• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3871 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ مرداد

خبر

باند سارقان ملارد دستگير شدند

مهر| فرمانده انتظامي شهرستان ملارد از انهدام و دستگيري اعضاي باند سارقان حرفه‌اي مغازه و كشف ۳۵ فقره سرقت خبر داد. سرهنگ برزو همتي گفت: ماموران پليس آگاهي حين گشت‌زني در ملارد به شخصي كه مشغول انتقال و بار زدن ضبط و باند از مغازه‌اي بود مشكوك شده و او را به كلانتري منتقل كردند. فرمانده انتظامي شهرستان ملارد افزود: متهم در بازجويي‌هاي پليس به همدستي با سه شخص ديگر در اين رابطه اعتراف كرده و مخفيگاه همدستانش را به پليس اعلام كرد. همتي افزود: ماموران پليس آگاهي در عملياتي ويژه موفق به دستگيري هر سه نفر در مخفيگاه‌شان در ملارد شده و در بازرسي از محل مقدار ۳۵ مورد اموال سرقتي نيز كشف و متهمان به كلانتري منتقل شدند. اين مقام انتظامي خاطرنشان كرد: متهمان پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شدند.


كشته شدن يك مامور نيروي انتظامي  در هرسين
ايسنا| تيراندازي و نزاع در يكي از روستاهاي استان كرمانشاه به كشته شدن يك مامور نيروي انتظامي منجر شد. درگيري بين برخي اهالي روستاي بابازيد در شهرستان هرسين از توابع استان كرمانشاه يك كشته بر جاي گذاشت. يكي از ماموران نيروي انتظامي كه براي ميانجيگري و خاتمه يك درگيري ميان اهالي روستاي مذكور بر سرزمين‌هاي كشاورزي به منطقه اعزام شدند بر اثر تيراندازي‌ها جان باخته است. برخي ديگر از مجروحين حادثه به بيمارستان منتقل شده‌اند كه اخبار تكميلي از تلفات احتمالي متعاقبا منتشر خواهد شد.


شناسايي 10 استان نيازمند افزايش مراكز ترك اعتياد ‏
ايسنا| فريد براتي سده، رييس مركز توسعه پيشگيري و درمان اعتياد ‏سازمان بهزيستي كشور گفت: حدود 2000 كلينيك سرپايي داراي مجوز از ‏سازمان بهزيستي، 1200 مركز اقامتي، 20 مركز اقامتي ميان مدت ‏TC‏ و ‏‏140 مركز گذري كاهش آسيب اعتياد ‏DIC‏ براي معتادان پرخطر در كشور ‏وجود دارد. 47 مركز هم براي حدود 9 هزار معتاد بي‌خانمان فعال است كه ‏از اين تعداد، حدود 20 مركز مربوط به زنان بي‌خانمان و معتاد ‏است. سالانه 60 تا 70 هزار مراجعه به تمام مراكز مذكور در كشور صورت ‏مي‌گيرد اما با كمبود مراكز ترك اعتياد مواجه هستيم و بايد در مناطق ‏مختلف بر اساس نياز و با توزيع عادلانه در شهرستان‌ها اقدام ‏به تاسيس مركز شود. در كشور حدود 10 استان پرخطر در خصوص اعتياد ‏شناسايي شده كه به مراكز ترك اعتياد بيشتري نياز دارند. ‏


كاهش آسيب‌هاي اجتماعي  با محوريت زنان و كودكان

ميزان| قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از برنامه‌ريزي براي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي با محوريت زنان و كودكان خبرداد.
سردار علي مويدي افزود: «در برخي مناطق كشور معتادان متجاهر حضور دارند اما اين طور نيست كه در تمام شهر‌هاي ايران شاهد حضور معتادان متجاهر باشيم. حضور معتادان متجاهر در كلانشهر‌ها نمود بيشتري دارد و برنامه‌هاي پيشگيري از اعتياد نيز بايد به سمت اين شهرها سوق داده شود. ۱۲ استان كشور بيشترين تعداد معتادان متجاهر را در خود جاي داده‌اند و يكي از برنامه‌هاي شوراي اجتماعي كشور برنامه‌ريزي براي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي با محوريت زنان و كودكان بوده است. دستگاه‌هايي همچون بهزيستي، ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناجا و قوه قضاييه در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي نقش دارند و لازم است مسوولان اين دستگاه‌ها به درستي به وظايف خود عمل كنند.»


ماهيگيران بوشهري در قطر اسير شدند

ايلنا| دو صياد ايراني كه در روزهاي گذشته توسط نيروهاي قطري بازداشت شده‌اند از اهالي استان بوشهر  هستند. اسحاق تندرو، رييس هيات‌مديره اتحاديه صيادان كل كشور در مورد صياداني كه در روزهاي اخير توسط نيروهاي قطري بازداشت شده‌اند، گفت: طبق آخرين اطلاعات به دست آمده دو صيادي كه روز دوشنبه ۹ مرداد توسط نيروهاي قطري دستگير شدند از ماهيگيران بوشهري هستند كه با مجوز شيلات ايران در آب‌هاي خليج فارس مشغول ماهيگيري بودند. به گزارش ايلنا اين در حالي است كه پيش‌تر در خبرهاي منتشر شده هويت ماهيگيران گرفتار شده هرمزگاني اعلام شده بود. او ادامه داد: هنوز هيچ اطلاعاتي از وضعيت اين دو صياد در دست نيست و در اين خصوص بايد منتظر واكنش وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران باشيم تا خبرهاي تكميلي به دست آيد. رييس اتحاديه صيادان كل كشور با اشاره به تردد متقابل شناورهاي صيادي كشورهاي ديگر در نزديكي آب‌هاي ايران، گفت: اين شناورها كه بعضا از كشورهاي حاشيه خليج فارس مي‌آيند به تجهيزات روز صيد مجهز هستند.
 او افزود: شناورهاي ياد شده به دليل داشتن رادار، بي‌سيم و ساير ادوات بهِ‌روز‌شده صيادي قادرند تا به صورت همزمان تردد گله‌هاي صيدي و ساير شناورها را در محدوده فعاليت خود رديابي كنند و براي همين برعكس شناورهاي ايراني كه فاقد اين تجهيزات هستند كمتر با خطر توقيف شدن مواجهند. تندرو راه برون رفت از سريال دستگيري صيادان ايراني را تشكيل بسيج صيادان دانست و خاطرنشان كرد: در هفته دفاع مقدس جامعه صيادان ايران طرح بسيج صيادان ‌را عملي خواهد كرد تا ماهيگيران ايراني بتوانند در نقش مرزبان در منطقه عمل كنند و از ورود شناورهاي صيادي بيگانه و دستبرد آنها به ذخاير آبي ايران جلوگيري كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون