• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3897 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ شهريور

عددنوشت

صنايع داخلي راكد
محسن صالحي‌نيا، معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد واحدهاي صنعتي داخلي راكد هستند. وي، از فعاليت حدود ۸۵ هزار واحد صنعتي در كشور ياد كرد و گفت: آمار واحدهاي راكد همواره ثابت نيست و بسته به شرايط گاهي تعدادي از واحدها به چرخه توليد بازگشته و گاهي از چرخه خارج مي‌شوند، اما در مجموع مي‌توان گفت حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد صنايع كشور دچار ركود هستند و فعاليت مناسبي ندارند. وي با بيان اينكه اكنون ۵۰ تا ۶۰ درصد واحدهاي كشور بر اساس ظرفيتي كه دارند كار مي‌كنند، يادآوري كرد: تعداد واحدهايي كه زير ۳۰ درصد ظرفيت توليد دارند نيز حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد است. صالحي‌نيا از برنامه‌هاي دولت براي حمايت از اين واحدها نيز ياد كرد و ادامه داد: دولت تلاش مي‌كند با تامين منابع حمايت‌هاي لازم را از اين صنايع انجام دهد تا بتوانند به چرخه توليد بازگردند، تجهيزات و ماشين آلات خود را به روز كنند يا سرمايه در گردش خود را تامين كنند. اين واحدها مشكلات متفاوتي دارند. برخي نيازمند سرمايه در گردش هستند، برخي بايد تجهيزات و ماشين آلات خود را به روز كنند، برخي مشكل بازار فروش دارند و...

كارخانه شناسنامه‌دار كنسرو
دبير سنديكاي صنايع كنسرو ايران با اشاره به اينكه سال‌هاست به دنبال اجرايي شدن حذف برچسب قيمت‌گذاري كالا از سوي توليد‌كنندگان در صنعت كنسرو هستيم، عنوان كرد: تمامي محصولات كارخانه كنسرو مدنظر ما است و معتقديم كه اين اقدام منجر به رقابتي شدن فضا خواهد شد، چرا كه حدود 2000 واحد توليدي كنسرو در كشور وجود دارد كه شناسنامه‌دار هستند. ميررضوي همچنين در پاسخ به اينكه امكان سوءاستفاده از سوي برخي خرده‌فروشان به دليل نبود صندوق‌هاي مكانيزه فروش وجود دارد، تصريح كرد: اجراي صحيح اين طرح نيازمند شبكه قوي نظارتي است و به طور حتم بايد سيستم‌هاي بازرسي و نظارتي به طور مستمر در راستاي اجراي درست آن گام بردارند. به هرحال بايد در مورد خرده‌فروشي‌ها اين امكان وجود دارد و بايد سازوكار عدم سوء‌استفاده از آن پيش‌بيني شود.

عرضه روزانه گوشت گرم
مديرعامل شركت پشتيباني امور دام گفت: براي تنظيم بازار گوشت قرمز روزانه بيش از ۱۰۰ تن گوشت گرم گوسفندي در تهران توزيع مي‌شود كه تا منطقي ‌شدن بازار ادامه پيدا خواهد كرد كه به عنوان مثال در عيد قربان ضمن توزيع گوسفند زنده در ميادين ميوه و تر‌بار تهران بيش از ۴۰۰۰ لاشه را در اختيار آنهايي كه نذر داشتند قرار داديم. عليرضا ولي اظهار كرد: چنين شايعاتي مانند وجود انگل در گوشت‌هاي بسته‌بندي به‌شدت تكذيب مي‌شود، چرا كه نظارت‌ها روي گوشت‌هاي وارداتي چند برابر گوشت‌هاي توليد داخل است و پس از تاييد دستگاه‌هاي نظارتي متعدد اقدام به واردات و بسته‌بندي و توزيع آنها مي‌كنيم؛ بنابراين اين مساله را همچنان پيگيري خواهيم كرد.


زمان لازم براي احياي درياچه‌اروميه
رييس سازمان حفاظت از محيط زيست گفت: درياچه اروميه به حالت تثبيت رسيده و اگر ۲۰ هزار ميليارد تومان بودجه اختصاص يابد اين درياچه تا ۸ سال آينده احيا مي‌شود. عيسي كلانتري در مورد آخرين وضعيت احياي درياچه اروميه خاطرنشان كرد: درياچه اروميه را تثبيت كرده‌ايم و از اين به بعد بايد به مرور به حجم آب اين درياچه اضافه شود كه 7 تا 8 سال زمان مي‌برد. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا مي‌توان ادعا كرد كه درياچه اروميه به حالت اوليه خود بازمي‌گردد؟ گفت: اگر منابع مالي آن تامين شود بله كه حدود 20 هزار ميليارد تومان يعني دو برابر سرمايه بانك كشاورزي بودجه نياز دارد و تا به حال 3 هزار ميليارد آن تامين شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون