• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3178 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ بهمن

روحاني مردم را به حضور در راهپيمايي فراخواند

شعار «جناحي» شايسته 22 بهمن نيست

گروه سياسي| «جشن ملي» نامي است كه رييس‌جمهور براي راهپيمايي امسال 22 بهمن انتخاب كرده است؛ نامي براي جشن سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي. حسن روحاني اما هشدار هم مي‌دهد. همچون سال گذشته از اينكه 22 بهمن منحصر به يك جناح شود نگران است و به دنبال «نمايش وحدت» در راهپيمايي اين سال است. حسن روحاني مي‌گويد كه بايد ملت ايران در طول اين روز نشان دهند كه داراي انسجام و وحدت ملي هستند. از حضور مردم هم رييس‌جمهور تعبير جديدي دارد. مي‌گويد كه با اين حضور بهتر مي‌توان از مذاكرات هسته‌اي و مشكلات اقتصادي عبور كرد و قدرت در عرصه بين‌المللي را به دنبال خواهد داشت.
رييس قوه مجريه توصيه مي‌كند كه شعارهاي جناحي داده نشود و اين‌گونه شعارهاي حزبي و گروهي را شايسته مراسم 22 بهمن نمي‌داند. راهپيمايي امسال از نگاه حسن روحاني بايد به گونه‌اي باشد كه همان قدرت‌نمايي سال 57 مردم مجددا بروز يابد. رييس‌جمهور امسال هرچند صحبت‌هايي شبيه به سال گذشته دارد اما اين‌گونه به نظر مي‌رسد كه دغدغه‌هايش براي جشن امسال انقلاب بيشتر شده است. نگراني اصلي‌اش همين «برخورد جناحي» با مساله 22 بهمن است. مصادره كردني كه بسياري در اين چند سال اخير آن را دنبال كرده‌اند و حالا صداي گلايه‌هاي رييس‌جمهور را هم در آورد. همقطارانش در دولت هم در روزهاي اخير نسبت به اين «مصادره» هشدار داده‌اند و گفته‌اند كه نبايد با انقلابي كه همه جناح‌ها در شكل‌گيري‌اش نقش داشته‌اند به صورت انفرادي برخورد كرد. هشدارهاي حسن روحاني اما يك نگاه ديگر هم به همراه دارد. همان نگاهي كه 22بهمن را «جشن ملي» مي‌داند و شايد همراه با خبرهاي خوشي از سوي رييس‌جمهور در اين روز باشد. رييس‌جمهوري، با دعوت آحاد مردم ايران به حضور با نشاط، پر رنگ‌تر و مقتدرتر در راهپيمايي ۲۲بهمن، سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و سر دادن شعارهاي وحدت و همدلي در اين مراسم تصريح كرد: ۲۲ بهمن روز جشن ملي و روز ملت ايران است. حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني با تبريك فرارسيدن سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، ۲۲ بهمن را بزرگ‌ترين روز پيروزي ملت ايران در صحنه داخلي و بين‌المللي دانست و گفت: ۲۲ بهمن روزي است كه ملت ايران توانست استبداد و استعمار را براي هميشه پشت سر گذاشته و حكومت ملي و اسلامي را براساس مردم‌سالاري ديني تشكيل دهد.
رييس‌جمهوري حضور مردم در راهپيمايي گراميداشت ۲۲ بهمن را به معناي ادامه راه انقلاب اسلامي و امام راحل توصيف كرد و اظهار داشت: هر مقدار اين حضور پررنگ‌تر و مقتدرتر باشد به دنيا نشان مي‌دهد كه ملت ما داراي انسجام و وحدت ملي است و بي‌ترديد ملت ايران پرشورتر از سال‌هاي گذشته در اين مراسم حضور پيدا خواهند كرد. روحاني خاطرنشان كرد: زماني كه مردم به صورت پرشور و بانشاط در روز خودشان كه روز ملي است، حضور يابند و اين روز را جشن گرفته و با صداي بلند شعارهاي انقلاب را تكرار كنند، همه بدخواهان و دشمنان ما قدرت اين ملت را بهتر احساس خواهند كرد.
رييس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه با حضور قدرتمند مردم در صحنه، مي‌توانيم از مسائلي كه امروز پيش رو داريم راحت‌تر عبور كنيم، گفت: با حضور بسيار پرشور ملت ايران در ۲۲ بهمن، بي‌ترديد راحت‌تر مي‌توان از مشكلات اقتصادي و مذاكرات هسته‌اي عبور كرده و همچنين مي‌توان در تمام مسائل بين‌المللي با قدرت بيشتري با زيادي‌خواهان مواجه شد و راحت‌تر و كم‌هزينه‌تر از حق ملت ايران دفاع كرد. روحاني، ۲۲بهمن را روز جشن ملي و روز ملت ايران دانست و تصريح كرد: شعارهاي اين روز بايد شعار وحدت و همدلي باشد و شعارهاي جناحي، گروهي و حزبي، شايسته ۲۲ بهمن نيست. رييس‌جمهوري تاكيد كرد: در روز ۲۲ بهمن هيچ‌كس حق ندارد، اين روز را كه متعلق به ملت ايران است به نفع يك جناح يا حزبي مصادره كند و مردم بايد همانند سال ۵۷ قدرت خود را در برابر استعمار به رخ بكشانند و نشان دهند كه همچنان در صف واحد، پيگير منافع و مصالح ملي هستند و به جهانيان بگويند كه ملت ايران راه ۳۶ سال گذشته را همچنان با قدرت ادامه خواهد داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون