• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3897 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ شهريور

40درصد قبوض آب فقط آب‌بهاي مصرفي است

آمارهاي مندرج ‌روي قبوض آب نشان مي‌دهد كه تنها 40 درصد بهاي درج شده در قبوض آب مربوط به آب بهاي مصرف شده است و60 درصد مابقي قبض مربوط به بهاي ساير خدماتي است كه روي قبوض اضافه مي‌شود. بر اين اساس از 60 درصد ذكر شده 28 درصد مربوط به كارمزد دفع فاضلاب است كه طي سال‌هاي گذشته و با افزايش انشعاب‌هاي فاضلاب به قبوض آب اضافه شده است.
همچنين 22 درصد از مبلغ كل قبض مربوط به تبصره 3 آب بها است كه طبق گفته مدير دفتر نظارت بر امور مشتركين آبفاي شهر تهران براي توسعه طرح‌هاي فاضلاب و بازسازي شبكه‌هاي آب شهري و تاسيسات آب شهر تهران است. در همين حال
6 درصد ماليت بر ارزش افزده در قبوض آب لحاظ مي‌شود. همچنين 3 درصد آبونمان ماهانه و 1 درصد قبض آب مربوط به بهاي بند تبصره 9 است كه در مجموع در كنار 40 درصد بهاي آب مصرفي در قبوض آب از مشتركان اخذ مي‌شود. به اين ترتيب از تركيب اقلام تشكيل‌دهنده قبض آب مشترك خانگي شهري مشخص مي‌شود كه مبلغ قبض آب بيش از دو برابر آب‌بها است و كارمزد دفع فاضلاب حتي در صورت عدم اتصال به سيستم فاضلاب اخذ مي‌شود. همچنين براساس آمارهاي اعلام شده بهاي آب شهري بر اساس طبقات مصرف خانگي و كاربران غيرخانگي كه در سال 1395 اعلام شده متفاوت است به گونه‌اي كه بر اساس متوسط مصرف مشتركان خانگي، بهاي آب شهري بيش از ۱۵۰۰ تومان در مترمكعب محاسبه مي‌شود. به اين ترتيب مصرف‌كنندگاني كه ماهانه 80 مترمكعب آب استفاده مي‌كنند بيشترين ميزان آب‌بها را پرداخت خواهند كرد و كساني كه ماهانه 5 متر مكعب آب مصرف مي‌كنند كمترين ميزان آب بها را پرداخت خواهند كرد. در همين حال كاربران غيرخانگي نيز در بخش آزاد و بنايي نيز شامل پرمصرفان آب هستند و بيشترين آب‌بها را پرداخت مي‌كنند و مراكز آموزشي و مذهبي نيز كمترين ميزان آب‌بها را پرداخت مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون