييس‌جمهور است. نماينده تهران از پس گرفتن امضاي ۲۲ نماينده درباره سوال از رييس‌جمهور خبر داد و تاكيد كرد كه طرح سوال از رييس‌جمهور با توجه به باقي ماندن يك ماه تا پايان عمر دولت يازدهم صرفا شائبه سياسي كاري دارد. به گزارش ايسنا، عليرضا رحيمي اظهار كرد: امروز در جلسه علني مجلس تعدادي از نمايندگان نامه‌اي با محتواي پس گرفتن امضاي‌شان از طرح سوال از رييس‌جمهور را امضا كردند كه تعداد امضا‌كنندگان به ۲۲ نفر رسيد. وي با بيان اينكه احتمالا تعداد امضا‌كنندگان اين نامه افزايش يافته است گفت: اين نمايندگان تصور نمي‌كردند آنچه امضا كرده‌اند موضوع سوال از رييس‌جمهور بوده و فكر مي‌كردند قرار است اين موضوع در قالب نامه‌اي به رييس‌جمهور مطرح شود به همين دليل آن را امضا كردند. اين عضو فراكسيون اميد ادامه داد: اينكه يك ماه باقي مانده به پايان دولت يازدهم عده‌اي به دنبال طرح سوال از رييس‌جمهور آن هم در موضوع موضوعي مثل وضعيت موسسات اعتباري باشند كه مجلس هم‌اكنون در حال پيگيري آن است، صرفا شائبه سياسي‌كاري را ايجاد مي‌كند؛ چون مشكلات مهم‌تري همچون كسري بودجه نيز مطرح است. رحيمي توضيح داد: امروز قرار است كميسيون اصل ۹۰ با حضور مسوولان مربوطه در سازمان بازرسي، سازمان ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي و نيروي انتظامي و دادستاني به بررسي مشكل سپرده گذاران دو موسسه كاسپين و آرمان بپردازند و كميسيون اقتصادي هم سوال ۸۰ نماينده از وزير اقتصاد را در اين رابطه در دستور كار قرار داده است كه اين خود نشان مي‌دهد مجلس در حال بررسي اين موضوع است. وي در پايان گفت كه امضا‌كنندگان طرح سوال از رييس‌جمهور مدعي هستند كه اين سوال ۸۰ امضا دارد؛ سوالي كه ناظر به رسيدگي موسسات اعتباري به ويژه كاسپين و آرمان است.

 

بيانيه 160 نماينده مجلس؛
آزادي موصل با حداقل هزينه، شكست فاحشي براي امريكا بود

160 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بيانيه‌اي به مناسبت آزاد‌سازي موصل اعلام كردند آزادي موصل با حداقل هزينه، شكست فاحشي براي امريكا و اذناب منطقه‌اي آن بود. به گزارش ايرنا، در اين بيانيه كه توسط محمدحسين فرهنگي، عضو هيات رييسه پيش از پايان جلسه علني مجلس قرائت شد، ضمن شكرگزاري به محضر پروردگار متعال و تبريك به دولت و ملت و مجلس و ارتش عراق و حشد الشعبي و مرجعيت عراق به ويژه آيت‌الله العظمي سيستاني و مستشاران نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي آمده است: آزادي موصل با حداقل هزينه شكست فاحشي براي امريكا و اذناب منطقه‌اي او بود كه از گروهك‌هاي تروريستي و داعش حمايت مي‌كنند.

 

انتشار برنامه ششم در روزنامه رسمي به‌معناي ابلاغ آن از سوي رييس‌جمهوري است

نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه انتظار مي‌رفت قانون برنامه ششم توسط رييس‌جمهوري ابلاغ مي‌شد، گفت: با اين حال هنگامي كه اين مساله در روزنامه رسمي منتشر شده، يعني ابلاغ شده و اجرا مي‌شود. به گزارش ايلنا، علي مطهري در جريان نشست علني ديروز مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به تذكر برخي از نمايندگان مبني بر عدم ابلاغ قانون برنامه ششم توسط رييس‌جمهوري و همچنين اجرايي نشدن اين قانون با وجود گذشت بيش از سه‌ماه از زمان ابلاغ اين قانون توسط مجلس، اعلام كرد: انتظار داشتيم اين قانون از طرف رييس‌جمهوري به دستگاه‌ها ابلاغ شود. نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي در عين حال تصريح كرد: با اين حال هنگامي كه اين مساله در روزنامه رسمي منتشر شده، يعني ابلاغ شده و اجرا مي‌شود. اين درحالي است كه حميدرضا حاجي‌بابايي، رييس كميسيون تلفيق برنامه ششم توسعه نيز پيش از اين در نامه‌اي به علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي از عدم ابلاغ و اجراي قانون برنامه ششم توسط رييس‌جمهوري انتقاد كرده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون