• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3882 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ مرداد

خبر كوتاه

مخالفت مجدد وزارت راه و شهرسازي با استفاده از خط 8 متروي تهران
اعتماد| وزارت راه و شهرسازي در يكصدوسي‌وهفتمين نشست شوراي‌عالي فني امور زيربنايي حمل‌ونقل خود مجددا اقدامات انجام شده در مورد متروي تهران- پرند در حريم آزادراه تهران- قم را مورد بررسي قرار داد و بار ديگر بر عدم بهره‌برداري از متروي خط 8 تا ايمن‌سازي كامل آن تاكيد كرد و اين درحالي است كه استفاده از اين خط از يك هفته پيش از سوي شهرداري تهران شروع شده است. سارا امتحان، سرپرست تدوين مقررات ايمني و حمل‌و‌نقل پدافند غيرعامل و مديريت بحران وزارت راه و شهرسازي در گفت‌وگو با «اعتماد» در اين خصوص گفت: همان‌طور كه قبلا نيز اعلام شد با وجودي‌كه خط موسوم به خط 8 متروي تهران كلا فاقد طرح ايمن‌سازي است و ما نيز طي نامه‌هايي مشكلات فني آن را به شهرداري و مسوولان ذي‌ربط منعكس كرده و تاكيد كرده بوديم كه بايد ابتدا اين موارد رفع شود و طرح ايمن‌سازي اين خط تهيه و به تاييد ما برسد تا اجازه بهره‌برداري داشته باشد، اما شهرداري تهران متاسفانه از چند روز قبل بهره‌برداري از اين خط را آغاز كرده است. وي افزود: به همين دليل دوباره خط مزبور از سوي كارشناسان اين وزارتخانه مورد بازديد قرار گرفت و نتيجه آن در جلسه اخير شوراي عالي فني امور زيربنايي حمل‌ونقل ارايه شد كه در نهايت پس از بحث و بررسي فراوان، اعضا مجددا بر لزوم تصويب طرح ايمن‌سازي در شورا و عدم بهره‌برداري تا اجرايي شدن طرح اصلاحي تاكيد كردند. وي در پاسخ به سوالي با اين مضمون كه آيا بهره‌برداري از اين خط براي شهروندان مي‌تواند خطراتي احتمالي را به دنبال داشته باشد ؟ گفت: از آنجايي كه اين خط طرح ايمن‌سازي ندارد، نمي‌توان در اين مورد اظهارنظر كرد و در صورت بروز هر مشكل احتمالي مسوولاني كه اجازه بهره‌برداري از آن را داده‌اند بايد پاسخگو باشند. به گفته وي، وزارت راه همچنان اين پرونده را از طريق مراجع ذي‌صلاح با جديت پيگيري خواهد كرد چراكه با ايمني شهروندان ارتباطي تنگاتنگ دارد.


ستاري، معاون علمي و فناوري رييس‌جمهور شد
اعتماد| حسن روحاني در حكمي سورنا ستاري را به عنوان «معاون علمي و فناوري رييس‌جمهور» منصوب كرد و به اين ترتيب دوره مسووليت او در اين معاونت تمديد شد. سورنا ستاري با مدرك دكتراي مكانيك از دانشگاه صنعتي شريف، عضو هيات‌علمي اين دانشگاه است. وي فرزند شهيد سرلشكر ستاري فرمانده شهيد نيروي هوايي ارتش است .


رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران ابقا شد
اعتماد| گمانه زني‌ها درباره تداوم حضور سيد محمد علي شهيدي، معاون رييس‌جمهوري و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران كه از ‏هفته گذشته آغاز شده بود، روز گذشته با حكم حسن روحاني به خط پايان رسيد و رييس‌جمهوري، عصر روز گذشته با صدور ‏حكمي، رييس بنياد شهيد در دولت يازدهم را در سمت خود ابقا كرد.  ‏

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون