• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3871 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ مرداد

15 قهرمان جهان و المپيك در كنار تيم آمريكا بود

تيمي را تحويل گرفتيم كه ضعف‌هاي زيادي داشت

تقي اكبرنژاد سرمربي كشتي آزاد جوانان

درباره كسب عنوان سوم مسابقات كشتي آزاد قهرماني جوانان جهان بايد به اين نكته اشاره كنم كه توان ما بيشتر از كسب 4 مدال بود و مي‌توانستم حداقل 6 مدال بگيريم، اما تداركات و ميدان‌هاي كمي داشتيم.
از طرفي تيمي را تحويل گرفتيم كه متاسفانه ضعف‌هاي زيادي داشت؛ از اسفندماه سال گذشته كه كار را شروع كرديم تورنمنت‌هاي مختلفي را پشت سر گذاشتيم و با برطرف كردن نقاط ضعف، اردو به اردو بهتر شديم.
توان‌مان بيشتر از اين نبود كه بتوانيم در اين مدت كوتاه از اين بهتر شويم، اما اميدوارم كه رفته رفته نفراتي را تربيت كنيم تا در آينده نتايج بهتري كسب كنيم.
اگر به تيم‌هاي آمريكا و روسيه دقت كنيم مي‌بينيم كه برنامه‌اي حداقل بالاي 8 ساله داشته‌اند. آمريكايي‌ها تيمي را از نوجوانان تحويل گرفته و سرمايه‌گذاري كرده‌اند و حداقل در اين مسابقات 15 قهرمان جهان و المپيك در كنار تيم‌شان بود كه كارهاي آناليز حريفان و آماده‌سازي را انجام مي‌دادند.
آنها با برنامه بودند؛ چنين گروهي را در تيم‌هاي نوجوانان و بزرگسالانشان هم دارند و تمام كشتي را جمع مي‌كنند. روسيه هم كه هميشه قدرت اول كشتي بوده است. ديديد كه آمريكايي‌ها با آن برنامه‌ريزي خوب به قهرماني هم رسيدند. ما هم مي‌توانيم؛ خيلي سخت نيست و تنها نيازمند حمايت و برنامه‌ريزي بهتري است كه در سال‌هاي بعد مي‌توان انجام داد.
4 سال كنار تيم نبودم و تنها 5 ماه است كه كار را در دست گرفته‌ايم، اما قول مي‌دهم اگر زمان و حمايت باشد سال آينده سكويي بهتر از سومي را شاهد خواهيم بود. در مجموع هيچكدام از بچه‌ها كم‌فروشي نكردند و خداراشكر نسبت به سال قبل يك پله صعود داشتيم و روي سكوي تيمي مسابقات رفتيم.
البته جاي مدال طلا واقعا خالي بود و خود ما هم از اين موضوع ناراحت هستيم، اما مي‌توانستيم     3-2 مدال ديگر هم بگيريم كه در ثانيه‌هاي پاياني از دست رفت.
در خصوص اينكه در چند مسابقه حساس كشتي‌گيران ما در ثانيه‌هاي پاياني مغلوب حريفان شدند بايد گفت تنها به خاطر كم‌تجربگي و عدم حضور در مسابقات بين‌المللي بود؛ كشتي‌گيراني كه مي‌بينيد اين طور با قدرت كشتي مي‌گيرند سال‌هاست در ميادين مختلف محك مي‌خورند، اما برخي كشتي گيران ما مانند سرلك نخستين مسابقه خارجي خود را تجربه مي‌كردند يا برخي ديگر دومين يا سومين مسابقه بين‌المللي را تجربه مي‌كردند. تمام اينها در مسابقاتي مانند جهاني و شرايط حساس تاثيرگذار است، اما بچه‌ها نمره بدي نگرفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون