• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3884 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۹ مرداد

عددنوشت

قيمت سيب‌زميني سر  زمين

قيمت هر كيلوگرم سيب‌زميني در مزرعه ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان و در ميادين ميوه و تر بار بين ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان شده است. دبير انجمن سيب‌زميني ايران بر لزوم توسعه بازار‌هاي صادراتي محصولات كشاورزي تاكيد كرد و افزود: صادرات مي‌تواند در زمان مازاد توليد برخي از محصولات كشاورزي به تعادل بازار و همخواني عرضه و تقاضا كمك كند. نيلي با بيان اينكه صادرات بخش قابل توجه مازاد توليد را جذب و بازار را متعادل مي‌كند، اظهار داشت: صادرات در فضاي رقابتي امروز نيازمند فعاليتي هدفمند به همراه بازارشناسي، بازاريابي و حتي بازارسازي است. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اعلام اينكه در حال حاضر بازار سيب‌زميني متعادل است، گفت: پارسال خريد تضميني محصول سيب‌زميني با تعامل وزارت جهاد كشاورزي در كشور انجام نشد چرا كه اين نوع خريد در برخي مواقع خود عامل به هم ريختگي بازار مي‌شود. پارسال عدم خريد تضميني باعث شد بازار سيب‌زميني روند مناسب، منصفانه و متعادلي را تجربه كند به نحوي كه هم به نفع توليدكنندگان و هم به نفع مصرف‌كنندگان باشد. صادرات محصول سيب‌زميني بايد هدفمند و هوشمند باشد. علي نيلي ضمن اشاره به اينكه سيب‌زميني از جمله محصولات مهم كشور است، افزود: در حال حاضر صادرات سيب‌زميني تحت تاثير توليد است كه اين نوع صادرات به هيچ‌وجه قابل قبول نيست. اگر حجم توليد سيب‌زميني بالا و قيمت در بازار پايين باشد بخشي از محصول روي ريل صادرات قرار مي‌گيرد و برعكس اگر ميزان توليد پايين و قيمت در بازار بالا باشد جلوي صادرات محصول مورد نظر گرفته مي‌شود.

 

اعزام زاير به عربستان

كورش فتاحي رييس هيات‌مديره و سرپرست شهر فرودگاهي امام خميني(ره) از اعزام بيش از 19 هزار زاير به سرزمين وحي از شهر فرودگاهي امام خميني(ره) خبر داد واظهار داشت: امسال برنامه فشرده‌اي براي اعزام حجاج به عربستان سعودي تدوين شد و در همين راستا طي دو هفته سالن حج شهر فرودگاهي امام خميني (ره) آماده بهره‌برداري شد.
وي گفت: از آغاز عمليات اعزام حجاج در پنجم مردادماه تا ديروز، تعداد 19 هزار و 525 زاير از 9 استان كشور و 307 هزار و 809 كيلوگرم بار با 78 پرواز هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران از شهر فرودگاهي امام خميني (ره) به سرزمين وحي منتقل شدند. فرصت اندكي براي آماده‌سازي سالن حج در اختيار داشتيم اما تمام تلاش خود را به كار بستيم و با همكاري و تعامل ميان تمام ارگان‌هاي حاضر در شهر فرودگاهي امام خميني(ره) اعم از سپاه، نيروي انتظامي، سازمان حج و زيارت، سازمان هواپيمايي كشوري و اداره گذرنامه توانستيم تا خدمات شايسته‌اي به زايران بيت‌الله‌الحرام ارايه كنيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون