• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3880 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ مرداد

اسدالله بادامچيان:

موتلفه مي‌خواهد حزب حكومتي- مردمي باشد

حفظ و گسترش برند حزب موتلفه مهم‌ترين دستور كاري است كه فعالان اين حزب براي خود تعريف كرده‌اند. سوداي حركت جمعي در قالب جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در انتخابات 96 نيز باعث نشد تا آنها تقويت برندشان را به چيز ديگري بفروشند. چيزي كه عملا باعث شد تا در انتخابات گذشته حزب موتلفه ساز جدايي از ديگر اصولگرايان كوك كند. حالا اسد‌الله بادامچيان از چهره‌هاي قديمي و عضو شوراي مركزي اين حزب است كه مي‌گويد قصد دارند به يك حزب حكومتي- مردمي تبديل شوند.
اسدالله بادامچيان در اجلاس دبيران استان‌هاي حزب موتلفه اسلامي با بيان اينكه ما در دوره‌هاي مختلف برحسب تكليف شرعي كه برعهده‌مان بود عمل كرديم، گفت: برخي فكر مي‌كنند موتلفه اسلامي تصميماتش را تنها طبق شرايط روز و به صورت مقطعي مي‌گيرد، درصورتي كه اينطور نيست. موتلفه اسلامي در هر دوره و مرحله‌اي از انقلاب از سال ۴۱ تاكنون طبق برنامه، آينده‌‌نگرانه عمل كرده است. وي با تاكيد بر اينكه موتلفه اسلامي متكي به مجموعه تشكيلات است و اتكايي به افراد ندارد، اظهار كرد: حزب در دوره اخير انتخابات نشان داد كه ظرفيت مهار اختلافات و بحران‌ها را دارد. نايب‌رييس شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي تصريح كرد: ما توانستيم طي سال‌هاي اخير استراتژي «مستقل همراه» را به خوبي انجام بدهيم و۳۰ هدف را هم براي خود در نظر گرفتيم كه به ۲۰ هدف آن رسيديم. نايب‌رييس شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي، حضور مستقيم و مستقل در رقابت‌هاي انتخاباتي همراه با تعامل و وحدت نيروها را از جمله دستاوردهاي انتخاباتي حزب دانست و تاكيد كرد: اين نمونه‌اي از كار سياسي «مستقل همراه» است كه موتلفه اسلامي توانست ارايه بدهد.
وي در ادامه گفت: ما در انتخابات اخير پيوندي را ميان نظام حزبي و نظام انتخاباتي برقرار كرديم تا بتوانيم در آينده به سمت تحقق نظام پارلماني حركت كنيم. نايب‌رييس شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي خاطرنشان كرد: تصحيح ذهنيت‌ها در فرهنگ سياسي كشور درباره عدم كارايي تحزب در ايران نيز يكي ديگر از دستاوردهاي حزب موتلفه در انتخابات رياست‌جمهوري بود. ما ثابت كرديم كه يك حزب، بدون امكانات مالي فراوان مي‌تواند در رقابت‌هاي انتخاباتي موثر باشد. بادامچيان گفت: موتلفه اسلامي در اين انتخابات توانست توجه توده‌هاي مردم را به حزب‌محوري در اداره كشور به جاي شخصيت‌محوري جلب كند و زمينه را براي ارتقاي نظام انتخاباتي از شيوه دو يا چند قطبي اشخاص به شيوه دو يا چند قطبي حزبي فراهم سازد.
وي ادامه داد: ما ثابت كرديم اخلاق، مواضع و راهبردهاي‌مان بر يك مشي تعادلي- ارزشي استوار است در حالي كه امروز برخي از احزاب و اشخاص سياسي، اعتدال ليبرالي را به عنوان خط مشي خود انتخاب كرده‌اند؛ انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم تفاوت موضع‌گيري‌هاي موتلفه اسلامي با اين افراد را مشخص كرد.
نايب‌رييس شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي با بيان اينكه ما قصد داريم به يك حزب حكومتي- مردمي تبديل شويم، گفت: معمولا رويه احزاب حكومتي در دنيا مانند حزب كمونيست چين به ديكتاتوري و استبداد مي‌رسد اما موتلفه اسلامي مي‌خواهد در عين اينكه يك حزب حكومتي باشد، درون مايه مردمي خود را نيز حفظ كند.
عضو حزب موتلفه گفت: نمي‌خواهيم در راي اعتماد مجلس به كابينه يك حكم حزبي به نمايندگان مجلس دهيم بلكه به نمايندگان مي‌گوييم به وظيفه خود عمل كرده و تا جايي كه مي‌توانند در راي اعتماد وزرا همراهي كنند.
اسدالله بادامچيان در گفت‌وگو با ايلنا، درباره كابينه پيشنهادي رييس‌جمهور گفت: وقتي رييس‌جمهوري با راي اكثريت مردم انتخاب و تنفيذ ولايت امر براي او جاري مي‌شود، طبعا او رييس‌جمهور همه ملت است و بايد در اين زمينه به او كمك كنيم و خودش هم طوري رفتار كند كه بتواند نگاه همه را جلب كند.
 عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي بيان كرد: در فراكسيون موتلفه مجلس دهم نظرمان اين است كه نمايندگان طرفدار موتلفه و عضو فراكسيون تا آنجا كه مي‌توانند با نظر مدارا نگاه كنند و به وزراي آقاي روحاني راي دهند؛ مگر آنجا كه احساس مي‌كنند نمي‌توانند شرعا و قانونا با توجه به امانتداري كه از نمايندگي مردم دارند به وزيري راي دهند.
 او با بيان اينكه نمي‌خواهيم در راي اعتماد مجلس به كابينه يك حكم حزبي به نمايندگان مجلس دهيم، افزود: به نمايندگان مي‌گوييم به وظيفه خود عمل كنند و من به عنوان قائم مقام فراكسيون موتلفه اسلامي در مجلس به آنها مي‌گويم سعي كنيد تا آنجا كه مي‌توانيد در راي اعتماد وزرا همراهي كنيد و اگر احساس كرديد برحسب وظيفه نمي‌توانيد به وزيري راي دهيد صحبت‌ها به گونه‌اي باشد كه تضعيف دولت صورت نگيرد.
بادامچيان تاكيد كرد: به ساير نمايندگان هم توصيه مي‌كنيم منهاي جناح‌بندي و مخالف‌گويي كوشش كنند كابينه زودتر شكل گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون