• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3885 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ مرداد

حسن روحاني در نخستين جلسه هيات دولت دوازدهم:

مردم بدون حساب و كتاب به ما راي ندادند

گروه سياسي| مردان كابينه بعد از راي اعتماد بهارستاني‌ها، راهي پاستور شدند تا برگزاركننده نخستين جلسه هيات دولت دوازدهم، باشند. ديروز و در جلسه‌اي كه با حضور 16 وزير، 2 سرپرست وزارتخانه، معاونان رييس‌جمهور و البته دستيار او در امور حقوق شهروندي برگزار شد، اعضاي كابينه به قرآن كريم قسم ياد كردند كه «همواره در دوران مسووليت خود به احكام اسلام، مباني جمهوري اسلامي، منافع ملي، آراي مردم و منشور اخلاقي دولت تدبير و اميد متعهد بوده و همه توان خود را در راه ايفاي وظيفه‌ به كار گيرند.» حسن روحاني هم در سخناني كه در نخستين جمع همراهانش در دولت جديد داشت، بر لزوم خدمت به مردم و جلب رضايت آنان تاكيد كرد و گفت: سعادت بسيار بزرگي است كه خداوند از امروز براي خدمت به مردم بر دوش ما قرار داده است و اگر بتوانيم حتي گرفتاري يك نفر را حل كنيم بسيار ارزشمند است، چه برسد به اينكه تصميماتي اتخاذ كنيم كه ميليون‌ها نفر از مردم احساس آرامش، رفاه و راحتي كنند. او همچنين از انتخابات 29 ارديبهشت ياد كرد و با اشاره به حضور با شكوه مردم تاكيد كرد: آنان در روند انتخابات، مطالبات و اولويت‌هاي خود را بيان كردند و مشروعيت ما به اين است كه به خواسته بحق مردم، پاسخ صحيح و دقيق بدهيم. رييس‌جمهور تصريح كرد: مردم چك سفيد و به صورت بدون حساب و كتاب به ما راي ندادند. راي مردم مشروط به اجرا و تحقق وعده‌هايي است كه داده شده است و ما، مسوولان شرعا و قانونا موظفيم به وعده‌هاي داده شده عمل كنيم. حسن روحاني بيش از هر فرد ديگري شعارهاي خود را به ياد داشته و عنوان كرد: به مردم، وعده داديم كه مسير ما اعتدال و ميانه‌روي است و گفتيم كه فضا امنيتي نباشد، اما امن باشد و وعده داديم كه براي فرزندان آنان، اشتغال ايجاد خواهيم كرد و امروز موظف هستيم كه در مسير تحقق اين وعده‌ها تلاش كنيم. رييس‌جمهور در پايان سخنانش تاكيد كرد: «معتقدم اگر بخواهيم كشور پيشرفت كند، نيازمند آن هستيم كه همه رسانه‌ها در كنار دولت و با دولت باشند و همه بايد بدانيم كه عضو يك خانواده هستيم و لازم است در كنار يكديگر و دست در دست هم در مسير تحقق اهداف آرمان‌ها گام‌برداريم.»
هماهنگي اميدواركننده بين مجلس و دولت
با پايان يافتن نخستين جلسه هيات دولت دوازدهم، اعضاي كابينه به همراه حسن روحاني، بر روي پله‌هاي پاستور و روبه‌روي عكاسان رسانه‌ها قرار گرفتند، تا در قاب نخستين عكس دسته‌جمعي دولت دوازدهم جاي بگيرند. برخي وزيران هم با ورود به حياط پاستور در جمع خبرنگاران حاضر شده و پاسخگوي سوالات آنان شدند. اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري نيز در حاشيه نخستين جلسه هيات دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران با قدرداني از راي مجلس به وزراي پيشنهادي اظهار كرد: فكر مي‌كنم با هماهنگي كه ميان دولت و مجلس وجود دارد، مي‌توان اميدوار بود كه براي حل مشكلات مردم گام‌هاي بلندتري برداشته شود. وي به نخستين جلسه هيات دولت اشاره كرد و گفت: «در جلسه اول هيات دولت آقاي روحاني به اولويت‌هاي‌شان اشاره كردند و از همه وزرا خواستند كه اين اولويت‌ها را بيشتر مورد توجه قرار دهند و بر اساس اين اولويت‌ها برنامه‌ريزي كنند تا در زمان مشخصي دولت به نتيجه مطلوب برسد». معاون اول رييس‌جمهور با بيان اينكه اولويتي كه آقاي روحاني به آن تاكيد كردند، موضوع ايجاد اشتغال بود، گفت: هم از وزارت اقتصاد هم وزارت خارجه و هم بانك مركزي درخواست كردند كه در راستاي تامين منابع مالي خارجي و داخلي و به صحنه آوردن بخش خصوصي به عرصه عمل حركت كنند. وي ادامه داد: اعضاي دولت منشور اخلاقي دولت تدبير و اميد كه چهارده بند داشت را نيز مورد تاكيد قرار دادند تا در راستاي حل مشكلات مردم و ترجيح منافع ملي بر هر منفعت ديگري عمل كنند. جهانگيري همچنين در پاسخ به سوالي در مورد اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي، با بيان اينكه اين ابلاغيه نسخه بسيار دقيقي است كه براي رفع مشكلات كنوني كشور تهيه شده، گفت: هر بند اين نسخه پيام‌هاي مشخصي دارد و مهم‌ترين بند آن همين است كه اقتصادي بسازيم كه در برابر تكانه‌هاي خارجي مقاوم باشد كه خوشبختانه توانستيم در برابر كاهش شديد بهاي نفت مقاومت كنيم و در شاخص‌هاي اقتصادي‌مان چندان تغييري ايجاد نشد كه ما همين راه را در دولت دوازدهم هم ادامه مي‌دهيم.
ستاد زن و خانواده را فعال مي‌كنيم
معصومه ابتكار، معاون رييس‌جمهور در خصوص برنامه‌هاي معاونت زنان و خانواده در دولت دوازدهم نيز تصريح كرد: هم‌اينك در حال بررسي و بازنگري ساختار معاونت زنان هستيم. در حال حاضر، معاونت زنان در حد يك دفتر است. ان‌شاءالله با مشورت رييس‌جمهور و همراهي دولت، بتوانيم در ساختار مديريتي موجود و به‌كارگيري زنان، اصلاحاتي را به وجود آوريم. همچنين براي خانواده و مسائل آن برنامه‌هايي داريم. درصدد آن هستيم جلساتي را با تمامي طيف‌هاي سياسي و جناح‌ها برگزار كنيم. او با بيان اينكه رويكرد ما در معاونت زنان مبتني بر نگاه ملي است، ابراز داشت: ما با رويكرد ملي مي‌خواهيم نظرات همه كارشناسان و صاحبنظران را شنيده و از نظرات آنها استفاده كنيم. همچنين بنا داريم نشستي با حضور مشاوران وزرا، استانداران و مديران كل استاني برگزار كنيم و سياست‌هاي دولت دوازدهم را در حوزه زنان مطرح و رويكردها را مورد پيگيري قرار دهيم. ابتكار با بيان اينكه آقاي رييس‌جمهور در خصوص حضور زنان در مسووليت‌هاي اجرايي، مسائل را به صورت جدي مطرح كرده‌اند، عنوان كرد: ما اين مسائل را به صورت جدي مورد پيگيري قرار مي‌دهيم تا زنان در ستادها حضور جدي‌تري داشته باشند. در اين راستا، استفاده از ظرفيت زنان و جوانان در معاونت‌ها جزو سياست‌هاي ابلاغي است و ۳۰ درصد مسووليت‌ها و پست‌ها بايد برعهده زنان باشد. او با اشاره به رويكرد خود در سازمان حفاظت از محيط زيست يادآور شد: در روزهاي پاياني كار من در سازمان محيط زيست، تقريبا ۳۰ درصد از مسووليت‌ها در اختيار زنان قرار گرفته بود. دو معاون و دو مشاور من از زنان بودند. رييس پژوهشگاه و هشت تن از مديران ستادي و استاني از زنان بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون