• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3852 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۱ تير

افت يكدست خودرويي‌ها

در چهارمين روز دادوستدهاي بورس تهران شاخص كل بازده نقدي و قيمتي ۱۱۳ واحد رشد كرد و حدود ۵۰۰ واحد كمتر از كانال ۸۰ واحدي ايستاد. در اين روز خودرويي‌ها نقش كاهنده روي دماسنج بازار داشتند و يكدست افت كردند.
سه‌شنبه شاخص كل بازده نقدي و قيمتي بورس اوراق بهادار تهران نسبت به روز گذشته ۱۱۳ واحد رشد داشت و در تراز ۷۹ هزار و ۴۹۰ واحدي ايستاد. همچنين شاخص كل هم وزن با ۲۰ واحد رشد به رقم ۱۷ هزار و ۳۴۳ واحدي دست يافت. شاخص آزاد شناور نيز پس از ۱۱۳ واحد رشد به عدد ۸۶ هزار و ۸۸۸ واحدي رسيد و شاخص بازار اول و دوم هر يك به ترتيب ۸۹ و ۱۹۲ واحد رشد كرد.
نماد شركت معدني و صنعتي گلگهر با ۴۳ واحد تاثير مثبت روي دماسنج بازار سرمايه بيشترين نقش افزاينده را روي شاخص داشت، پس از اين نماد شركت ارتباطات سيار ايران، سرمايه‌گذاري گروه توسعه ملي و فولاد خوزستان بيشترين نقش افزاينده دماسنج بازار را داشتند. در گروه استخراج كانه‌هاي فلزي نماد معادن بافق ارزش معامله‌اش به ۳۵۰ ميليون تومان مي‌رسيد و حجم معاملات آن به رقم ۲۸۱ هزار و ۵۷۴ سهم بالغ شد، اما در نهايت نزديك به دو درصد در قيمت پاياني افت كرد.
در طرف مقابل نمادهاي گروه توسعه معادن و فلزات، پارس‌خودرو، ايران خودرو و صنايع پتروشيمي خليج فارس روي شاخص تاثيرات كاهنده داشتند. در گروه محصولات شيميايي روند كاهش قيمت سهم‌ها اكثرا رو به كاهش بود هرچند معدود نمادهايي مانند پلي اكريل و گسترش نفت و گاز پارسيان مقدار اندكي رشد كردند و همچنين صنايع شيميايي فارس و پاكسان توانستند بيش از سه درصد افزايش قيمت داشته باشند.
نماد معدني و صنعتي گلگهر كه بيشترين نقش را در دماسنج بازار سرمايه داشت، ارزش معامله‌اش به دو ميليارد و ۶۳۰ ميليون تومان مي‌رسيد و حجم معاملات آن عدد ۱۱ ميليون و ۴۹۶ واحد را رد كرد. چهار نماد از گروه استخراج كانه‌هاي فلزي روند رشد در قيمت پاياني خود را تجربه كرده‌اند و پنج نماد نيز شاهد روند كاهشي بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون