• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3858 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۸ تير

طرح مقابله با اقدامات ماجراجويانه امريكا زودتر بررسي مي‌شود

گروه سياسي| طرح مقابله با اقدامات ماجراجويانه و تروريستي امريكا حالا با راي مثبتي كه نمايندگان به يك‌فوريت آن دادند زودتر در دستور كار كميسيون‌هاي تخصصي و سپس صحن علني مجلس قرار مي‌گيرد تا در صورت تصويب نهايي آن، مجموعه نيروهاي نظامي و اطلاعاتي امريكا  «حاميان گروه‌هاي تروريستي در منطقه» شناخته شوند. در بخشي از اين طرح آمده است: نظر به حمايت آشكار دولت امريكا و نيروهاي نظامي و اطلاعاتي آن كشور از گروه‌هاي تروريستي و اعتراف مكرر مقامات امريكايي به ايجاد گروه‌هاي تروريستي و حمايت همه‌جانبه از آنها از نظر جمهوري اسلامي ايران مجموعه نيروهاي نظامي و اطلاعاتي امريكا حاميان گروه‌هاي تروريستي در منطقه شناخته مي‌شوند.
لاريجاني: همه در مبارزه با امريكا كاملا متحد هستند
همچنين علي لاريجاني بعد از تصويب يك فوريت طرح مقابله با اقدامات ماجراجويانه و تروريستي امريكا در مجلس گفت: اين راي بالا به اين طرح نشان‌دهنده اين است كه عزم ملت ما در مبارزه با امريكا و در مجلس كه عقايد سياسي مختلف است در موضوع مبارزه با امريكا كاملا متحد و يكصدا هستند. رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: امريكايي‌ها بايد اين پيام را به درستي درك كنند كه كارهايي كه مي‌خواهند انجام بدهند، مقابله با ملت ايران است و مجلس شوراي اسلامي با همه وجود در مقابل اقدامات امريكا ايستادگي خواهد كرد.
بيش از ۶۰ طرح ضدايراني در كنگره امريكا پس از برجام مطرح شده است
 در اين ميان اما كاظم جلالي هم به‌عنوان يكي از طراحان اين طرح گفت: اقدامات تفرقه‌افكنانه، ماجراجويانه و همچنين حمايت از تروريست و افراطي‌گرايي در داخل منطقه توسط برخي قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي به ويژه ايالات متحده امريكا روز به روز دامنگير منطقه شده و صلح و ثبات و امنيت منطقه را بيشتر به خطر مي‌اندازد، لذا براين اساس لازم بوده كه مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان واكنش همگرايانه‌اي نسبت به اقدامات ماجراجويانه امريكا و همچنين طرح‌هايي كه در كنگره امريكا مطرح مي‌شود، نشان دهند. نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس درمجلس شوراي اسلامي افزود: پس از امضاي برجام برخلاف اينكه تصور مي‌شد كه رفتار امريكايي‌ها به سمت عقلانيت گرايش پيدا كند، بيش از 60 طرح ضد جمهوري اسلامي ايران در كنگره ايالات متحده امريكا مطرح شده است. رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بر اين اساس، طرحي آماده شده كه تمامي نيروهاي داخل مجلس و فراكسيون‌ها در تهيه آن نقش موثري ايفا كرده‌اند، اظهار كرد: بايد از تمامي فراكسيون‌هاي مجلس به جهت همكاري در تهيه اين طرح تشكر كنم. در اين طرح كه داراي 8 بخش است در بخش اول به تعاريف، در بخش دوم به تعيين راهبرد، بخش سوم به حمايت امريكا از تروريسم اشاره شده و شواهد و كساني كه حمايت مي‌كنند در اين بخش نشان داده شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون