• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3852 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۱ تير

دادگر، رييس فدراسيون تيراندازي شد

سلطاني‌فر: اميدوارم تيراندازي از اختلافات نجات پيدا كند

انتخابات فدراسيون تيراندازي با رياست داورزني، معاون ورزش قهرماني در آكادمي المپيك برگزار و علي دادگر با ۲۳ راي از مجموع ۳۹ راي به عنوان رييس اين فدراسيون انتخاب شد. مهرعلي باران‌چشمه نيز ۱۵ راي داشت و حسين زكي‌زاده تنها صاحب يك راي شد. پيش از اين مجمع انتخاباتي اين فدراسيون برگزار شده بود و سيدمهدي هاشمي به عنوان رييس اين فدراسيون انتخاب شد اما با شكايت ديگر نامزدهاي انتخاباتي مبني بر دوشغله بودن با راي ديوان عدالت اداري از سمت خود بر كنار و مبيني به عنوان سرپرست اين فدراسيون منصوب شد. محمدرضا داورزني رياست مجمع را بر عهده داشت كه پس از يك ساعت مسعود سلطاني‌‌فر وزير ورزش به مجمع آمد و رياست مجمع را بر عهده گرفت.
داورزني: به قانون عمل كرديم
داورزني در ابتداي مجمع بيان كرد: اميدوارم بتوانيم با كمك هم شرايط با ثباتي را فراهم كنيم تا با توجه به ظرفيتي كه در المپيك و بازي‌هاي آسيايي دارد و انتظاراتي كه از اين رشته وجود دارد، محقق شود. بالاترين مركزي كه مي‌تواند براي فدراسيون‌ها تصميم‌گيري كنند مجامع هستند. كميته ملي المپيك و وزارت ورزش پشتيبان فدراسيون‌ها هستند. وزارت ورزش سياست‌هاي كلي را تدوين و ابلاغ مي‌كند. كاري كه وزارت با همكاري فدراسيون‌ها و كميته المپيك انجام مي‌دهد اين است كه تلاش مي‌كند استقلال لازم را به فدراسيون‌ها برگرداند و نقش دولت را فقط در حوزه نظاره‌گري ببيند. در اساسنامه جديد هم سعي كرديم روحيه استقلال فدراسيون‌ها حفظ شود. اين موضوع در اصلاح اساسنامه جديد لحاظ شده كه پيش‌نويس آن آماده است و در حال بر طرف كردن نقاط ضعف هستيم. فدراسيون‌ها به عنوان نهاد عمومي مستقل هستند و مجمع در مورد آنها تصميم‌گيري مي‌كند. حكم جديدي از سوي نهادهاي قضايي به وزارت ورزش و كميته ملي المپيك و فدراسيون ابلاغ رسمي نشده است. اخيرا بحث‌هايي مطرح شده كه حكم ديگري اعلام شده است اما از سوي نهادهاي قضايي هيچ حكمي به وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك و فدراسيون ابلاغ رسمي نشده است. هر اتفاقي براي فدراسيون تيراندازي بيفتد مجمع بايد تصميم‌گيري كند. زير سوال بردن مجمع كم‌لطفي است و وزارت ورزش و جوانان هم وظيفه دارد كه قانون را اجرا كند و زمان را از دست ندهد. در اين بحث كه دوست و برادر من هاشمي زحمت زيادي در فدراسيون كشيده است، شكي نيست اما ما نمي‌توانيم فدراسيون را با 14 – 13 ميليارد تومان بدهي بلاتكليف نگه داريم، چرا كه ا‌گر اين كار را انجام دهيم، نه به صلاح تيراندازي ايران و نه كار منطقي است.
دادگر: نامه‌اي از مراجع قانوني ابلاغ نشده
علي دادگر پس از كسب كرسي رياست فدراسيون تيراندازي گفت‌: بزرگ‌ترين اهداف فدراسيون كسب مدال در المپيك 2020 و بازي‌هاي آسيايي جاكارتا است. تا به امروز ما در المپيك مدال نداشتيم و يكي از آرزوهايم اين است كه با كمك اعضاي مجمع براي كسب اين مدال تلاش كنيم. دادگر در مورد شكايتي كه دو سال پيش به ديوان عدالت اداري نسبت به فدراسيون تيراندازي داشت، گفت‌: دو سال گذشته حقي را براي خودم متصور شدم كه آن را هم پيگيري كردم. امروز اين مساله به پايان رسيده. دو سال پيش ما يك طرف گود بوديم و دوستان طرف ديگر آن اما در حال‌ حاضر همه در كنار هم هستيم و براي پيشرفت تيراندازي تلاش خواهيم كرد. دادگر در مورد احتمال شكايت به فدراسيون جهاني تيراندازي و احتمال تعليق ايران نيز تاكيد كرد: همان‌طور كه آقايان داورزني و سلطاني‌فر عنوان كردند بالاترين مرجع، مجمع فدراسيون است. امروز هم مجمع تصميم گرفت اين جايگاه را به من تنفيذ كند. از دوستان خواهش مي‌كنم كه از اين مسائل دست بردارند چون ما نياز به همدلي داريم تا كشمكش. از هاشمي و ديگر همكاران كه در فدراسيون تيراندازي زحمت كشيده‌اند، تشكر مي‌كنم. در نظر دارم بدهي‌هاي فدراسيون را بپردازم و به جايي برسانم كه دخل و خرج به هم بخورد. نه اينكه هر سال دو ميليارد به بدهي‌ها اضافه شود. من به دنبال اين هستم كه سر و سامان و جهش خوبي را در دوران كوتاه‌مدتي داشته باشيم.
سلطاني‌فر : از 45 مدال تيراندازي المپيك يك برنز هم نگرفته‌ايم
مسعود سلطاني‌فر، وزير ورزش پس از پايان انتخابات فدراسيون تيراندازي گفت: از 45 مدال تيراندازي المپيك نتوانسته‌ايم حتي يك مدال برنز بگيريم. فكر مي‌كنم با خلاص شدن فدراسيون از اختلاف و كشمكش حتما دوستان تلاش مي‌كنند در تيراندازي هم افتخارآفريني كنيم و در بازي‌هاي آسيايي درخشش داشته باشيم. انتظار ما از دادگر ويژه است. شما راه سختي را پيش رو داريد چراكه شرايط با مطالبه ما و مردم فاصله دارد. فدراسيون بايد در بخش بانوان رسيدگي بيشتري داشته باشد. بانوان در اين رشته هيچ مشكلي از نظر حضور در رقابت‌هاي بين‌المللي همچون آسيايي و جهاني ندارند. بايد نكاتي باشد كه جدي به آن پرداخته شود و از نيروهاي باتجربه در بخش زنان استفاده شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون