• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3175 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن

اتخاذ تدابيركوتاه‌مدت و بلندمدت براي شرايط تحريم

وزير اقتصاد گفت: تدابير اقتصادي ما در شرايط تحريم بايد به گونه‌اي باشد كه هم دركوتاه‌مدت بتوانيم شرايط را به خوبي تدبير كنيم و هم در بلندمدت به اقتصادي شكوفا، پايدار و مستحكم دست يابيم. علي طيب‌نيا با بيان اينكه در عرصه اقتصاد، چشم‌انداز
20 ساله و اقتصاد مقاومتي يك آرمان بلندمدت است و تحريم‌ها يك موضوع كوتاه‌مدت، افزود: موضوعات كوتاه‌مدت همچون پله‌هايي هستند كه ما با طي كردن آنها، مسير خود را براي دستيابي به آينده‌اي روشن، هموار مي‌كنيم. وي اضافه كرد: اگر فقط چشم به چالش‌ها و تكانه‌ها بدوزيم، قدرت حركت خود را از دست خواهيم داد، لذا مسير آينده را بايد با اهداف درخشان روشن كرد. طيب نيا خاطرنشان كرد: بي توجهي به تكانه‌ها و بحران‌ها ممكن است به توهم‌گرايي خوشبينانه منجر شود و بي‌توجهي به اهداف بلندمدت هم ممكن است ما را اسير روزمرگي كند، لذا بايد تركيبي از انضباط و انعطاف را مدنظر داشت؛ انضباط در پيگيري اهداف بلندمدت و انعطاف در پاسخگويي به موضوعات كوتاه‌مدت.
وي گفت: رمز موفقيت اين هدف ارتباط مسائل كوتاه‌مدت به اهداف بلندمدت است، هر چالش و بحراني روزي به اتمام مي‌رسد و در اين بين كشوري موفق است كه بتواند چالش‌ها و بحران‌ها را با رويكردي بلندمدت حل و فصل كند و پشت سر بگذارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون