• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3883 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ مرداد

آب معدني‌هاي لوكسِ گران

آب معدني 500 توماني مدتي است كه بدون سروصدا در برخي جاها 1000 تومان فروخته مي‌شود. اگرچه براي خيلي از ما پيش آمده كه در مكان‌هايي كه نظارت بازار كمتر است يا نقاط دورافتاده آب معدني‌هاي كوچك 500 توماني را هزار تومان خريده‌ايم، اما نرخ واقعي آن در سطح شهر، 500 تومان است. دبير انجمن توليدكنندگان آب‌هاي معدني و آشاميدني در مورد قيمت بالاي آب‌هاي بسته‌بندي شده وارداتي در قياس با آب‌هاي ايراني توضيح داده است.
آن‌طور كه پيمان فروهر گفته، علت بالا بودن قيمت‌ آب‌هاي بسته‌بندي شده وارداتي است. او البته متذكر شده كه بالا بودن قيمت‌ آب‌هاي بسته‌بندي وارداتي چند علت متفاوت دارد كه مي‌توان به تعرفه ۵۵ درصدي واردات، هزينه انبارداري، ترخيص و ساير هزينه‌هاي مربوط به صادرات اشاره كرد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا آب‌هاي بسته‌بندي خارجي از لحاظ كيفي با توليدات داخلي تفاوتي دارند، گفت: براساس بررسي‌هاي انجام شده آب‌هاي بسته‌بندي وارداتي از لحاظ كيفي هيچ تفاوتي با آب‌هاي معدني و آشاميدني توليد داخل ندارند و براساس آناليز انجام‌شده بسيار به محصولات داخلي شبيه هستند. حتي مي‌توان به صراحت عنوان كرد كه گوارايي محصولات داخلي نسبت به محصولات خارجي بيشتر است. دبير انجمن توليدكنندگان آب‌هاي معدني و آشاميدني ادامه داد: برخي تصور مي‌كنند كه به دليل بالا بودن قيمت آب‌هاي بسته‌بندي شده وارداتي از لحاظ كيفي تفاوت فاحشي بين اين محصولات و توليدات داخلي وجود دارد، در حالي كه از نظر سلامت و كيفيت محصول چنين چيزي صحت ندارد و آناليز آب آشاميدني و معدني بسته‌بندي شده توليد داخل به آب بسته‌بندي وارداتي بسيار نزديك است.
فروهر با اشاره به اينكه آب‌هاي بسته‌بندي وارداتي مراحل صادرات به عرصه‌هاي بين‌المللي را طي كرده‌اند و به بازار كشورهاي مختلف راه يافته‌اند، خاطرنشان كرد: اين محصولات به تركيب برند، بسته‌بندي شيك و تكنولوژي مطلوب در توليد رسيده‌اند و به همين دليل نيز به
بازارهاي مختلف راه يافته‌اند و از قيمت تعريف‌شده‌اي برخوردارند.
به گزارش ايسنا، چهار برند آب بسته‌بندي شاخص وارداتي در ايران وجود دارد كه قيمتي از هفت تا ۶۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده‌اند و به علت بالا بودن اين قيمت نسبت به آب‌هاي بسته‌بندي توليد داخل، اين شايبه توسط مصرف‌كنندگان به وجود آمده كه از لحاظ كيفي تفاوتي فاحشي بين محصولات خارجي و داخلي وجود دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون