• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3897 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ شهريور

مالباختگان به اداره پليس مراجعه كنند

متهم با ترفند آشنايي اقدام به سرقت از زنان مي‌كرد

اعتماد

فردي كه با برداشت غيرمجاز پول از حساب اشخاص عابر بانك آنها را مورد دستبرد قرار مي‌داد، دستگير شد. پليس آگاهي از مالباختگان خواست تا براي شناسايي متهم به اداره پليس مراجعه كنند. روز سوم خردادماه امسال خانم جواني به كلانتري 148 انقلاب رفت و از شخصي به نام امير صحبت كرد كه پول‌هاي داخل كارت عابربانك او را سرقت كرده است. او به پليس آگاهي گفت: «اول خردادماه امسال از محل كار خود در محدوده ميدان انقلاب براي برداشت پول در مقابل دستگاه خودپرداز بانك توقف كردم. كارم را انجام دادم و وقتي در حال رفتن به سمت ايستگاه مترو بودم متوجه شدم جواني در تعقيب من است. به ايستگاه كه رسيدم او به من نزديك شد و اصرار داشت كه بايد با هم آشنا شويم. من مخالفت كردم اما او اصرار كرد كه فردا با هم قرار بگذاريم و من او را ببينم. در نهايت فرداي آن روز با اين جوان در مقابل ايستگاه وليعصر قرار ملاقات گذاشتم و او من را به كافي‌شاپ دعوت كرد. در همان صحبت‌هاي اوليه در كافي‌شاپ امير مدعي شد كه من تمام شرايط ايده‌آل براي ازدواج با او را دارم. در مدتي كه داخل كافي‌شاپ بوديم چند لحظه براي شستن دست‌هايم كيفم را پيش امير گذاشتم. بعد از مدتي از كافي‌شاپ خارج شديم و همديگر را ترك كرديم. وقتي به خانه رسيدم براي گوشي من پيامكي آمد كه
خبر از برداشت سه ميليون تومان پول از حسابم مي‌داد.»
بعد از اظهارات اين زن مالباخته پرونده مقدماتي با موضوع سرقت و برداشت غيرمجاز پول از حساب به دستور بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه 6 تهران تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار پايگاه سوم پليس قرار گرفت. سرانجام كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي با بررسي تراكنش بانكي حساب مالباخته موفق به شناسايي يك مغازه لباس فروشي در محدوده ميدان وليعصر شدند. بعد از مراجعه پليس به مغازه لباس‌فروشي و بررسي تصاوير به دست آمده از دوربين‌هاي مداربسته كارآگاهان موفق به شناسايي تصوير «امير» شدند كه با كارت عابربانك متعلق به مالباخته اقدام به خريد بيش از 3 ميليون تومان البسه و كت و شلوار كرده بود. اقدامات براي شناسايي و دستگيري امير در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت. همزمان با طرح شكايت‌هاي مشابه مبني بر سرقت كارت عابربانك و برداشت غيرمجاز از حساب‌هاي بانكي، كارآگاهان پايگاه سوم براي دستگيري اين سارق اقدام كردند. سرانجام در تاريخ 25 مردادماه«امير - ر» در داخل يك پانسيون در محدوده خيابان ستارخان دستگير و در بازرسي از اموال همراهش مدارك شناسايي و اموال متعلق به تعدادي از خانم‌هاي جوان كشف شد.
همزمان با دستگيري او تعدادي ديگر از شاكيان و مالباختگان نيز براي شكايت از او به اداره پليس مراجعه كردند. همگي آنها پس از حضور در پايگاه سوم آگاهي صراحتا امير را به عنوان شخصي كه به آنها پيشنهاد ازدواج داده ودر واقع به اين شيوه از آنها سرقت كرده، شناسايي كردند. با بررسي تراكنش مالي حساب‌هاي متعلق به مالباختگان، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه در چندين نوبت امير اقدام به دريافت پول از چند مغازه در مناطق مختلف شهر تهران كرده است.
سرهنگ كارآگاه محمد نادربيگي رييس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ درباره اين پرونده گفت: دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي بازپرس متهم پرونده براي شناسايي متهم از سوي مالباختگاني كه بدين شيوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند، صادر شده است. او از تمامي شكات و مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصوير متهم شدند دعوت كرد براي پيگيري شكايت خود به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ (خيابان خرمشهر - ميدان نيلوفر) مراجعه كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون