• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3870 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۲ مرداد

قاليباف: تا صدور حكم پايان كار، سر كار خود خواهم ماند

شهردار تهران در جريان بازديد از مراحل پاياني آماده‌سازي خط 6 متروي تهران تلاش كرد تا از عملكرد خود دفاع كند و به انتقادها پاسخ دهد. او گفت: برخي افراد اعلام مي‌كنند كه شهرداري تهران اتوبان و برج ساخته اما مترو را تكميل نكرده، امروز من اعلام مي‌كنم كه هشت خط متروي تهران ساخته شده است. ايستگاه‌هاي خط 7 در هفته آينده افتتاح خواهد شد و خط 6 نيز بيش از 90 درصد آن تكميل شده است. همه بزرگراه‌هاي شهر تهران طبق برنامه به اتمام رسيده و مابقي آنها كه باقي‌مانده در آينده‌اي نزديك به بهره‌برداري مي‌رسد.
محمدباقر قاليباف در خصوص آينده توسعه متروي تهران نيز گفت: تصميم‌گيري و مطالعات توسعه خطوط متروي تهران با حضور مشاوران داخلي و خارجي در شوراي عالي ترافيك شهرهاي كشور و كلانشهر تهران مورد بررسي قرار خواهد گرفت اما در حال حاضر دو خط 9 و 10 به صورت اكسپرس پيش بيني شده تا از شهرك‌هاي اقماري غرب و شرق تهران عبور كرده و به صورت مستقيم به مركز شهر تهران متصل شود. بايد خطوط حومه‌اي شهر تهران به صورت مستقيم به مركز شهر متصل شود.
وي در خصوص تكميل متروي شهر جديد پرند نيز گفت: بخشي از خط متروي پرند انجام شده ولي به دليل اينكه خارج از محدوده شهر تهران است دولت بايد پول آن را پرداخت كند. امروز اگر 400 ميليارد تومان دولت براي اين خط نيز اختصاص دهد كمتر از پنج ماه ديگر مي‌تواند به بهره‌برداري برسد. اين در شرايطي است كه بخشي از ريل‌گذاري و زيرساخت‌هاي ادامه مترو از فرودگاه حضرت امام خميني(ره) تا شهر جديد پرند فراهم شده است.
وي ادامه داد: بر اساس قولي كه داده‌ايم ادامه خط 3 به سمت اسلامشهر بايد انجام شود و در تكميل خطوط داخل شهر نيز توسعه‌هايي وجود دارد. به شكلي كه بايد مترو به پايانه شرق جديد برسد و خط 3 نيز از شهرك قائم در امتداد مسير تجريش به ايستگاه بهشتي متصل شود كه اين موارد در حال مطالعه توسط مشاور است. همچنين ايستگاه دردشت بايد مسير توسعه‌اي داشته باشد كه مشاوران داخلي و خارجي مشغول مطالعه در اين خصوص هستند.
شهردار تهران در پاسخ به سوالي در خصوص عقد قراردادها در دقيقه 90 يا همزمان با پايان دوره مديريت شهري فعلي گفت: هيچ قرارداد دقيقه نودي وجود ندارد و سه ماه قبل در شورا اعلام كردم كه تنها قراردادهاي جاري كه كار در حال پيگيري است انجام خواهند شد. اگر منظور بستن قرارداد جديدي است اين اتفاق هرگز نخواهد افتاد. براي مثال قرارداد زباله‌سوزها نهايي شده اما جلوي آن را گرفتيم تا شوراي بعدي در خصوص آن تصميم‌گيري كند. حتي در مورد واگن‌سازي نيز قراردادي داشتيم كه جلوي آن را گرفتيم تا آن را نيز شوراي بعدي تصميم‌گيري كند. بعضا برخي اظهارنظرها در خصوص اينكه شهر سوخته است يا آواربرداري انجام مي‌شود، نادرست است و من مي‌گويم كه اگر آواربرداري است شما همين كار را هم نمي‌توانيد انجام دهيد.
وي با رد تخليه اتاق خود گفت: در سه شب گذشته با توجه به ادامه كار تا ساعت 30 دقيقه بامداد به خانه نرفتم و شب را در دفترم ماندم. من از دانشگاه تهران مامور به شهرداري شدم و روزي كه حكم پايان كار مرا بزنند به دانشگاه بر مي‌گردم اما تا آن روز سر كار خود هستم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون