• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3882 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ مرداد

موافقان

احمد بيگدلي، عضو كميسيون اجتماعي مجلس: طرح تحول سلامت شاخص‌ترين اقدام آقاي قاضي‌زاده هاشمي در حوزه بهداشت است و او در دوران خود تخلف و زيرميزي را در حوزه درماني از بين برد. او با اشاره به اينكه رهبر انقلاب گفته است مي‌خواهيم اگر كسي در خانواده‌اش مريض شد به جز درد و رنج بيماري، رنج ديگري نداشته باشد، گفت: 4 سال قبل اكثر مراجعات و مطالبات مردم از نمايندگان در حوزه‌هاي انتخابيه در خصوص موضوعات بهداشتي و درماني بود، متاسفانه تمهيدات و تقويت‌هاي اعتباري و مالي انجام نشده بود و مردم به بخش دولتي در بخش بهداشت و درمان اعتماد نداشتند. در گذشته اگر مردم به مراكز درماني مراجعه مي‌كردند اگر وضعيت مالي بدي داشتند نه بيمارشان درمان مي‌شد و نه جنازه متوفي به خانواده‌اش تحويل داده مي‌شد. از طرف ديگر حدود 5 الي 6 ميليون نفر فاقد هرگونه بيمه درماني بودند و بيش از 75 درصد هزينه‌هاي درماني بر عهده مردم بود.  وي ادامه داد: با تلاش‌هاي شبانه‌روزي آقاي دكتر قاضي‌زاده‌هاشمي رتبه ايران در بين 210 كشور جهان در وزارتخانه‌هاي كشورهاي دنيا 19 شد و كمبود دارو از 350 قلم به 30 قلم رسيد.  تنها 3 درصد بيماران پس از تصدي دكتر قاضي‌زاده‌هاشمي بر وزارت بهداشت و درمان براي تهيه نيازهاي خود به خارج از بيمارستان ارجاع داده مي‌شوند.
مرتضي صفاري‌نطنزي، نماينده نطنز: براساس نظرسنجي از دستگاه‌هاي مختلف، بالاترين رضايتمندي مربوط به عملكرد وزارت بهداشت است. او گفت: قاضي‌زاده هاشمي در دوران وزارتش 270 بار به استان‌ها و مناطق محروم سفر داشتند و با اخلاق‌مداري به مسائل مردم رسيدگي كردند و حتي در سفرها وقت براي معالجه مردم اختصاص مي‌دادند. مي‌توان عنوان كرد دكتر هاشمي يكي از افتخارات جمهوري اسلامي محسوب مي‌شود، بنابراين بياييد با راي قاطع به ايشان زمينه پيشرفت بيشتر در كشور را فراهم كنيم.
غلامرضا تاجگردون، رييس كميسيون برنامه و بودجه: زماني سهم مردم در بستري قريب به 20 تا 25 بوده و امروز نزديك به 5 درصد رسيد. بايد هميشه اين موضوعات را به ياد داشته و امروز نبايد به دليل مشكلات كوچك اين طرح عظيم را كه بسياري از كشورهاي پيشرفته در اجراي آن موفق نبوده‌اند را زير سوال برد. او افزود: درآمدهاي پايدار بسيار مناسبي را از يك درصد و 5 درصد تصويب كرديم و دولت نيز با وجود تمامي كاستي‌ها در منابع همكاري مناسبي را به عمل آورد و آن را اجرا كرد. او با يادآوري اختلافات ميان وزارت تعاون و وزارت بهداشت، گفت: انتظار مي‌رود اختلافات ميان اين دو وزارتخانه رفع شود تا بدون دغدغه بتوان طرح‌هاي حوزه سلامت را به پيش برد.  
سيد مرتضي خاتمي، عضو كميسيون بهداشت و درمان: برابر با بررسي معاونت نظارت مجلس ۹۵ درصد از محورهاي برنامه وزير پيشنهادي بهداشت منطبق و همسو با شرح وظايف، سياست‌هاي كلي ابلاغي مقام معظم رهبري و برنامه ششم توسعه است. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به عنوان متولي سلامت وظايف مختلفي از جمله نظارت، سياستگذاري، ارايه خدمات و خريد خدمت را بر عهده دارد. او گفت: خوشبختانه در برنامه ارايه شده قاضي‌زاده هاشمي به اين موارد توجه شده كه ضمن پايه‌گذاري در گذشته در برنامه آينده نيز مورد توجه قرار مي‌گيرد. او گفت: مهم‌ترين راه مقابله با اصلاح روش زندگي است كه خوشبختانه در برنامه وزير وجود دارد، همچنين تقويت نظارت اولويت بهداشت و درمان، تمركز تقويت توليت فوريت‌هاي پيش‌بيمارستاني در 4 سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است. جايگاه بخش سلامت توسط آقاي قاضي‌زاده هاشمي 10 رتبه ارتقا يافته و با كوله باري از تجربه قدم به ميدان مسووليت گذاشته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون