• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3858 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۸ تير

ماموريت ويژه گروه اعزامي جامعه روحانيت براي ديدار با روحاني

گروه سياسي| جامعتين براي رساندن پيغام يا ديدار با حسن روحاني از يكديگر سبقت مي‌گيرند. ديروز خبر رسيد كه جامعه مدرسين براي رييس‌جمهور درباره كابينه آينده پيغام فرستاده‌اند و امروز خبر ديگري از جامعه روحانيت منتشر شده كه هيات ويژه‌اي از اين تشكل با رييس‌جمهور ديدار خواهد كرد. اگرچه هر دو اين تشكل‌ها متعلق به روحانيون است و هر دو در جبهه منتقدان روحاني قرار دارند اما نكته قابل توجه اين است كه حسن روحاني خود عضو جامعه روحانيت مبارز است، عضوي كه البته ديگر در جلسات شركت نمي‌كند و مورد بي‌مهري آن نيز قرار گرفت. در انتخابات اخير، جامعه روحانيت با صدور اطلاعيه‌اي رسمي از ابراهيم رييسي حمايت كرد و به عضو مهم خود كه چهار سال سكان اداره كشور را در شرايطي بحراني عهده‌دار بود پشت كرد. اكنون اما به نظر مي‌رسد سابقه حضور روحاني و عضويتش در جامعه روحانيت بر سردي روابط سال‌هاي گذشته چربيده كه آنها هياتي ويژه را براي ديدار با او اعزام خواهند كرد اما جامعه مدرسين به رساندن پيغام و در نهايت ارسال نامه كفايت مي‌كند. هنوز مشخص نيست چه كساني از اين تشكل به ديدار حسن روحاني خواهند رفت اما آن گونه كه محمدتقي رهبر به نامه‌نيوز گفته است، به نظر مي‌رسد اين ديدار قالبي انتقادي داشته باشد و اين هيات براي نصيحت رييس‌جمهور راهي پاستور خواهند شد. او مي‌گويد: در جلسه قبلي جامعه، اكثريت اعضا ايرادهايي را به وضعيت دولت و كشور داشتند، از جمله مواضع انتخاباتي كه مورد انتقاد بود و تقريبا اعضا به عملكرد دولت منتقد بودند. قرار بر اين شد كه چند تن از روحانيون جامعه در قالب يك هيات، نزد آقاي رييس‌جمهور بروند و با ايشان از باب نصيحت و نه جو‌سازي صحبت كنند و تذكراتي را در خصوص بعضي مسائل به ايشان بدهند.
اين در حالي است كه خبرهايي مبني بر ايجاد تغييرات در جامعه روحانيت نيز به گوش مي‌رسد. اما محمدتقي رهبر معتقد است اگر تغييراتي هم در كار باشد چندان اهميتي نخواهد داشت. محمدتقي رهبر، عضوجامعه روحانيت مبارز با اشاره به خبرهايي مبني بر ايجاد تغييرات در جامعه روحانيت گفت: جامعه امروز، سه شنبه جلسه دارد و ممكن است در اين جلسه يا جلسات آتي اين گونه مباحث مطرح شود اما تا به اين لحظه چنين بحثي رخ نداده است. او ادامه داد: البته اگر بخواهد تغييراتي هم رخ دهد اهميتي ندارد، آنچه اهميت دارد اين است كه جامعه روحانيت صيانت حفظ انقلاب در مسير آرمان‌هاي امام و خط ولايت را در دستور كار قرار دهد و در مباحث مختلف كشور هم آن را ايفا كند.
جامعه روحانيت همواره در تمامي عرصه‌ها حضور داشته و مي‌طلبد كه اكنون نيز حضور پررنگ‌تري داشته باشد. نقش جامعه روحانيت در مسائل داخلي و خارجي بايد صريح، شفاف و همراه با موضع باشد. اينكه دبيركل چه كسي باشد اهميتي ندارد، آنچه اهميت دارد مواضع جامعه است. رهبر با اشاره به جلسات گذشته جامعه روحانيت گفت: در جلسه قبلي جامعه، اكثريت اعضا ايرادهايي را به وضعيت دولت و كشور داشتند، از جمله مواضع انتخاباتي كه مورد انتقاد بود و تقريبا اعضا به عملكرد دولت منتقد بودند. قرار بر اين شد كه چند تن از روحانيون جامعه در قالب يك هيات، نزد آقاي رييس‌جمهور بروند و با ايشان از باب نصيحت و نه جو‌سازي صحبت كنند و تذكراتي را در خصوص بعضي مسائل به ايشان بدهند. نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: قرار است اين هيات نظرات، پيشنهادات و انتقادات خود را به آقاي روحاني بگويند، به طور مثال بگويند در فلان مساله بهتر بود كه به گونه‌ ديگري عمل مي‌كرديد. محمدتقي رهبر، با بيان اينكه جامعه نيازي به تغيير ندارد، ‌خاطرنشان كرد: جامعه روحانيت حدود 40 عضو دارد كه برخي از آنها درجلسات حضور پيدا مي‌كنند و برخي ديگر هم نه! اگر همه اعضا حضور داشته باشند نقطه‌نظرات‌شان را ارايه مي‌دهند و اگر هم قرار بر تغيير باشد ملاك نظر اكثريت است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون