• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3860 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱ مرداد

الويري: هيچ تغييري در فهرست نهايي نامزدهاي شهرداري به وجود نمي‌آيد

ايلنا| ديروز دومين جلسه شوراي جديد شهر تهران براي انتخاب گزينه‌هاي نهايي شهردار تهران برگزار شد. اين جلسه‌ در حالي برگزار مي‌شد كه در طول چند روز گذشته 2 نفر از 7 گزينه نهايي اعضاي شوراي پنجم براي شهرداري از اين كانديداتوري انصراف داده بودند. رييس سني شوراي پنجم بعد از اين جلسه به ايلنا گفت: فهرست نامزدهاي شهرداري تهران پاسخي به اعتماد مردم در انتخاب ليست اميد در پنجمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا بود. مرتضي الويري اضافه كرد: در اين جلسه در خصوص پيش‌نويس ميثاقنامه با كانديداهاي شهرداري مذاكره و تبادل نظر صورت گفت و مقرر شد اعضا ديدگاه‌هاي خود را به كميسيون حقوقي موقت منتخبين ارجاع دهند.
الويري افزود: نشر اسامي نامزدها و ‌آراي آنها اقدامي غيراخلاقي و ناپسند از سوي افراد غيرمسوول بوده كه مورد انتقاد اعضا قرار گرفت. وي يادآور شد: با توجه به انتخاب نهايي كانديداها هيچ تغييري درفهرست نهايي نامزدهاي شهرداري به وجود نخواهد آمد. الويري ادامه داد: در خصوص منصرفين نيز مذاكره لازم با آنها انجام خواهد شد تا ان‌شاءالله به هدف مشتركي برسيم. همچنين يكي ديگر از اعضاي منتخب شوراي شهر تهران با اعلام خبر تدوين پيش‌نويس ميثاقنامه شهردار آينده تهران در كميسيون حقوقي و نظارت اين شورا گفت: اصل پاسخگويي، پرهيز از خودرايي و تعهد به در اختيار قرار دادن اطلاعات مورد نياز به اعضاي شورا از موارد مطروحه در اين ميثاقنامه است. ابراهيم اميني با اشاره به پيش‌نويس ميثاقنامه شهردار آينده تهران گفت: پيش‌نويس اين تفاهمنامه تهيه شده و امروز در جلسه‌ شوراي پنجم پيرامون موارد آن بحث و پيشنهاداتي نيز مطرح شد. قرار است اين موارد در كميسيون نظارت و حقوقي بررسي شود.
منتخب شوراي پنجم در تشريح جزييات و موارد موجود در ميثاقنامه خاطرنشان كرد: از مواردي كه در اين تفاهمنامه ذكر شده است مي‌توان به تعامل سازنده ميان شهرداري و شوراي شهر، پرهيز از خودرايي و اجراي مصوبات شوراي شهر اشاره كرد. او با اشاره به اينكه اصل پاسخگويي شهردار به شورا فقط يكي از موارد موجود در تفاهمنامه است، افزود: يكي از مهم‌ترين بندهاي موجود در تفاهمنامه اين است كه شهردار آينده متعهد شود تا اطلاعات موردنياز را به موقع در اختيار اعضاي شورا قرار دهد. اميني در واكنش به انصراف بيطرف از نامزدي شهرداري و اينكه او اعلام كرده حتي از كانديداتوري خود خبر نداشته است، اظهار كرد: آنهايي كه نام بيطرف را بين ۲۴ نفر قرار دادند، بايد خودشان پاسخگو باشند.

 


بلا تكليفي در اعزام حجاج

ظهر روز گذشته خبري به نقل از محمدابراهيم رضايي، عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي مجلس منتشر شد مبني بر اينكه احتمال لغو اعزام حجاج وجود دارد. رضايي در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به عدم صدور ويزاي تيم ۱۰ نفره وزارت خارجه براي استقرار در عربستان گفت: درصورت عدم همكاري عربستان موضوع اعزام حجاج منتفي مي‌شود. در جريان مذاكره با عربستان مقرر شده بود تيمي 10 نفره از وزارت خارجه اوايل شوال به اين كشور اعزام شوند تا امور كارگزاري را انجام دهند.
رضايي با اشاره به كارشكني عربستان در صدور ويزاي تيم ديپلماتيك ايراني اعلام كرد: لازم است پيش از حضور حجاج ايراني در عربستان تيمي از وزارت خارجه براي رسيدگي به امور حجاج از قبل در عربستان مستقر شده باشد اما هنوز اين كشور اقدام به صدور ويزا براي آنها نكرده است. اگر سعودي‌ها اجازه حضور اين افراد در عربستان را ندهد، كارشكني كرده و اجازه اعزام حجاج نيز داده نمي‌شود و با مشكل جدي مواجه خواهيم شد. عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه وزارت امور خارجه پيگير اين موضوع است، خاطرنشان كرد: اگر اين مشكل برطرف نشود بايد در اعزام حجاج بازنگري شود چرا كه فرصتي براي استقرار تيم 10 نفره در عربستان نمانده ضمن اينكه كميسيون امنيت ملي نيز با وجود تعطيلي مجلس اين موضوع مهم را مورد پيگيري قرار مي‌دهد.
ساعاتي پس از انتشار اين خبر يك منبع آگاه در بعثه مقام معظم رهبري در واكنش به اظهارات نماينده مجلس در خصوص لغو حج تمتع سال ۹۶ به ميزان گفت: «اظهارات نماينده مجلس شوراي اسلامي مبني بر لغو حج تمتع ۹۶ كذب است و به عنوان تصميم نظام، قطعا بدون هيچ مشكلي برگزار خواهد شد و بايد به تصميم نظام احترام گذاشته شود. بر طبق تاكيدات نماينده رهبري در امور حج و زيارت، حج امسال بدون هيچ مشكلي برگزار مي‌شود و تاكنون تمامي اقدامات از جمله ارسال دارو به عربستان، مسكن حجاج و... انجام شده است و زايران از تاريخ ۹ مرداد اعزام خواهند شد. بنابراين مصاحبه عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي مجلس در خصوص عدم صدور ويزاي تيم ۱۰ نفره وزارت خارجه ايران براي استقرار در عربستان نمي‌تواند دليلي براي منتفي شدن حج امسال تلقي شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون