• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3891 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۶ شهريور

در مراسم تجدید میثاق دولت دوازدهم با آرمان‌های امام راحل

روحانی: اميد مردم بايد حفظ شود

گروه سياسي| در سومين روز از هفته دولت و سه روز مانده به سي و ششمين سالگرد آن ساعت سه عصري كه ساختمان نخست‌وزيري منفجر شد تا غم آن انفجار هفته دولت را در تقويم جاي دهد، حسن روحاني كه حالا عنوانش رييس‌جمهور دوازدهم ايران است براي تجديد آرمان به حرم حضرت امام(ره) رفت. اين پنجمين حضور حسن روحاني در هفته دولت در بارگاه بنيانگذار انقلاب بود. اين‌بار اما آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني هم ميزبان دولتي‌ها بود كه آمده بودند تا ميثاق دوباره براي ماندن بر پاي آرمان‌هاي انقلاب ببندند. ديروز حسن روحاني و كابينه‌اش از آنچه امام(ره) به آنها آموخته و هنوز هم محور و سرلوحه آنان است، گفت. از آموخته‌ها ياد كرد و از آنچه مي‌خواهد در دولت دوازدهم جلو ببرد گفت تا رييس‌جمهور دوازدهم كه كابينه‌اش تقريبا آماده است براي شروع مسير چهار سال آينده قدم بردارد. رييس‌جمهور در مراسم تجديد ميثاق دولت دوازدهم با آرمان‌هاي امام راحل در مرقد بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي، ضمن گراميداشت ياد امام راحل و شهيدان رجايي و باهنر و هفته دولت، گفت: دولت دوازدهم با تجربه، اميد بيشتر و اراده‌اي مستحكم‌تر براي انجام مطالبات مردم آماده است.
امام راه مقتضيات زمان را به ما آموخت
حسن روحاني با بيان اينكه «امروز در كنار مرقد مطهر امام(ره)، آمده‌ايم تا در آغاز دولت دوازدهم بار ديگر با آرمان‌هاي امام خميني(ره) بيعت كنيم»، اظهارداشت: امام(ره) به ما آموخته بود كه بايد در كنار خداباوري و دين‌باوري مردم را باور داشته باشيم و اجراي احكام الهي تنها در سايه حضور، اعتقاد، اعتماد و ايثار مردم امكان تحقق دارد. وي اظهار داشت: امام(ره) اسلاميت و جمهوريت را توامان با هم براي مردم به ارمغان آورد و به ما آموخت كه دين و اجراي احكام الهي در سايه حاكميت ملي و مردم‌سالاري نه تنها با هم منافات ندارند، بلكه استحكام دين در كنار حاكميت مردم و تسلط آنها در سرنوشت خود است. به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور ادامه داد: امام(ره) همواره دغدغه، مطالبات و نيازهاي مردم را مد نظر قرار مي‌داد و با اهميت دادن به مستضعفين و كوخ‌نشينان در ديدگاه مردم آنها را بالاتر و نقش‌آفرين‌تر از كاخ‌نشين‌ها مي‌دانست. روحاني اظهار داشت: امام به خوبي به ما ياد داد كه راه آخرت از مسير دنياي مردم مي‌گذرد و دنيا مزرعه آخرت است و نه‌تنها دين و دنيا با هم در تضاد نيستند، بلكه اسلام و نظام براي تامين همه خواسته‌هاي مادي و معنوي مردم است. رييس‌جمهور افزود: در ديدگاه امام، عظمت و عزت مردم بسيار حائز اهميت بود و ايشان هيچگاه خواري ملت بزرگ ايران را تحمل نكرد و تحمل نمي‌كرد و آن زماني كه احساس كرد استيلاي خارجي مي‌خواهد بر آزادي مردم حاكم شود، صبر را از كف داد و گفت كه قلبم در فشار است و چند روز است كه كم خوابيدم و با ناراحتي فرياد زد كه عظمت ايران و ارتش ايران را لگدكوب كردند و بايد در كشور عزاي عمومي اعلام كنيم. روحاني خاطرنشان كرد: امام(ره) اين اقدام را در شرايطي انجام داد كه در 4 آبان 1343 به خاطر كاپيتولاسيون، مستشاران امريكا در مصونيت بودند اما او تحمل نمي‌كرد كه قدرت‌هاي استعمارگر بخواهند عظمت مردم ايران را زير سوال ببرند. رييس‌جمهور افزود: امام (ره) راه مقتضيات زمان و انطباق فهم دين در چارچوب نياز جامعه را به ما آموخت و اعلام كرد اجتهاد در واقع، اجتهاد زمان و مكان است و پويايي فقه را به خوبي براي ما تبيين كرد.
شايد به چهلمين سال نمي‌رسيديم
روحاني تاكيد كرد: قانون اساسي، آراي مردم و انتخابات، مجلس آزاد، دولت مقتدر و استقلال قضايي همه از يادگاران امام راحل است. رييس‌جمهور افزود: امام راحل به ما آموخت كه امر حكومت را از همه‌پرسي آغاز كنيم و با آراي مردم نمايندگان خبرگان را مشخص كرده و بعد از تدوين قانون اساسي توسط منتخبين مردم دوباره آن را به راي مردم بگذاريم. او راه صندوق راي را براي تداوم و استحكام اين نظام براي مردم تبيين كرد. روحاني اظهار داشت: اگر انتخابات آزاد و كلام امام كه ميزان راي ملت است، نبود، امروز شايد در آستانه چهلمين سالروز انقلاب اسلامي قرار نمي‌گرفتيم. رييس‌جمهور با بيان اينكه ملت عزيز ايران بعد از 4 سال تلاش دولت يازدهم يك بار ديگر مسووليت اداره كشور را بر دوش دولت دوازدهم قرار دادند، گفت: دولت دوازدهم با تجربيات دولت يازدهم و دولت‌هاي گذشته امروز آماده‌تر از 4 سال پيش سكان نظام اسلامي و دستگاه اجرايي كشور را در كنار ساير مسوولان و با هدايت رهبري نظام بر دوش گرفته است و ما امروز اميدوارتر از 4 سال گذشته خود را براي حل مشكلات كشور آماده و با اندوخته تجربه و اميد بيشتر و اراده‌اي مستحكم‌تر براي انجام مطالبات مردم مهيا كرده‌ايم. روحاني تاكيد كرد: آنچه اهميت دارد اين است كه اميد مردم به آينده و حضور آنها در صحنه و اعتمادشان به نظام و دولت بايد باقي بماند.
مردم نظرات‌شان را تبيين كنند
رييس‌جمهور تاكيد كرد: مردم بايد در برابر هر دستگاه خبري و رسانه‌اي كه بخواهد اميد، اعتماد و حضور مردم در صحنه را مخدوش كند به خوبي نظرات‌شان را تبيين كنند. روحاني گفت: امام از سال 41 نهضت اسلامي را براي مردم آغاز كرد و پس از 16 سال آن را به ثمر رساند و امروز در آستانه 40 سالگي پيروزي انقلاب قرار داريم و تا 4 سال آينده به استقبال قرن جديد شمسي خواهيم رفت. رييس‌جمهور ادامه داد: اگر هدايت‌هاي رهبري در كنار ما باشد و حمايت، دلگرمي و پشتوانه مردم در اين صحنه باشد، حتما از مشكلات عبور خواهيم كرد. روحاني با تاكيد بر اينكه ما از تهديدات و توطئه‌هاي خارجي باكي نداريم، چرا كه عدم هراس از بيگانگان را از امام(ره) آموخته‌ايم، گفت: امام در جنگ 8 ساله‌اي كه همه قدرت‌ها از متجاوزين عليه ايران حمايت مي‌كردند، خم به ابرو نياورد و به ما آموخت كه چگونه يك ملت با اراده‌اي مستحكم مي‌تواند در برابر انواع توطئه‌ها ايستادگي كند. رييس‌جمهور با بيان اينكه 4 سال پيش تصور نمي‌كرديم كه در دولت يازدهم بتوانيم مشكلات بزرگ اقتصادي، اجتماعي، سياست داخلي و خارجي و امنيت ملي را به خوبي پشت سر بگذاريم و پيش ببريم، گفت: امروز اميدوارتر از 4 سال گذشته هفته دولت را گرامي مي‌داريم و با راه، سيره و آرمان‌هاي امام (ره)، عهد مي‌بنديم. روحاني ادامه داد: مي‌دانيم كه امام فرموده در كنار مردم و با مردم باشيد و در راه اهداف مردم حركت كرده و اتكاي ما بايد به حق بوده و هدف نهايي ما رضايت خداوند باشد. رييس‌جمهور اظهار اميدواري كرد دولت دوازدهم در كنار حمايت‌ها و حضور مردم در صحنه بتواند مشكلات بزرگي را كه پيش روي او است، از ميان بردارد. روحاني با بيان اينكه امروز ديگر زمان سعي و خطا نيست، تاكيد كرد: ما بايد با اراده مستحكم‌تر اقدامات اساسي را براي قرن آينده، شمسي در اين 4 سال انجام دهيم. رييس‌جمهور اظهار داشت: به رحمت و فضل خداوند و عنايات خاصه حضرت ولي‌عصر (عج)، هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب و پشتوانه مردم اميدوارم و ان‌شاء‌الله بتوانيم اين راه را به خوبي ادامه دهيم.
دولت براي كار، عمل و ايثار آماده است
 روحاني از حضور و تلاش آحاد ملت ايران در انتخابات شكوهمند 29 ارديبهشت و حمايت‌ها و راهنمايي بيت امام راحل و يادگار امام تقدير كرد و اين حضور را باعث تبديل شدن اين انتخابات به عنوان حماسه بزرگ سياسي در كشور دانست و گفت: امروز با حمايت مجلس شوراي اسلامي و راي اعتماد آنها به وزراي كابينه دوازدهم مي‌توانيم بگوييم كه دولت براي كار، عمل و ايثار خود را آماده كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون