• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3890 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ شهريور

نخستين نشست خبري رييس جديد دانشگاه آزاد برگزار شد

فرهاد رهبر: اگر امنيتي بودم انجمن اسلامي را تعطيل مي‌كردم

اعتماد| روز گذشته فرهاد رهبر در كسوت رييس دانشگاه آزاد اسلامي نخستين نشست خبري خود را برگزار كرد. دانشگاهي كه به گفته او پنج و نيم ميليون نفر فارغ‌التحصيل و يك و نيم ميليون نفر در حال تحصيل دارد و با يك خانوار هفت ميليون نفره در ارتباط است: ‌«مردم از سياسي‌كاري نهادها و دستگاه‌هاي اجرايي گلايه دارند، سياسي كاري سم مهلكي در مقابل پيشرفت است، در دانشگاه آزاد استفاده از توان ملي و نه توان حزبي در دستور كار قرار دارد.»
پس از انتشار انتخاب فرهاد رهبر به عنوان رييس جديد دانشگاه آزاد، فهرستي از سوابق او دست به دست چرخيد. يكي از پررنگ‌ترين نقاط در كارنامه او رياست دانشگاه تهران در دولت محمود احمدي‌نژاد بود. كار گذاشتن گيت‌هاي ورود و خروج براي دانشجويان، پيشنهاد ارايه لباس فرم براي دانشگاه و كمرنگ شدن فعاليت‌هاي دانشجويي را از جمله پيامدهاي دوره رياست او مي‌دانستند و شايد همين بود كه پس از بركناري او از رياست اين دانشگاه با روي كار آمدن دولت روحاني، برخي از دانشجويان دانشگاه تهران جشن گرفتند. روز گذشته فرهاد رهبر فرصت پيدا كرد تا در پاسخ به خبرنگاران به بخشي از سابقه‌اش در دانشگاه تهران اشاره كند و در خصوص اقداماتي كه انجام داده است به دفاع از خود بپردازد: «دانشگاه تهران به پاركينگي براي خودروهاي مغازه‌هاي اطراف تبديل شده بود، حال اگر ما بگوييم ورود به دانشگاه با كارت دانشجويي باشد امنيتي بودن است؟ در زمان مديريت بنده در دانشگاه تهران بيشترين فعاليت‌هاي باز سياسي را داشتيم، حتي انجمن اسلامي در دانشگاه تهران فعاليت‌ داشت؛ اگر امنيتي بودم كه بايد آن را تعطيل مي‌كردم، اعتقاد ما بر اين است كه دانشجويان نبايد پياده نظام احزاب شوند و بايد زمينه افزايش فعاليت سياسي و آگاهي سياسي را فراهم كنيم، البته همه مسائل بايد در چارچوب قانون باشد و خروج از قانون هم ممنوع است.» رهبر همچنين به سابقه‌اش در وزارت اطلاعات اشاره كرد و گفت: «من سابقه كار در معاونت اقتصادي وزارت اطلاعات دارم، من در وزارت اطلاعات با دزدها، قاچاقچي‌ها و مفسدين مبارزه مي‌كردم. حرفه من طوري است كه خوب مي‌توانم مفسدين را بشناسم و آنها را از صحنه كنار بگذارم.»
رييس دانشگاه آزاد از كوچك شدن ساختار اين دانشگاه خبر داد و با اشاره به پرهزينه بودن ساختار اداري دانشگاه آزاد اسلامي گفت: «ما با كاهش دريافت شهريه روبه‌رو هستيم و بايد هزينه‌ها را مديريت كنيم.
ساختار اداري پرهزينه است و نبايد بار آن را بر دوش دانشجويان گذاشت. با اتفاق نظر به اين نتيجه رسيديم كه ساختار را كوچك و كم‌هزينه اما چابك و كارآمد كنيم. اين اصلاح را از ستاد دانشگاه آزاد اسلامي شروع مي‌كنيم تا واحد‌ها هم اين جريان را آغاز كنند.»
او در خصوص ادامه همكاري با محسن هاشمي هم توضيح داد: «ما به همه معاونان سابق از جمله مهندس هاشمي دست نياز دراز مي‌كنيم. ايشان اطلاعات خوبي درباره وضعيت عمراني دانشگاه دارند. شوراي شهر فعاليت پرمشغله‌اي است كه وقت زيادي مي‌خواهد اما ما تجربه مهندس هاشمي را به راحتي رها نمي‌كنيم.»
به گفته رهبر امسال شهريه ثابت دانشجويان دانشگاه آزاد تغيير نمي‌كند اما شهريه متغير 10 درصد افزايش مي‌يابد و اعلام كرد كه الگويي در نظر گرفته شده كه طبق آن به شهريه برخي رشته‌ها تا پنجاه درصد تخفيف تعلق بگيرد و براي برخي از مناطق محروم تخفيف‌هاي ويژه لحاظ شود: «دانشگاه آزاد متعلق به همه مردم است، مردم در تاسيس و راه‌اندازي و اداره اين دانشگاه مشاركت داشته و دارند و امروز هم اميد دارند دانشگاه آزاد بتواند مشكلات جامعه را حل كند، امروز نرخ جمعيت بيكار در بين فارغ‌التحصيلان بيش از سي درصد است و مردم انتظار دارند دانشگاه آزاد بتواند مشكل بيكاري آنها را حل كند. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون