• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3844 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۲ تير

كريمي‌قدوسي:

اسراييل از كساني كه عليه روحاني شعار دادند حمايت كرد

درباره اتفاقات روز قدس چه نظري داريد؟
ببينيد برجام تصويب مي‌شود و اسراييل مي‌بيند تمام خواسته‌هايش در برجام محقق شده است. آنها 14 شرط از ايران داشتند كه هر 14 تا محقق شده است. اما بعد موضع مخالف برجام مي‌گيرد. بعد آقاي ظريف در مجلس به مني كه منتقد برجام هستم مي‌گويد تو مثل اسراييلي چون هم تو مخالف برجامي و هم اسراييل.
در مورد روز قدس هم اسراييل از كساني كه شعار دادند حمايت كرد. در حالي كه اسراييل بايد طور ديگري موضع مي‌گرفت. اما اسراييل در اينجا هم همانند نقد برجام براي اينكه آتش به اختيار را له كنند موضع حمايت از اينها را مي‌گيرد كه اگر كسي به ميدان آمد بگويند ببينيد اين آتش به اختيار‌ها اينها هستند.
منظور شما اين است كه شعاردهندگان اسراييلي و مورد حمايت اسراييل
 بودند؟
نه، من اصلا متهم نمي‌كنم. نقش اسراييل را در اين بحث‌هاي اجتماعي خودتان پيدا كنيد. اسراييل هر چه از برجام مي‌خواست محقق شد اما مخالف برجام هم هست. براي اينكه داخل كشور هيچ منتقدي از برجام انتقاد نكند.
 اگر انتقاد كند با اسراييل مساوي مي‌شود. در اينجا هم براي زدن «آتش به اختيار» وارد شده است. ما از اول انقلاب هم آتش به اختيار بوديم؛ ولي در چارچوب معارف انقلاب دين و ارزش‌ها و قانون. چرا همه در ايران از آتش به اختيار ترسيده‌اند؟
 اسراييلي‌ها فهميدند چه اتفاقي مي‌افتد. فهميدند نقش مردم اگر در «سياست در ميدان» پررنگ شود و مردم جلوي اخلال در فرماندهي را بگيرند، براي‌شان فاجعه است. لذا آنها آمدند و از آن عده‌اي كه روز قدس عليه آقاي روحاني شعار دادند، حمايت مي‌كنند. اسراييل مي‌خواهد آتش به اختيار را بزند. او مي‌خواهد رهبري را زير
 سوال ببرد.
بنابراين شما مي‌گوييد كه كار شعاردهندگان درست بوده است اما اسراييل براي منحرف كردن حركت آنها از آنها حمايت كرده است؟
نه؛ اتفاقا كار آنها درست نبوده است. اما اسراييل حمايت كرد تا بگويد اينها همان آتش به اختياري هستند كه رهبري گفته تا بعد از اين هر كسي كار تميز هم كرد، بگويند اينها خراب
كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون