• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3852 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۱ تير

به جوانان اعتماد كنيم

منصور برزگر سرمربي اسبق تيم ملي كشتي آزاد

1- بيشتر آزادكاران در اين مسابقات خوب و اميدواركننده بودند، اما بايد ببينيم كه كشتي دنيا به شكلي عمل كرده و به طور حتم در مسابقات جهاني بعد از المپيك، بيشتر تيم‌ها خانه تكاني كرده و از اكنون براي چهار سال آينده برنامه‌ريزي مي‌كنند. به نظر من ايران نيز بايد نفراتي را روانه مسابقات قهرماني جهان كند كه در بازي‌هاي المپيك 2020 توكيو مي‌توانند به اين تيم كمك كنند.
2- همين كار را تقريبا امريكايي‌ها و روس‌ها انجام داده‌اند و نفراتي كه انتخاب مي‌شوند بايد بررسي كرد كه از نظر سني تا چهار سال آينده مي‌توانند كمك‌حال تيم ملي باشند يا خير؟ و مردم و رسانه‌ها نيز نبايد در صورت اعزام نفرات جوان‌تر به مسابقات جهاني و كسب نكردن نتيجه لازم موضع‌گيري كنند چرا كه تنها با نگاه المپيكي مي‌توان در المپيك موفق بود. نگاه مقطعي به كشتي ممكن است سبب نتيجه نگرفتن اين رشته در المپيك شود و از سوي ديگر سال آينده نيز بازي‌هاي آسيايي 2018 جاكارتا را پيش رو داريم كه در آنجا نيز با كسب مدال بايد به كاروان ورزشي ايران كمك كنيم.
3- برگزاري رقابت‌هاي انتخابي با هدف شناخت نفرات آماده و بهترين‌ها است و از سوي ديگر شوراي فني نيز با در نظر گرفتن ساير مسائل و آينده نگري سعي دارد بهترين نفرات از جهات مختلف را براي رقابت‌هاي جهاني انتخاب كند. عليرضا كريمي مقداري در شيوه مبارزاتش اشتباهاتي داشت و اگر دقت كنيم در سه دقيقه دوم با كشتي خوبي كه گرفت سبب شده تا حسن يزداني كم آورد و عزت‌الله اكبري نيز با توجه به اينكه دو مرتبه برابر حسن يزداني با اختلاف 10 امتياز كشتي را واگذار كرد در اين وزن توفيقي نخواهد داشت و بايد به همان وزن قبلي خود يعني 74 كيلوگرم بازگردد.
4- در خصوص محمد جواد ابراهيمي، ديگر مدعي وزن 86 كيلوگرم بايد بگويم او پايش در مبارزه با عليرضا كريمي آسيب ديد و آن مبارزه اگر هر جاي ديگر دنيا بود به خاطر وقت تلف كردن، ابراهيمي را ديسكاليفه (حذف) مي‌كردند و در مجموع به نظر من در وزن 86 كيلوگرم در حال حاضر فقط حسن يزداني و عليرضا كريمي را داريم. شناخت كافي از ابراهيمي ندارم و با توجه به تمريناتي كه انجام مي‌دهد خودش و مربي او بهتر مي‌توانند در اين خصوص نظر بدهند. به ياد دارم زماني كه در وزن 71 كيلوگرم كشتي مي‌گرفتم عبدالله موحد جلوي من بود و به همين دليل به وزن 74 كيلوگرم تغيير وزن دادم و موفق هم بودم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون