• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3855 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۵ تير

ناشران ايراني به فرانكفورت دعوت شدند

ناشران ايراني براي شركت در شصت‌و‌نهمين نمايشگاه كتاب فرانكفورت فراخوانده شدند.
شصت و نهمين دوره اين نمايشگاه كه از معتبرترين نمايشگاه‌هاي كتاب جهان است، از 19 تا 23 مهر ماه (11 تا 15 اكتبر 2017) برگزار مي‌شود و ديروز فراخوان شركت در اين نمايشگاه از سوي اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران منتشر شد.
در سال‌هاي اخير تلاش شده تا همان‌گونه كه روابط بين‌المللي با ديگر كشورها در حال گسترش است، روابط فرهنگي هم بيش از پيش گسترده شود و در همين راستا نمايندگاني از كشور آلمان در نمايشگاه كتاب امسال حضور پيدا كردند. شهر استانبول به عنوان شهر مهمان نمايشگاه امسال معرفي شد و كشور ايتاليا نيز مهمان ويژه اين دوره از نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران بود. هرچند به دليل ضعف برنامه‌ريزي و آب گرفتگي غرفه‌ها بر اثر بارش‌هاي بهاري، بخشي از برنامه‌هاي بين‌الملل در غرفه‌هاي مهمانان به شكل مطلوبي برگزار نشد، با اين حال تلاش براي گسترش رابطه فرهنگي در حوزه كتاب با ديگر كشورها در حال آزمون و خطاست و روز گذشته نيز اتحاديه ناشران و كتابفروشان كه با همكاري موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران، حضور ايران در نمايشگاه كتاب فرانكفورت را برنامه‌ريزي مي‌كند، فراخواني را براي حضور ناشران ايراني در اين نمايشگاه منتشر كرد. اين اتحاديه از ناشران متقاضي خواسته است تا آثار تاليفي خود را كه در بازارهاي بين‌المللي قابل عرضه هستند، ارايه كنند. البته در اين نمايشگاه فقط آثاري قابل عرضه هستند كه در داخل كشور و به صورت قانوني منتشر شده باشند و اولويت با آثاري است كه در حوزه‌هاي ادبيات، تاريخ، ايرانشناسي و هنر منتشر شده باشند. همچنان كه آثاري كه در 5 سال اخير به چاپ رسيده باشند، نيز در اولويت هستند. يك اولويت ديگر هم تعريف شده براي آثاري كه پيش‌تر به يك زبان خارجي ترجمه شده يا اصولا دو زبانه باشند. در دوره پيشين اين نمايشگاه كه سال گذشته برگزار شد، نزديك به ۷ هزار ناشر شركت داشتند و ايران نيز داراي دو غرفه در بخش كودك و نوجوان و بزرگسال بود. انتشارات شمع و مه كه در خارج از كشور كتاب‌هاي فارسي را به ديگر زبا‌ن‌ها ترجمه و منتشر مي‌كند، همراه با ناشران ديگري همچون ثالث، پيدايش، هرمس، ققنوس، عصر گويش و... حاضر بودند.
اما فقط چهره‌هاي فرهنگي و هنري نيستند كه به نمايشگاه كتاب فرانكفورت دعوت مي‌شوند بلكه برخي چهره‌هاي سياسي هم در كنار آنان در اين نمايشگاه حضور دارند. بايد ديد امسال مهمانان ويژه اين نميشگاه چه چهره‌هايي خواهند بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون