• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3872 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۵ مرداد

عددنوشت

صادرات فرش دستباف
رييس مركز ملي فرش گفت: در سال 95 بيش از 90 ميليون دلار فرش ايراني مستقيم به امريكا صادر شد و در مجموع هم صادرات فرش ايران به نزديك 359 ميليون دلار رسيد. حميد كارگر در گفت‌وگو با فارس در مورد صادرات فرش دستباف ايران با بيان اينكه وضعيت صادرات فرش دستباف خوب است اما مطلوب نيست، گفت: در دهه گذشته فرش دستباف ايران متاثر از عوامل متعدد داخلي و خارجي بود و بنابراين دچار كاستي‌ها و نقص شد. رييس مركز ملي فرش ايران با بيان اينكه تا يك دهه پيش متوسط صادرات سالانه فرش دستباف حدود 500 ميليون دلار بود، افزود: اما در سال‌هاي اخير به عللي مثل وقوع تحريم‌هاي مستقيم از طرف امريكا و همين‌طور پيامدهاي تحريم‌هاي غيرمستقيم بر اقتصاد ايران كه منجر به بالا رفتن هزينه‌هاي صادرات و ريسك فعاليت‌هاي تجاري برون‌مرزي مي‌شد صادرات فرش دستباف كاهش يافت.


افزايش توليد وانت در ايران
تيرماه امسال توليد انواع وانت به طور ميانگين 5/0 درصد افزايش يافت. در اين مدت توليد انواع وانت از ۶۳۲۵ دستگاه در تير ماه سال گذشته به ۶۳۵۹ دستگاه افزايش يافت. توليد اين محصول در گروه خودروسازي سايپا با رشد 8/12 درصدي همراه بوده و از ۳۵۱۸ دستگاه در تير ماه ۱۳۹۵ به ۳۹۷۰ دستگاه افزايش يافت. توليد انواع وانت در گروه صنعتي ايران‌خودرو    8/33 درصد كاهش يافته و از ۱۶۹۴ دستگاه در تير ماه سال گذشته به ۱۱۲۱ دستگاه رسيد. تير ماه امسال توليد انواع وانت در گروه بهمن نيز 5/15 درصد افزايش يافته و از ۱۰۹۸ دستگاه در تير ماه ۱۳۹۵ به ۱۲۶۸ دستگاه افزايش يافت. توليد انواع وانت در سازه‌هاي خودرو ديار اما متوقف شده و از ۱۵ دستگاه در تيرماه سال گذشته به صفر كاهش يافت.


جذب نيروي دستگاه دولت
رييس سازمان اداري و استخدامي كشور اعلام كرد، امسال حدود 11 هزار نفر از طريق آزمون استخدامي فراگير جذب 15 دستگاه اجرايي كشور مي‌شوند. جمشيد انصاري در گفت‌وگو با ايرنا افزود: 50 درصد اين استخدام‌ها مربوط به آموزش و پرورش و مابقي مربوط به ساير دستگاه‌ها از جمله سازمان پزشكي قانوني، سازمان دامپزشكي، وزارت امور خارجه، بيمه مركزي، وزارت امور اقتصادي و دارايي، بانك مسكن و سازمان بنادر و دريانوردي است. وي تصريح كرد: چهارمين آزمون استخدامي متمركز دستگاه‌هاي اجرايي كشور، سوم شهريور امسال در تهران و مراكز استان‌ها به صورت همزمان برگزار مي‌شود و كارت شركت در اين آزمون كه مراحل ثبت نام آن انجام شده است در تاريخ 31 مرداد ماه روي سايت سازمان سنجش به نشاني www.sangesh.org قرار مي‌گيرد. انصاري تصريح كرد: اغلب قريب به اتفاق شغل‌ها، محدوديت جنسيتي براي پذيرش ندارند و براي داوطلبان زن و مرد امكان رقابت وجود دارد. رييس سازمان اداري و استخدامي كشور گفت: قبل از دولت يازدهم، برخي دستگاه‌هاي اجرايي مجوزهايي از مجلس شوراي اسلامي يا دولت وقت گرفته و از افزايش موضوع بند الف ماده 50 قانون توسعه پنجم (مصوب 1389) در مورد افزايش امتيازات حقوق مبنا استفاده كرده‌اند در حالي كه برخي كه تقريبا نصف كاركنان دولت را در بر مي‌گيرند، از اين افزايش‌ها استفاده نكرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون