• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3890 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ شهريور

اطلاعيه آموزش و پرورش درباره شرايط استخدامي


ايلنا| مركز برنامه‌ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در اطلاعيه‌اي چگونگي فرآيند جذب داوطلبان شغل معلمي را تشريح كرد: « با توجه به اهميت موضوع و انتقادهايي كه از سوي برخي صاحب‌نظران و ساير افراد علاقه‌مند در چند روز گذشته در رسانه‌ها به ويژه شبكه‌هاي اجتماعي مطرح شده است، توضيحات زير را به استحضار مي‌رساند:
الف- يكي از سياست‌هاي اصولي وزارت آموزش و پرورش در جذب معلمان جديد «بومي‌گزيني» است... بهره‌گيري از گويش‌ها و لهجه‌هاي متعارف محلي اقوام مختلف در فرآيند تعليم و تربيت موجبات تسهيل امر تربيت و تعامل خانه و مدرسه و افزايش اعتماد مردمي به نظام تعليم و تربيت خواهد شد و موانع فرهنگي در امر تربيت دانش‌آموزان را كاهش خواهد داد. لذا بر اساس شيوه‌نامه مذكور صرفا «لهجه غليظ غيرقابل تغيير»، كه در تدريس «مخارج آوايي» دوره ابتدايي با تشخيص اعضاي متخصص گروه مصاحبه موثر باشد، صرف نظر از استان محل خدمت، در نتيجه مصاحبه داوطلبان شغل آموزگاري اعمال خواهد شد.
ب‌- براساس سياست دولت توزيع سهميه استخدامي ميان داوطلبان زن و مرد به صورت مساوي انجام شده است و نتايج معاينات پزشكي و مصاحبه تخصصي هرچه باشد منجر به جابه‌جايي سهميه‌ها بين داوطلبان زن و مرد نخواهد شد. لذا هرگونه شايبه تبعيض جنسيتي در توزيع سهميه‌هاي استخدامي به استناد آمار مندرج در دفترچه شماره (2) آزمون سراسري سال جاري صحت ندارد.
ج‌- بر اساس نتايج بررسي فهرست معاينات پزشكي، اصلاحات تكميلي زير در اجراي شيوه‌نامه موصوف اعمال مي‌شود و به اطلاع استان‌ها مي‌رسد:
1- معايناتي كه با هدف تشكيل پرونده پزشكي و ارايه خدمات و انجام مراقبت‌هاي پزشكي عنداللزوم در طول دوره تحصيل در دانشگاه فرهنگيان تجويز شده است، پس از پذيرش قطعي داوطلبان و ثبت‌نام در دانشگاه انجام خواهد شد. اين معاينات شامل بيماري‌هاي زنان موضوع بند 17 پيوست بخشنامه موصوف نيز است.
2- آن دسته از بيماري‌هايي كه به تشخيص گروه پزشكي به درمان بلندمدت و بستري شدن در مراكز درماني نياز ندارند و منجر به اطاله مدت مجاز تحصيل در دانشگاه فرهنگيان و شهيد رجايي نخواهند شد صرفا در پرونده پزشكي داوطلبان ثبت و در اختيار دانشگاه محل تحصيل قرار مي‌گيرد.
3- در خصوص ساير بيماري‌ها و معلوليت‌هايي كه مانع انجام وظايف شغلي يا اطاله مدت تحصيل در دانشگاه فرهنگيان و شهيد رجايي مي‌شود با رعايت موارد فوق‌الذكر مطابق بخشنامه موصوف اقدام مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون