• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3858 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۸ تير

پيشخوان

سردار قاسم سليماني:
حوادث خيلي سنگيني را براي ما تدارك ديده بودند

فرمانده نيروي قدس سپاه گفت: در تحولات منطقه، حوادث خيلي سنگيني را براي ما تدارك ديده بودند كه همه‌اش هم فقط به خاطر ما و براي نابودي انقلاب اسلامي بود كه شكست مفتضحانه‌اي هم متحمل شدند. به گزارش تسنيم، سرلشكر قاسم سليماني با اشاره به تحولات منطقه و اذعان دوست و دشمن به روند رو به رشد انقلاب اسلامي در داخل و خارج از مرزها، اظهار داشت: عوامل مختلفي در توفيق به اين پيروزي‌ها نقش دارند اما بعضي از عوامل، عوامل مادر هستند و نقش اساسي در حصول موفقيت‌ها ايفا مي‌كنند، رهبري و ايدئولوژي ملت ايران است كه باعث اين موفقيت‌ها شده است. فرمانده سپاه قدس با ناكام ماندن راهبرد‌هاي امريكا و اسراييل در منطقه، عنوان كرد: امريكا و اسراييل خيال مي‌كردند كه با ايجاد يك جريان، يك ارتش اعتقادي و مذهبي مي‌توانند ايران را به زانو در آورند اما نتيجه آن چه شد؟ با ورود علما و مراجع عراق و تشكيل حشد الشعبي، با قدرت اعتقادي و مذهبي مردم جلوي داعش گرفته شد و ورود حشد‌الشعبي به ارتش عراق، ارتش عراق را نيز به يك ارتش حزب‌اللهي تبديل كرد و توانستند بر اعتقادات باطل تكفيري پيروز شده و خليفه به ناحق نشسته را از موصل اخراج كنند. سردار سليماني با برشمردن ويژگي اصلي پاسداري، دانشجويان را مخاطب قرار داد و خاطرنشان كرد: حضرت علي(ع) در جنگ‌ها با زخم‌هاي فراوان در جلوي سپاه مي‌تاختند و به سربازان مي‌گفتند جلو بياييد و هميشه مردم را با خود همراه مي‌كردند. فرماندهان سپاه هميشه بايد در جلوي سپاه باشند بگويند بيا، دستور برو در سپاه معنا ندارد. وي در پايان خاطرنشان كرد: ويژگي‌ دوم، تعصب، اعتقاد و اطمينان به ولي فقيه داشته باشد نه فقط اطمينان به ولايت فقيه. بعضي‌ها مي‌گويند ما به ولايت فقيه اعتقاد داريم، اين يك وظيفه مشهود و در چارچوب قانون اساسي است، اما اعتقاد پاسداران به ولي فقيه ويژه‌تر بايد باشد، كه نه فقط راي خود را بلكه ميل خود را نيز بايد به ولي‌فقيه بدهد، پاسداران بايد اين ويژگي را داشته باشند و مرزبندي‌ها و دوستي‌ها و دشمني‌هاي‌شان بر مدار ولي فقيه بايد باشد.


جزييات جديد از حمله موشكي سپاه به مقرهاي داعش
گروه سياسي| فرمانده نيروي هوافضاي سپاه، جزييات جديدي از حمله موشكي سپاه به مواضع داعش در استان ديرالزور در سوريه را اعلام كرد. به گزارش تسنيم، جمله‌هاي كليدي اظهارات سردار حاجي‌زاده در مورد جزييات پاسخ موشكي ايران به تروريست‌هاي داعش به شرح زير است:
  ‌  همزمان با ارسال گردشكار محضر فرماندهي معظم كل قوا براي اخذ مجوز ضربات موشكي به تروريست‌ها، در ابتدا 60 هدف توسط نيروي قدس سپاه در اختيار نيروي هوافضا قرار گرفت كه با توجه به تاكيد شفاهي و ابلاغ كتبي معظم‌له، مبني بر مراقبت نسبت به عدم آسيب رسيدن به افراد غيرنظامي، در نهايت روي سه هدف اصلي انتخاب شده 6 موشك شليك شد.
  ‌ تصويربرداري از اهداف مدنظر، قبل، حين و بعد از انجام شليك‌ها توسط پهپاد انجام و همزمان به ايران ارسال مي‌شد. به فضل الهي تمامي موشك‌هاي شليك شده به اهداف اصابت و قرارگاه زيرزميني و تونل‌هاي پوششي داعش در اين عمليات به طور كامل منهدم شد كه تصاويري از انهدام اين تونل‌ها به نمايش درآمد.
  ‌ امريكا تلاش مي‌كند به جاي واقعيت، تصوير مورد نظر خود از واقعيت را به افكار عمومي جهانيان القا كند كه اين تصوير گاهي مرعوب‌كننده و گاهي نيز فريبنده و درحد سراب است.
  ‌ دشمنان در دشمني خود با ملت ايران كاملا مصمم و جدي هستند. قرائن موجود و برداشت‌هاي اطلاعاتي ما نشان مي‌دهد نظام سلطه و استكبار پروژه اضمحلال نظام از درون را دنبال مي‌كنند به گونه‌اي كه حتي به طور علني به راهبرد خود در «تغيير نظام جمهوري اسلامي» اذعان دارند.
  ‌ امريكايي‌ها توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي نظام اسلامي را درپروژه‌هاي مختلف مانند برجام، FATF، سند 2030، مسائل منطقه‌اي، تحريم‌ها و فشارهاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي و به ويژه مساله موشكي هدف قرار داده و در پي تضعيف آن هستند.
  ‌ نظام سلطه با عمليات رواني سعي در اثرگذاري بر اذهان مسوولان را دارد. نگاه عميق به مسائل و اشراف همه‌جانبه به برنامه‌هاي دشمن به ويژه امريكايي‌ها كه هر حركت آنها تكميل‌كننده يك قطعه پازل دشمني با ايران اسلامي است، انتظار تواماني است كه از مجلس شوراي اسلامي و دولت مي‌رود و نيازمند اتخاذ رويكرد مناسب در قبال اين موضوع از سوي آنها است.
  ‌خودكفايي در توليد موشك‌هاي پيشرفته زمين به زمين، هواپيماهاي بدون سرنشين، بمب‌هاي هوشمند، سامانه‌هاي راداري و پدافندي، جنگ الكترونيك و ساير موضوعات به درستي اثبات مي‌كند كه ما با تكيه بر توانمندي داخلي مي‌توانيم بر همه مشكلات غلبه كنيم.
  ‌ نبايد در قبال تحريم‌ها و فشارهاي دشمن دست بسته باشيم، پيشنهاد سپاه براي پيشگيري از تحريم‌هاي امريكا، «اقدامات پرهزينه متقابل» براي دشمن است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون