• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3867 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۹ مرداد

يك عكس و يك مشت حاشيه براي كاراته

كف خوابي ملي پوشان در ورشو

حضور كاراته ايران در بازي‌هاي جهاني رشته‌هاي غيرالمپيكي لهستان موفق؛ اما با حاشيه‌هايي همراه بود. انتشار تصويري از قهرمانان اين رشته كه روي زمين سفت يكي از ايستگاه‌هاي قطار شهر ورشو خوابيده‌اند، بسيار زننده به نظر مي‌رسيد تا با انتقادات و مخالفت‌هاي بسياري همراه شود. البته پس از انتشار اين عكس و سروصدايي كه به پا كرده، ملي‌پوشان و مربيان اين رشته اعلام كرده‌اند سفر و محل اقامت آنها مناسب بوده و آن‌طور كه در عكس ديده مي‌شود نبود، عده‌اي هم پس از مصاحبه دسته‌جمعي كاراته‌كاها و اعلام اين موضوع كه همه‌چيز خوب و مناسب بوده و مشكلي وجود نداشته اعلام مي‌دارند كه بي‌ترديد از جايي به كاراته‌كاها و مربيان‌شان گفته‌اند كه مصاحبه كرده و اعلام كنند همه‌چيز خوب بوده وگرنه چه دليلي دارد به يك‌باره اين افراد به صورت دسته جمعي مصاحبه كرده و از خوب بودن شرايط بگويند.
عباسعلي: شرايط ما در لهستان خوب بود
حميده عباسعلي درباره عكس منتشر شده از كاراته‌كاها در ايستگاه قطار لهستان، بيان‌ كرد: چون بايد از پايتخت لهستان به شهر محل برگزاري بازي‌ها مي‌رفتيم، تنها مسير ممكن استفاده از قطار بود و چاره ديگري وجود نداشت و بايد منتظر رسيدن قطار مي‌شديم. زماني كه ما وارد دهكده بازي‌ها شديم، محل اسكاني كه براي ورزشكاران قرار داده بودند، محيط مناسبي نبود و همان شب آقاي آشوري هتلي را براي ملي‌پوشان در نظر گرفت كه بسيار عالي بود و واقعا زماني كه ملي‌پوشان ساير كشورها عكس هتل ما را ديدند گفتند كه‌اي كاش ما نيز در اين هتل حضور داشتيم. اين عكسي كه منتشر شده است به دليل اينكه ما سفر طولاني را در پيش داشتيم و ملي‌پوشان خسته بودند يك وقفه چند ساعته در ايستگاه قطار داشتيم و حقيقت ماجرا اين چيزي نيست كه در فضاي مجازي و برخي رسانه‌ها منتشر شده است. شرايط ما در لهستان خوب بود.
هروي: انتشار اين عكس به دور از معرفت است
شهرام هروي، سرمربي تيم ملي كاراته گفت: پروازهاي ورودي به شهر «ورسلاو» به لحاظ زماني مناسب نبود و ما مجبور شديم پس از ورود به ورشو از طريق كي‌يف، با قطار به اين شهر برويم. پس از تهيه بليت، بايد تا رسيدن قطار دو ساعت منتظر مي‌مانديم كه اعضاي تيم به دليل خستگي روي سكوي توقف قطار به استراحت پرداختند و چاره‌ ديگري هم نبود. وقتي به محل برگزاري رسيديم، متوجه شديم ميزبان يك خوابگاه دانشجويي كه فاقد كمترين امكانات رفاهي بود را براي اسكان تمامي شركت‌كنندگان تدارك ديده بود كه از سوي فدراسيون يكي از بهترين‌ هتل‌هاي شهر انتخاب و اعضاي تيم ملي به آنجا منتقل شدند. قبول دارم استراحت در چنين وضعيتي در شأن ملي‌پوشان نيست و متاسفانه دوستي كه اقدام به چنين كاري كرده هدفي جز برهم زدن آرامش حاكم بر كاراته كشور را نداشته و فكر مي‌كنم اين اقدام به دور از اخلاق و معرفت است.
مهدي زاده: در بهترين هتل شهر بوديم
امير مهدي‌زاده، دارنده نشان نقره بازي‌هاي ورلدگيمز در مورد عكس منتشر شده، گفت: متاسفانه براي رسيدن به كشور لهستان ما سفر بسيار طولاني را سپري كرديم. از تهران به شهر «كي‌يف» اوكراين رفتيم و پس از آن دوباره به سمت لهستان پرواز كرديم؛ زماني كه به شهر «ورشو» رسيديم ناچار بوديم براي رفتن به محل برگزاري مسابقات از قطار استفاده كنيم. زماني كه به «ورشو» رسيديم واقعا خسته بوديم، چون سفر بسيار طولاني را سپري كرده‌ بوديم؛ ضمن اينكه از شهر «ورشو» ناچار بوديم به شهر «ورسلاو» بوديم و بايد از قطار استفاده مي‌كرديم. زماني كه ما به «ورشو» رسيديم ساعاتي را بايد منتظر مي‌مانديم تا قطار برسد و به مقصدمان ادامه مسير دهيم. در طول اين مدت ما همان‌جا كه در تصوير مشخص است خوابيديم اما متاسفانه نمي‌دانم چه كسي و با چه هدفي اين تصوير را از ملي‌پوشان گرفته و در فضاي مجازي منتشر كرده است. بنده خواب بودم و در حال استراحت و از كسي كه اين عكس را گرفته واقعا گلايه‌مندم چون كار او غيراخلاقي بوده و قطعا از گرفتن اين عكس هدف داشته است. البته بايد به اين موضوع اشاره كنم ما وقتي به محل برگزاري مسابقات رسيديم به هيچ عنوان محلي كه قرار بود ما در آن براي اين چند روز ساكن باشيم قابل قبول نبود و ما به اين موضوع اعتراض كرديم و از دبير فدراسيون خواستيم كه هتل ديگري براي‌مان مهيا كند. خوشبختانه دبير فدراسيون بهترين هتل شهر «ورسلاو» را براي ما گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون