• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3852 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۱ تير

تصميم درباره افزايش قيمت روغن نباتي، به زودي

در هفته گذشته كالاهاي خوراكي نوسان قابل ملاحظه‌اي در قيمت نداشت، اما ميوه‌ها با 1/6درصد بيشترين كاهش قيمت و همچنين تخم‌مرغ با 2/3 درصد بالاترين درصد گراني را به خود اختصاص دادند.
تازه‌ترين گزارش بانك مركزي از متوسط قيمت خرده‌فروشي كالاهاي خوراكي در هفته منتهي به ۱۶ تيرماه امسال از اين حكايت دارد كه قيمت لبنيات نسبت به هفته ماقبل و هفته مشابه ماه قبل بين 2/0 تا 3/0 درصد گران شده است. بهاي تخم‌مرغ حدود 2/3درصد افزايش داشته و هر شانه بين ۹۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ تومان فروش رفته است. در گروه گوشت‌ها، گوشت قرمز ثبات قيمت داشت و هر كيلو گوشت گوسفند با استخوان حدود ۴۵ هزار و ۳۰۰ تومان و گوشت گاو و گوساله بي‌استخوان تا ۳۸۰۰۰ تومان در سطح شهر عرضه شده است اما گوشت مرغ تا هر كيلو ۷۲۹۰ تومان عرضه شد كه با افزايش قيمت 5/1 درصدي همراه بوده است. برنج ديگر كالايي بود كه كاهش قيمت 2/0 درصدي نسبت به هفته قبل و هفته مشابه ماه قبل داشته است، در حبوبات نيز ثبات قيمت ثبت شد.
گزارش بانك مركزي نشان مي‌دهد كه ميوه‌ها در هفته منتهي به ۱۶ تيرماه 1/6 درصد و نسبت به هفته مشابه ماه قبل تا ۳۶ درصد ارزان شده است. در مقابل سبزي‌ها با رشد 4/2درصدي همراه بود.
همچنين قند و شكر تا 6/0درصد ارزان شد، چاي گراني 4/1درصدي داشت و روغن نباتي تغيير قيمتي را تجربه نكرد. دبير انجمن روغن نباتي در خصوص قيمت اين محصول گفت: درخواست توليدكنندگان روغن نباتي براي افزايش قيمت محصولات‌شان طي هفته جاري در سازمان حمايت جمع‌بندي مي‌شود و هفته آينده براي بررسي و تصويب در جلسه كارگروه تنظيم بازار دولت مطرح خواهد شد.  
داريوش محمودي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، اظهار داشت: با توجه به افزايش قيمت تمام‌شده توليد روغن، توليدكنندگان درخواست افزايش قيمت اين محصول را به سازمان حمايت ارايه كردند تا بر اساس هزينه توليد و با در نظر گرفتن حاشيه سود توليدكنندگان در مورد قيمت جديد روغن تصميم‌گيري شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون