• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3882 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ مرداد

مخالفان

محمدقسيم عثماني، عضو كميسيون برنامه و بودجه: رعايت تعادل در پرداخت حقوق و دستمزد در بدنه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي صورت نگرفته و هرچند پزشكان نقش اول را در درمان دارند نبايد فراموش كرد كه درمان فرآيندي است كه تنها بخشي از آن را پزشكان انجام مي‌دهند؛ پرستاران، پيراپزشكان و ساير افراد در مراكز درماني در درمان افراد نقش دارند لذا پرداخت به اين حوزه‌ها بايد نسبت به پزشكان تعديل و اصلاح شود تا رضايتمندي مجموعه افراد منجر به رضايتمندي مضاعف مردم شود. عثماني با تاكيد بر اولويت‌دهي به حوزه بهداشت پيش از درمان، اضافه كرد: تعداد تخت‌هاي بيمارستاني در دوره قاضي‌زاده 25 درصد افزايش داشته اما در بخش بهداشت گلايه‌مندي وجود دارد چرا كه آن ميزان موفقيتي كه در حوزه درمان بوده در بخش بهداشت وجود ندارد و در برنامه‌ها ديده نمي‌شود كه در 4 سال آينده چگونه بخش بهداشت را همچون درمان متحول مي‌كنند و براي تامين مالي تحول در بخش بهداشت چه منابعي در نظر گرفته شده است. او با اشاره به افزايش ظرفيت دانشگاه‌ها در گروه پزشكي و پيراپزشكي گفت: جوانان كشور عازم كشورهاي منطقه مي‌شوند و چند ترم درس مي‌خوانند و بازمي‌گردند چرا اين ظرفيت را خودمان ايجاد نمي‌كنيم. او افزود: بخش زيادي از حوزه وزارت بهداشت فرابخشي است چنانچه بيمه‌ها به حوزه وزارت بهداشت مربوط نمي‌شود و اين وزارتخانه را اذيت مي‌كنند يعني خدمات داده مي‌شد اما بيمه‌ها به موقع پرداخت را صورت نمي‌دادند لذا بايد هماهنگي ميان اين حوزه‌هاي فرابخشي ايجاد شود.  
هادي بهادري، عضو كميسيون عمران: انصافا مخالف صحبت كردن در خصوص دكتر قاضي‌زاده هاشمي شايد درست نباشد، بايد از مجموعه زحماتي كه وزارت بهداشت و درمان در مدت چهارسال گذشته كشيده‌اند تقدير كرد چرا كه يكي از شاهكارهاي دولت يازدهم طرح تحول سلامت است. اما بي‌عدالتي در مجموعه نظام پزشكي و حوزه بهداشت و درمان باعث شد كه بنده در مخالفت با قاضي‌زاده هاشمي ثبت نام كنم، تفاوت حقوق پزشكان با ساير كادرهاي پزشكي از جمله پرستاران و همكاران پزشكان بسيار قابل توجه است. حتي تفاوت بين پزشكان در تخصص‌هاي مختلف قابل توجه است. وي با بيان اينكه در خصوص طرح تحول سلامت نگراني‌هايي وجود دارد، گفت: با توجه به اينكه وزارت بهداشت براساس سياست‌هاي كلي ابلاغي مقام معظم رهبري متولي سلامت و بهداشت شناخته مي‌شود اما امروز تامين مالي ادامه اين طرح تحول سلامت در هاله‌اي از ابهام است. اين نماينده با تاكيد براينكه بيمه‌ها وضعيت مناسبي ندارند، گفت: ما حقيقتا نسبت به ادامه طرح تحول سلامت نگران هستيم، در برنامه پيشنهادي قاضي‌زاده مطلبي در خصوص نحوه تامين مالي در ادامه طرح تحول سلامت ديده نشده است. »
ولي ملكي، نماينده مردم مشكين‌شهر: به علت عدم اجراي مديريت اصولي بر منابع مالي و توجه ويژه به جيب كساني كه درآمدهاي ماهيانه ميلياردي دارند با تاخير در پرداخت بيمه سلامت و تامين اجتماعي نزديك به ۲۰ هزار ميليارد بدهي در وزارت بهداشت ايجاد شده است. او گفت: حرمت‌شكني در جامعه پزشكي به دليل اعمال مديريت غيراصولي و عدم تعادل در رفتار با پزشكان مراجعه‌كننده و همكار ازجمله ايرادات قاضي‌زاده‌هاشمي بوده كه گزارش‌هاي آن موجود است در حالي كه پيامبر اكرم(ص) محور اكمال رسالت خود را اخلاق‌مداري قرار داده است. وي ادامه داد: وجود تبعيض آشكار در وزارتخانه و عدم توجه به شايسته‌‌سالاري مخصوصا كساني كه در امتحانات و گزينش‌هاي علمي قبول شده‌اند در وزارت بهداشت به چشم مي‌خورد. زماني كه رتبه‌هاي اول در تخصص يا فوق تخصص كنار زده مي‌شوند به دليل اينكه هيات علمي در رده بالاتري قرار بگيرد تبعيض آشكار است و افرادي هستند كه چند سال نفر نخست آزمون شده‌اند اما بدون محاسبه كنار گذاشته شده‌اند كه بسيار ناپسند است؛ وي با انتقاد از عدم اجراي كامل پزشك خانواده ادامه داد: براي ريشه‌‌يابي و تعيين پرونده براي افراد از مبادي اوليه تا پايان پزشك خانواده مطرح شد اما به اجراي آن توجه نشد و كنار گذاشته شد اما مطالبه مجلس اين بوده كه اين قانون اجرا شود. به علت عدم اجراي مديريت اصولي بر منابع مالي و توجه ويژه به جيب كساني كه درآمدهاي ماهيانه ميلياردي دارند با تاخير در پرداخت بيمه سلامت و تامين اجتماعي نزديك به 20 هزار ميليارد بدهي در وزارت بهداشت ايجاد شده است كه در برنامه ششم توسعه مجلس براي جبران آن از طريق اوراق قرضه به وزارت بهداشت مجوز داد. چرا بدون پشتوانه مالي كشور را بدهكار كرده و 8 هزار ميليارد تومان بيمه سلامت و 8 هزار ميليارد تومان براي بيمه تامين اجتماعي هزينه شد و چرا از جيب كارگري كه ماهيانه يك ميليون تومان حقوق دريافت مي‌شود به جيب كساني كه درآمد يك ميلياردي دارند ريخته شد و تامين اجتماعي از اين طريق زمينگير شد. افرادي كه در مناطق محروم با حدود 4 الي 5 ميليون حقوق زندگي مي‌كنند چگونه مي‌توانند با عدم دريافت يك ساله حقوق زندگي خود را تامين كنند. او گفت: تبديل مجموعه وزارت بهداشت به وزارت با شايبه ويژه‌خواري و رانت خواري و رابطه‌اي، گوشه‌اي از مسائل و مشكلات وزارت بهداشت و درمان است كه اگر قاضي‌زاده‌هاشمي راي آورد رفع اين مشكلات را بايد سرلوحه كار خود قرار دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون