• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3888 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ شهريور

خبر كوتاه

«تمارض» به فستيوال
 تورنتو مي‌رود فيلم «تمارض» به كارگرداني عبد آبست در بخش «كشف Discovery» چهل ‌و دومين دوره فستيوال فيلم تورنتو كه مختص فيلم‌هاي بلند داستاني اول و دوم فيلمسازان سراسر دنياست به نمايش در مي‌آيد و نخستين نمايش امريكاي شمالي خود را با حضور در اين فستيوال آغاز مي‌كند. اين فيلم نخستين نمايش جهاني 
خود را با حضور در بخش فروم فستيوال فيلم برلين و نخستين نمايش آسيايي خود را با حضور در فستيوال فيلم شانگهاي پشت سر گذاشته است.  ‏‎چهل و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم تورنتو tiff از ٧ تا ١٧ سپتامبر (١٦ تا٢٦ شهريور) در شهر تورنتو كانادا برگزار مي‌شود.

«زير سقف دودي» و «رگ‌خواب» روي پرده مي‌مانند

سخنگوي شوراي صنفي نمايش گفت: اكران دو فيلم «زير سقف دودي» و «رگ خواب» همچنان ادامه دارد. 
غلامرضا فرجي به ايسنا گفت: فيلم «زير سقف دودي» به كارگرداني پوران درخشنده همچنان روي پرده سينماها نمايش داده مي‌شود و محاسبه شروع اكران آن از ۳۱ خردادماه بوده كه با در نظر گرفتن ۱۰ هفته زمان اكران، اين تاريخ هشتم شهريورماه به پايان مي‌رسد. 
او ادامه داد: اكران فيلم «رگ خواب» حميد نعمت‌الله هم هشتم شهريورماه تمام مي‌شود.

آغاز فعاليت غرفه ايران در نمايشگاه كتاب پكن 

فعاليت‌هاي غرفه ايران در نمايشگاه كتاب پكن صبح ديروز به صورت رسمي آغاز شد. مراسم افتتاحيه غرفه ملي ايران در نمايشگاه كتاب پكن با حضور هوشانگ‌جه معاون سازمان راديو، تلويزيون، فيلم و انتشارات چين، ابوذر ابراهيمي تركمان رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اميرمسعود شهرام‌نيا مديرعامل موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران، الماسيه رايزن فرهنگي ايران در پكن و شركت‌كنندگان و غرفه‌داران حاضر در نمايشگاه كتاب پكن صبح ديروز (چهارشنبه، اول شهريور) آغاز شد.

نمايشگاه اسب‌ها و درخت‌ها برگزار مي‌شود

نمايشگاه «اسب‌ها و درخت‌ها» با نمايش آثار حسين محجوبي جمعه سوم شهريور در گالري تازه تاسيس «۴» افتتاح مي‌شود.  حسين محجوبي در گفت‌وگو با مهر درباره برپايي جديدترين نمايشگاه خود با عنوان «اسب‌ها و درخت‌ها» در گالري تازه تاسيس «۴» گفت: اين نمايشگاه شامل نمايش ۳۲ اثر است كه همگي با تم درخت و اسب كار شده‌اند كه يكي از تم‌هاي تكرارشونده و مهم براي من است. گالري «۴» هم يك گالري تازه‌تاسيس است كه به همت يك زوج جوان راه‌اندازي شده و خواستم با برگزاري نمايشگاه آثارم حمايتي از آنها كرده باشم. ما اين روزها خودروها را جايگزين اسب‌ها كرده‌ايم و درخت‌ها كمتر مجال دارند در محيط ما حضور داشته باشند كه من در تابلوهايم به اين موضوع اعتراض كرده‌ام. در عين حال نشان مي‌دهم كه در فرهنگ ما درخت آنقدر مقدس بوده كه وقتي بچه‌اي به دنيا مي‌آمد درختي به نامش مي‌كاشتند.

حمايت «شب دشنه‌هاي بلند» از قربانيان اسيدپاشي

نمايش «شب دشنه‌هاي بلند» به كارگرداني علي شمس امشب در حمايت از مرضيه ابراهيمي و قربانيان اسيدپاشي روي صحنه مي‌رود. درصدي از فروش اين اجرا به نمايشگاه عكس نگار مسعودي از قربانيان حادثه اسيدپاشي تعلق مي‌گيرد.  اين نمايشگاه گامي در راستاي بيان مطالباتي براي محدوديت و ممنوعيت خريد و فروش اسيد است.  نمايش «شب دشنه‌هاي بلند» كه هر شب ساعت ١٩ در سالن مستقل تهران اجرا مي‌شود، هر شب ميزبان يك چهره فعال هنري روي صحنه است. 

نمايشگاه مجسمه منهاي بي‌ينال در خانه هنرمندان

نمايشگاه مجسمه منهاي بي‌ينال به همت انجمن مجسمه‌سازان ايران از يكم تا 17 شهريور در گالري مميز خانه هنرمندان برپا مي‌شود. نگار نادري‌پور (رييس هيات‌مديره انجمن مجسمه‌سازان ايران) گفت: هرچند نمايشگاه‌هاي مردودين با عمري بيش از دويست سال تفاوت‌هاي زيادي در شكل‌گيري و برگزاري دارند در يك هدف مشتركند و آن ابراز حق «ديده شدن» است. گرچه با سليقه و ذايقه مرسوم و غالب در تعرض باشند. او افزود: نمايشگاه حاضر مجموعه‌اي كوچك، رنگين و گوناگون از آثار هنرمنداني است كه با پذيرفته نشدن در بي‌ينال، امكان حضور در زمينه و متني متفاوت را برگزيده‌اند.  برگزاري چنين نمايشگاهي با معرفي سويه و رويه‌هاي مغفول مانده در بي‌ينال از خطر يك سويه شدن فضا كاسته و  با معرفي آثار متفاوت توانمندي‌هاي احتمالي در سايه مانده را آشكار مي‌سازد .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون