• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3848 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۷ تير

خبر كوتاه

اجراي «يك دقيقه و سيزده ثانيه» در ايرانشهر

نمايش «يك دقيقه و سيزده ثانيه» نوشته محمد چرمشير و به كارگرداني شهرام گيل‌آبادي با نگاهي مستند به زندگي زنان كارتن‌خواب از اول مردادماه در سالن سمندريان تماشاخانه ايرانشهر روي صحنه مي‌رود. اين نمايش تعاملي كه در دو زمان 20:30 و ٢٢ از يكم تا بيست‌ويكم مرداد روي صحنه مي‌رود، قصه زندگي چهار زن كارتن‌خواب است كه با بازي پانته آ بهرام، لادن مستوفي، سيما تيرانداز و مينا دريس در شيوه‌اي تعاملي و با مشاركت فعال تماشاگر روي صحنه خواهد رفت. اين نمايش كه قصه زندگي پرتنش و جذاب ٤ زن كارتن‌خواب را به صحنه مي‌كشد با بررسي قصه ٥٣ زن كارتن‌خواب با تحقيقي ميداني شكل گرفته است. نمايش «يك دقيقه و سيزده ثانيه» در پي برانگيختن حس انساني تماشاگران خود براي كاري انسان‌دوستانه است. پيش‌فروش بليت اين نمايش از روز 23 تيرماه، ساعت ۱۲ در سايت تيوال آغاز مي‌شود.

 

فيلمي با بازي حسين محجوب در كارلووي واري

حسين محجوب در حالي بر پرده‌هاي سينما و بيلبوردهاي تبليغاتي جشنواره كارلووي واري حضوري جدي دارد كه خودش به دليل مشكل ويزا نتوانست در اين رويداد سينمايي حاضر شود. اين در حالي است كه او ممكن است برنده گوي بلورين بهترين بازيگر مرد اين جشنواره شود. در فيلم گرجستاني «خيبولا» نقش اول را حسين محجوب، بازيگر ايراني ايفا كرده است. اين فيلم كه در جمع محدود فيلم‌هاي رقابت‌كننده براي جايزه گوي بلورين بهترين فيلم قرار دارد، شايد براي محجوب هم جايزه گوي بلورين بهترين بازيگر مرد را به ارمغان بياورد. فيلم سينمايي خيبولا، محصول 2017 ساخته جورج اوواشويلي، روايت روزهاي پاياني عمر نخستين رييس‌جمهوري منتخب گرجستان است. اين شخصيت را كه درواقع بازيگر اصلي اين فيلم كم شخصيت است، حسين محجوب ايفا كرده است. ايسنا

 

انتشار دومين رمان تاريخي حميدرضا صدر

رمان «سيصد و بيست و پنج» نوشته حميدرضاصدر با محوريت شخصيت حسنعلي منصور يكي از نخست‌وزيرهاي محمدرضا پهلوي توسط نشر چشمه منتشر و راهي بازار نشر شد. اين كتاب سومين عنوان از مجموعه «ناداستان» است كه توسط چشمه منتشر مي‌شود. صدر پس از نوشتن كتاب «تو در قاهره خواهي مرد» درباره محمدرضا پهلوي كه آن كتاب هم به نوعي در گروه ناداستان‌ها قرار مي‌گيرد، سراغ موضوع نخست وزيري ۳۲۵ روزه حسنعلي منصور رفته است. اين داستان نويس، علاوه بر آوردن واقعيات تاريخي در رمانش، شخصيت منصور را واكاوي كرده و وجوه مختلف آن را با قلمش به تصوير كشيده است. اين كتاب با ۳۰۷ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قيمت ۲۵۰ هزار ريال منتشر شده است.

 

بازي رضا بهبودي و الهام كردا در «اگه بميري... »

رضا بهبودي و الهام كردا در نمايش «اگه بميري... » به كارگرداني سمانه زندي‌نژاد بازي مي‌كنند. نمايش «اگه بميري...» نوشته فلوريان زلر با كارگرداني سمانه زندي‌نژاد و به تهيه‌كنندگي مهرداد بهاءالديني از اول مردادماه در سالن دكتر ناظرزاده كرماني مجموعه ايرانشهر اجراي عمومي خود را آغاز مي‌كند. از ديگر عوامل اين نمايش مي‌توان به شيما ميرحميدي طراح صحنه و لباس، ، آنكيدو دارش طراح صدا، فراز اسكندري طراح ويديو، صادق زرجويان طراح پوستر و تيزر و مهدي آشنا عكاس اشاره كرد. گروه اجرايي نمايش «اگه بميري...» اين روزها تمرين‌هاي خود را براي آغاز اجراي عمومي اين اثر سپري مي‌كند.

 

كارگاه حميد متبسم در فرهنگسراي نياوران

كارگاه رديف‌نوازي و اجراي قطعات توسط حميد متبسم، نوازنده و آهنگساز نام‌آشناي موسيقي ايران در فرهنگسراي نياوران برگزار مي‌شود. اين كارگاه به مدت هفت روز و در روزهاي شنبه و يكشنبه 17 و 18 تيرماه از ساعت 16 تا 19، دوشنبه 19 تيرماه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 19، سه‌شنبه و چهارشنبه 20 و 21 تير ماه از ساعت 16 تا 19 و سه‌شنبه و چهارشنبه 27 و 28 تيرماه از ساعت 16 تا 19 در فرهنگسراي نياوران برگزار مي‌شود. حميد متبسم متولد ۲۴ مرداد ۱۳۳۷در شهر مشهد آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار و از بنيان‌گذارانِ گروه دستان است. از او تاكنون آلبوم‎هاي موسيقي متعددي منتشر شده است كه از ميان آنها مي‎توان بامداد، بوي نوروز، به نام گل سرخ، زمزمه‌ها و سيمرغ را نام برد. علاقه‌مندان جهت ثبت نام در اين كارگاه موسيقي مي‌توانند اطلاعات خود را به آدرس teaching@motebassem.com ارسال كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون