• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3852 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۱ تير

عددنوشت

توليد گيلاس درايران

ايران با توليد سالانه 200 هزار تن گيلاس جايگاه سوم توليد جهان را در اختيار دارد كه حدود 60 تا 61 هزار تن از اين محصول در شهرستان شميرانات به عمل مي‌آيد. ميزان توليد گيلاس در جهان حدود 18ميليون تن است. تركيه جايگاه نخست، امريكا دوم و ايران جايگاه سوم را دارد و پس از اينها ايتاليا و اسپانيا در جايگاه‌هاي چهارم و پنجم دنيا قرار گرفته‌اند.
علي مرادي، شهردار لواسان با بيان اين مطلب در مورد سومين جشنواره گيلاس از 25 تير به مدت سه روز خبر داد و گفت: ايران در توليد اين محصول جايگاه سوم و از نظر كيفيت جايگاه نخست جهان را دارد. وي تصريح كرد: اگر چه تركيه جايگاه نخست توليد را در جهان دارد، اما با بررسي‌هايي كه انجام شده كيفيت گيلاس ايران جايگاه نخست را در دنيا داشته و علاقه‌مندان زيادي دارد.
مرادي افزود: از آنجايي كه وزارت جهاد كشاورزي متولي اين بخش است، بايد به صنايع تبديلي مرتبط با اين محصول بپردازد. اين جشنواره فرصت مغتنمي است تا علاوه بر ارتقاي سطح كيفي و كمي توليد گيلاس اين شهرستان ساير محصولات كشاورزي نيز به طور مستقيم به دست مصرف‌كنندگان برسد.


پرداخت وام اشتغال كميته امداد
پرويز فتاح، رييس كميته امداد امام خميني (ره) از پرداخت بيش از ۲۵۰۰ ميليارد تومان وام اشتغال به مددجويان كميته امداد تا پايان سال جاري خبر داد و اظهار كرد: در سال گذشته بالغ بر سطح ۲ هزار فقره وام اشتغال به مبلغ ۱۴۰۰ ميليارد تومان به مددجويان پرداخت شد.
اين ميزان امسال به بالاي ۲۱00 ميليارد تومان افزايش خواهد يافت، پيش‌بيني مي‌كنيم كه امسال نيز بيش از ۲۵۰۰ ميليارد تومان وام اشتغال به مددجويان پرداخت كنيم. در كميته امداد عزم راسخ ما براي اشتغال و خوداتكايي خانواده‌هاي تحت پوشش است.
وي افزود: ما در كميته امداد پرداخت وام‌هاي غيرقرض‌الحسنه را به افراد تحت پوشش ممنوع كرده‌ايم به گونه‌اي كه تمام تسهيلات پرداختي به مددجويان قرض‌الحسنه است. قرارداد واگذاري ۵ هزار دستگاه وانت به مددجويان حدوديك ماه پيش بين كميته امداد، صندوق كارآفريني اميد و شركت زامياد امضا شد.
وي با بيان اينكه كميته  امداد ۵۰ ميليارد تومان آورده در اين طرح داشته است، خاطرنشان كرد: سهم صندوق كارآفريني اميد نيز در اين طرح ۱۰۰ ميليارد تومان بوده است.


بدهي دولت به تامين اجتماعي
ولي‌الله افخمي معاون اقتصادي سازمان تامين اجتماعي گفت، مصارف اين سازمان پارسال 62 هزار و 800 ميليارد تومان ولي درآمد آن 51 هزار ميليارد تومان بود. خصوصي‌سازي در سازمان تامين اجتماعي ضرورت است و اين موضوع را دنبال مي‌كنيم. معاون اقتصادي سازمان تامين اجتماعي با تاكيد بر اينكه سازمان تامين اجتماعي براي تامين مالي به دنبال فشار به بخش خصوصي نيست، افزود: به جاي آن سعي داريم كه با برگزاري جلسات مطالبات‌مان را از دولت دريافت كنيم و از بخش خصوصي در اين رابطه تقاضاي كمك داريم. وي با بيان بيان اينكه خدمات بيمه تامين اجتماعي به 41 ميليون و 315 هزار نفر از جمعيت كشور ارايه مي‌شود، گفت: به عبارتي بيش از 50 درصد جمعيت كشور تحت پوشش سازمان است. 3 ميليون و 848 هزار نفر بيمه شده اصلي سازمان و 22 ميليون نفر هم بيمه شده تبعي هستند. مستمري‌بگيران اصلي سازمان تامين اجتماعي 3 ميليون و 161 هزار نفر و بيمه شده تبعي يعني افرادي كه مستمري پس از فوت بيمه شده اصلي دريافت مي‌كنند 2 ميليون و 465 هزار نفر هستند. 200 هزار نفر هم از سازمان تامين اجتماعي حق بيمه بيكاري دريافت مي‌كنند كه در مجموع ماهانه به اين افراد 220 ميليارد تومان پرداخت مي‌شود. افخمي با اشاره به درآمدهاي سازمان تامين اجتماعي در سال گذشته بيان داشت: دريافتي سازمان از محل حق بيمه‌ها در سال 95 مبلغ 47 هزار و 600 ميليارد تومان و درآمد حاصل از سرمايه‌گذاري سازمان 1400 ميليارد تومان بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون