• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3861 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲ مرداد

دلار، نيمه دوم ۲۰۱۷ صعودي مي‌شود

تحليلگران بازار معتقدند ضعيف شدن اخير دلار احتمالا عمر كوتاهي خواهد داشت و رشد تورم و افزايش‌هاي مورد انتظار نرخ بهره بانك مركزي امريكا در ماه‌هاي آينده از تقويت آن پشتيباني مي‌كند. مديريت سرمايه بانك جي‌پي مورگان مي‌گويد: ضعيف شدن اخير دلار احتمالا عمر كوتاهي خواهد داشت و رشد تورم و افزايش‌هاي مورد انتظار نرخ بهره بانك مركزي در ماه‌هاي آينده از تقويت اين پول سبزرنگ پشتيباني مي‌كند. جاسلين يئو، استراتژيست بازار جهاني در شركت مديريت سرمايه جي‌پي مورگان، به CNBC گفت: ما معتقديم كه دلار در نيمه دوم امسال واقعا به جايگاه خود بازمي‌گردد و بيشتر اين به خاطر اين است كه بازارها با افزايش نرخ بهره دوباره قيمت‌گذاري مي‌شوند. ديدگاه ما اين است كه تورم امريكا واقعا بيشتر مي‌شود و در حال حاضر بازارها قيمت خود را براساس يك افزايش نرخ بهره از حالا تا پايان ۲۰۱۸ تعيين كرده‌اند. بنابراين ما معتقديم بازارها كمي افزايش قيمت خواهند داشت و اين از كمي بازگشت در ارزش دلار پشتيباني مي‌كند.
سه‌شنبه‌اي كه گذشت پس از اينكه لايحه سلامت جمهوريخواهان كه با هدف جايگزيني قانون سلامت اوباما - اوباماكر- طراحي شده بود، نتوانست پشتيباتي لازم براي ادامه و به راي گذاشته شدن را به دست آورد، دلار به كمترين مقدار ۱۰ ماهه خود افت كرد. برخي از ناظران بازار گفتند كه دلار ضعيف‌تر مي‌تواند به تقويت شركت‌ها و كارخانه‌هاي S&P ۵۰۰ كمك كند و در نهايت باعث بالا رفتن ارزش سهام آنها شود اما يئو مي‌گويد بازارهاي سرمايه خارج از امريكا، مثل اروپا و ژاپن، پتانسيل رشد بيشتري دارند.
وي اشاره مي‌كند كه حاشيه‌هاي سود در اروپا شروع به بهتر شدن كرده است و اين مي‌تواند تبديل به تقويت رشد درآمد شود، درحالي كه ژاپن احتمالا از نرخ برابري كمتر ين در برابر دلار سود خواهد برد. ما همچنان به بخش‌هاي مشخصي از بازار امريكا علاقه‌منديم؛ در حال حاضر ما همچنان به بانك‌هاي امريكا علاقه‌منديم كه علاقه ما به خاطر پيش‌بيني افزايش نرخ بهره، بالاتر رفتن سود اوراق قرضه و همچنين وعده تغيير قانون مالي نظام بانكداري است. فقط و فقط از ديدگاه ارزش‌گذاري سهام است كه ما معتقديم در شرايط كنوني ارزش‌گذاري سهام در امريكا پرچالش‌تر شده است و سرمايه‌گذاران بايد به فكر تنوع ايجاد كردن در سهام خود در خارج از مرزهاي امريكا و بازارهاي گوناگون ديگر باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون