• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3871 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ مرداد

خبر كوتاه

تاييد طرح اصلاح موادي از قانون شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران
اعتماد| شوراي نگهبان طرح اصلاح موادي از قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران را با توجه به اصلاحات انجام شده مغاير با موازين شرع و قانون اساسي ندانست. به گزارش اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، طرح اصلاح موادي از قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران كه با اصلاحاتي در جلسه مورخ بيستم تير ماه يكهزار و سيصد و نود و شش به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است؛ در جلسه مورخ 28/4/1396 شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.

امروز گزينه‌هاي شهرداري برنامه‌هاي‌شان را ارايه مي‌دهند
اعتماد| امروز و با ارايه برنامه‌هاي گزينه‌هاي مطرح براي شهرداري، مشخص خواهد شد كه چه افرادي انصراف داده‌اند و چه گزينه‌هايي هنوز مايل به حضور در رقابت انتخابات شهردار تهران هستند. زهرا نژاد بهرام، عضو منتخب شوراي شهر پنجم تهران در گفت‌وگو با «اعتماد» با بيان اينكه طبق برنامه اعلام شده، بايد گزينه‌هاي شهرداري برنامه‌هاي‌شان را به شوراي پنجم ارايه دهند، گفت: بعد از دريافت برنامه‌هاي گزينه‌هاي شهرداري از آنها دعوت خواهد شد تا براي تشريح و دفاع از برنامه خود، در روزي ديگر به شورا بيايند تا در نهايت اعضا بتوانند گزينه نهايي براي شهرداري را انتخاب كنند. وي در پاسخ به اينكه چند نفر به‌عنوان گزينه شهرداري برنامه‌هاي‌شان را ارايه خواهند داد؟ گفت: از آنجايي كه هنوز كسي به طور رسمي از فرآيند انتخاب شهردار انصراف نداده است ما منتظر 7 برنامه از 7 گزينه منتخب خود هستيم. اما از طرفي هر كسي كه امروز برنامه‌هايش را ارايه ندهد، به معناي انصرافش از انتخاب شهردار تلقي خواهد شد.  عضو منتخب شوراي شهر پنجم تهران همچنين در مورد زمان آغاز به كار شوراي پنجم نيز گفت: با وجودي كه شوراي نگهبان تغيير آغاز به كار شورا از شهريور به مرداد را تصويب كرده اما با توجه به اينكه فرآيند ابلاغ و اعلام مصوبه جديد مجلس زمان برخواهد بود، مقرر شده تا شوراي پنجم در همان 13 شهريور جلسات خود را رسما آغاز كند.

صحت هفتمين انتخابات نظام پزشكي تاييد شد
ايلنا| رييس هيات مركزي نظارت بر هفتمين دوره انتخابات نظام پزشكي گفت: «از نظر ما كه مرجع نهايي اعلام نظر در انتخابات هستيم، سلامت و صحت انتخابات مورد تاييد است.»محمدحسين قرباني با اشاره به اشكالاتي كه از نظر الكترونيكي برگزار شدن انتخابات ايجاد شده بود، افزود: «وزارت بهداشت به هر دليل نتوانست تعهد خود مبني بر برگزاري الكترونيكي انتخابات هفتمين دوره نظام پزشكي را اجرا كند و اين انتخابات به صورت دستي برگزار شد. درصد كمي از همكاران ما نگران بودند كه حق‌شان ضايع شده و نتوانستند راي بدهند. تشخيص ما اين بوده كه با وجود ضعف‌هايي هم كه در انتخابات بود ولي نحوه برگزاري انتخابات دستي در صحت و سلامت انجام شده و كليت انتخابات مورد تاييد است. »

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون