• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3871 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ مرداد

وقوع يك فقره مرگ مشكوك در اهواز

رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي خوزستان از وقوع يك فقره مرگ مشكوك در اهواز خبر داد. سرهنگ سعيد شعبان گفت: دو روز پيش جواني به علت سوختگي شديد به بيمارستان سوختگي منتقل مي‌شود. اين مقام انتظامي در ادامه بيان كرد: متاسفانه فرد مصدوم به علت سوختگي شديد فوت كرد. رييس پليس آگاهي خوزستان در پايان يادآور شد: موضوع علت فوت از طريق پزشكي قانوني و تحقيقات كارآگاهان اين پليس با جديت در حال بررسي است. مطالبي در فضاي مجازي دست به دست مي‌شود كه جوان ۲۵ ساله اهوازي به دست صاحب كار قبلي خود اخراج و بعد از اعتراض توسط همان فرد با بنزين به آتش كشيده شده و در جاده ساحلي اهواز رها مي‌شود.

 

جزييات دستگيري برادران مواد فروش
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر پايتخت، از دستگيري ۲ برادر كه به صورت گسترده در حوزه توزيع مواد فعاليت داشتند خبر داد. سرهنگ محمد بخشنده درباره جزييات عمليات پليس براي دستگيري اين دو برادر سابقه دارگفت: در پي اطلاعات به دست آمده در خصوص فعاليت دو برادر در سطح گسترده توزيع گراس و مشروبات الكلي موضوع در دستور كار قرار داده شد. وي افزود: در اجراي دستور قضايي اين دو برادر در عملياتي ضربتي در داخل منزل‌شان دستگير و در بازرسي صورت گرفته مقدار۲۲ كيلو و ۶۰۰گرم گراس، مقدار۳۲۰گرم قارچ، مقاديري مشروبات الكلي، يك عدد شوكر، يك قبضه قمه و يك دستگاه ترازو كشف شد. رييس پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: متهمان دستگير و براي سير مراحل قانوني به اداره پليس مبارزه با مواد مخدر منتقل شدند.


اعلام شرايط استفاده مشمولان غايب از معافيت و كسر خدمت‌هاي سربازي
ايسنا| رييس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد كل نيروهاي مسلح توضيحاتي را درباره معافيت‌ها و كسر‌خدمت‌هاي افراد غايب سربازي ارايه كرد. سردار موسي كمالي درباره امكان و شرايط بهره‌مندي مشمولان غايب، از معافيت و كسر خدمت‌هاي سربازي اظهار كرد: به طور كلي و برابر ماده ۳۰ قانون خدمت وظيفه عمومي، مشمولاني كه داراي غيبت هستند نمي‌توانند از معافيت برخوردار شوند مگر در مواردي كه فرد در زمان احضار براي خدمت و در طول مدت غيبت و زمان رسيدگي به آن واجد شرايط معافيت باشد. كمالي افزود: به عنوان مثال اگر فردي پيش از آنكه به سن ۱۸ سالگي برسد، واجد شرايط معافيت بوده اما به موقع خودش را براي اعزام به سربازي معرفي نكرده و وارد غيبت شده باشد، اين فرد مشمول معافيت مي‌شود، اما اگر فرد در زمان غيبت از سربازي، مشمول معافيت شود، امكان استفاده از آن را ندارد.
رييس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد كل نيروهاي مسلح، درباره افرادي كه ممكن است به دليل معافيت پزشكي از خدمت سربازي معاف شوند، گفت: در مورد معافيت پزشكي موارد استثنايي وجود دارد كه مثلا اگر فرد در زمان غيبت دچار مشكلي شود كه ناتوان از انجام سربازي شود، طبيعتا امكان خدمت برايش وجود نداشته و از سربازي معاف خواهد شد.
وي در پاسخ به سوالي درباره فرزندان خانواده ايثارگران و شرايط بهره‌مندي آنان از معافيت و كسرخدمت‌ها به ايسنا گفت: در مورد ايثارگران يعني فرزندان شهدا، جاويدالاثرها، جانبازان، رزمندگان و آزادگان با توجه به اينكه فرزندان اين افراد قبل از مشمول بودن واجد شرايط بوده‌اند، لذا غيبت مانع استفاده آنان از معافيت‌ها و كسر خدمت‌هاي ايثارگري نشده و تمامي مشمولان متولد ۷۲ و قبل از آن اگر واجد شرايط هستند مي‌توانند از آن بهره‌مند شوند.


مصدوميت 14 نفر در آتش‌سوزي واحدهاي تجاري- مسكوني انزلي
چند باب واحد تجاري - مسكوني در انزلي دچار آتش‌سوزي شد كه اين حادثه باعث مصدوميت 14 تن شد. شاهين فتحي، معاون عمليات امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: ساعت 45 دقيقه بامداد ديروز (جمعه) چند باب واحد تجاري- مسكوني در منطقه غازيان بندر انزلي در استان گيلان دچار حريق شد. معاون عمليات امداد و نجات هلال احمر اضافه كرد: در اين حادثه 14 تن مصدوم شدند و پس از رسيدگي‌هاي اوليه، 9 تن از آنها براي انجام اقدامات درماني بيشتر به مراكز درماني منتقل شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون