• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3870 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۲ مرداد

خبر كوتاه

انتقاد وزارت بهداشت از رواج مصرف قليان زير سايه قانون
اعتماد| خسرو صادق نيت، رييس اداره بهداشت و محيط وزارت بهداشت گفت: «مشكل اصلي در مورد قليان تصور غلط خانواده‌هاست زيرا تصور عامه اين است كه قليان آسيبي به مراتب كمتر از سيگار دارد درحالي كه مصرف قليان آسيب‌هايي به مراتب بيشتر از سيگار به همراه دارد به طوري كه مصرف هر قليان معادل 5 پاكت سيگار و براي اطرافياني كه قليان نمي‌كشند معادل دو و نيم پاكت سيگار است. تنباكوهاي ميوه‌اي هم برخلاف اسم فريبنده‌اي كه دارند، آسيبي به مراتب بيشتر از تنباكوي سنتي براي مصرف‌كننده دارد. براساس آزمايش‌هاي صورت گرفته روي تنباكوهاي ميوه‌اي، مشخص شده 80 درصد آن مواد شيميايي و اسانس و تنها 20 درصد ديگر تفاله و ميوه‌هاي كپك زده و تنباكوهاي فاسد بوده است. در اين اسانس‌ها حلال‌هاي صنعتي حاوي بنزن ديده شده كه خود سرطان زاست و مصرف آن در مدت 3 تا 10 سال به سرطان ختم مي‌شود.» صادق نيت با ابراز تاسف از واردات بخش قابل توجهي از اين تنباكوها از مبادي قاچاق و حتي با مجوز رسمي به كشور گفت: «با همكاري وزارت صنعت، معدن و تجارت توانستيم جلوي واردات تنباكوي ميوه‌اي به كشور را بگيريم كه متاسفانه با شكايت واردكنندگان، ديوان عدالت جلوي حكم ما را گرفت و ممنوعيت واردات هم لغو شد لذا در حال حاضر مسير واردات تنباكوي ميوه‌اي به كشور باز است.»


وزارت راه ايمني متروي فرودگاه امام را تاييد نكرد

مسوول دبيرخانه شوراي عالي فني امور زيربنايي وزارت راه و شهرسازي با بيان اينكه «طرح ايمني خط متروي تهران- فرودگاه امام (ره) مورد تاييد شوراي عالي فني امور زيربنايي وزارت راه و شهرسازي قرار نگرفته است» تصريح كرد: در صورت تاييد طرح ايمني، ابتدا بايد اين طرح در خط متروي مذكور اجرا شود و پس از اتمام و بازرسي از آن، مسوولان شهرداري تهران براي انجام تشريفات بهره‌برداري از اين خط اقدام كنند.
به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي او در خصوص اظهارات مسوولان شهرداري تهران مبني بر افتتاح خط متروي تهران- فرودگاه امام در تاريخ ۱۶ مرداد سال جاري گفت: در جلسات مشترك با مسوولان شركت متروي تهران مقرر شد طرح‌ ايمني خط متروي تهران- فرودگاه امام با توجه به همجواري آن با آزادراه تهران- قم از سوي شركت متروي تهران تهيه شود تا پس از بررسي شوراي عالي فني امور زيربنايي وزارت راه و شهرسازي و در صورت نبود يا رفع ابهامات مورد تصويب قرار گيرد. در حال حاضر طرح ايمني خط متروي تهران- فرودگاه امام كه از سوي شركت متروي تهران تهيه‌شده، مورد تاييد شوراي فوق نيست.
وي از ارسال ايرادات طرح ايمني متروي فوق در قالب نامه‌اي به شركت متروي تهران خبر داد و گفت: شركت متروي تهران، در تاريخ ۷ مردادماه سال جاري طرح ايمني مربوط را به دبيرخانه شوراي عالي فني امور زيربنايي وزارت راه و شهرسازي ارايه كرد كه با توجه به ايرادات فني و ايمني و عدم تاييد كارشناسان شورا، قابل طرح در شوراي عالي فني امور زيربنايي نيست.
مسوول دبيرخانه شوراي عالي فني امور زيربنايي وزارت راه و شهرسازي با اشاره به آخرين جلسه مشترك ميان نمايندگان وزارت راه و شهرسازي و شركت متروي تهران كه مورخ ۳۱ تيرماه سال جاري برگزار شد، تصريح كرد: طبق صورت‌جلسه، شركت متروي موظف است، ظرف ۱۰ روز كاري نسبت به ارايه طرح ايمن‌سازي كه توسط مشاور ذي‌صلاح تهيه‌شده باشد با لحاظ شرح خدمات مورد تاييد شوراي عالي فني اقدام كنند تا وزارت راه و شهرسازي به قيد فوريت، ضمن بررسي‌هاي لازم، موضوع را در شوراي عالي فني مطرح و نتيجه را اعلام كند.
او تاكيد كرد: طبق توافق طرفين درصورتي‌كه طرح ايمني ارسالي مورد تاييد قرار گيرد، ابتدا بايد طرح ايمني در خط متروي تهران-فرودگاه امام(ره) اجرا شود و پس از اتمام و بازرسي از طرح اجرايي، مسوولان شهرداري تهران براي انجام تشريفات بهره‌برداري از اين خط اقدام كنند. مسوول دبيرخانه شوراي عالي فني امور زيربنايي وزارت راه و شهرسازي با بيان اينكه «بهره‌برداري از يك پروژه ناايمن، خطرات و حوادث گوناگوني را مي‌تواند در پي داشته باشد» گفت: هرگونه خطر احتمالي همچون خروج واگن از خط، انحراف خودروهاي در حال تردد از آزادراه و برخورد با متروي و تجهيزات خط و... و بالعكس دور از ذهن نيست. وي خاطرنشان كرد: از پروژه‌هاي همسان متروي تهران- فرودگاه امام مي‌توان به متروي در دست مطالعه اصفهان- شاهين شهر اشاره كرد كه طرح ايمن‌سازي متروي فوق با هماهنگي شوراي عالي فني و امور زيربنايي در دست بررسي و تهيه قرار دارد. اجراي اين پروژه نيز منوط به تاييد طرح ايمني در شوراي عالي فني و امور فني زيربنايي حمل و نقل است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون