• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3897 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ شهريور

دستگيري دو زن و يك مرد

سرقت‌هاي ميليوني با عنوان مامور نيروي انتظامي

اعتماد

مردي كه همراه با دو زن در نقش مامور از شهروندان اخاذي مي‌كرد بازداشت شد. اواخر زمستان سال گذشته مردي شصت ساله‌ به دادسراي ناحيه 34 تهران رفت و اعلام كرد كه توسط شخصي كه مدعي شده مامور پليس است مورد اخاذي قرار گرفته است. او درباره جزييات ماجراي سرقت به بازپرس گفت: «با ماشينم در حال رفتن به خانه بودم كه نزديك چهارراه سبلان خانمي از من آدرس پرسيد، چون مقصد اين خانم به منزلم نزديك بود او را سوار ماشينم كردم تا او را به مقصدش برسانم، چند دقيقه از سوار شدن اين خانم نگذشته بود كه موتورسواري جلوي ماشينم را گرفت و از من پرسيد با آن خانم چه كار و چه رابطه‌اي دارم. بعد هم كارتش را نشان داد و گفت مامور است و من بايد به خاطر ايجاد مزاحمت براي اين خانم با او به كلانتري بروم. بعد با شخص ديگري تماس گرفت و درخواست كرد تا نيروي كمكي به محل بفرستند. در ادامه با كسي تماس تلفني گرفت و گوشي را به من داد. آن شخص گفت: با مرد موتورسوار همكاري كنم وگرنه 5 ميليون تومان جريمه مي‌شوم. در ابتدا گفتم اين پول را ندارم اما در نهايت مجبور شدم 500 هزار تومان به او بدهم. بعد به خانه مان رفتيم و سه النگو و دو انگشتر همسرم را كه 5 ميليون تومان قيمت داشت را نيز به او دادم تا او رهايم كرد و رفت. حالا از او شكايت دارم.»
بعد از شكايت اين مرد افراد ديگري كه به اين شيوه مورد سرقت قرار گرفته بودند به اداره آگاهي مراجعه كردند. متهم‌ها يكي ديگر از مالباختگان را مجبور كرده بودند سه ميليون تومان وجه نقد به آنها بدهد تا او را به خاطر مزاحمت براي بانوان به كلانتري نبرند. سرانجام اواخر مردادماه متهم شناسايي و دستگير شد.
او در اظهارات اوليه به كارآگاهان گفت: «مدتي پيش با چند زن در مناطق مختلف تهران مانند ميدان خراسان، ميدان امام حسين(ع)، تهرانپارس آشنا شدم و از آنها خواستم تا در سرقت‌ها با من همكاري كنند. آنها سوار ماشين‌هايي كه براي اخاذي شناسايي كرده بوديم مي‌شدند و چند لحظه بعد من با موتوسيكلت به سمت ماشين مي‌رفتم و با نشان دادن كارت شناسايي جعلي خودم را مامور معرفي مي‌كردم. به آنها اتهام مي‌زدم كه قصد ارتباط نامشروع با خانم‌ها را دارند. تهديد مي‌كردم كه آنها را به كلانتري معرفي مي‌كنم. در نهايت آنها را مجبور مي‌كردم كه به صورت كارت به كارت يا نقدي مبالغي را به من بدهند تا آنها را رها كنم.»
پس از اعتراف متهم به سرقت و استفاده از چند زن در سرقت‌ها، كارآگاهان موفق به شناسايي دو زن شده و آنها را بازداشت كردند. يكي از اين زنان كه 23 سال سن دارد، در اظهاراتش به پليس گفت: «من متاهل هستم و يك فرزند دارم، مدتي قبل با همسرم به مشكل برخوردم و به قصد ترك زندگي از خانه بيرون آمدم. در راه موتورسواري جلويم را گرفت و گفت: قصد دارد يك گروه سرقت راه بيندازد و اگر من با او همكاري كنم پول خوبي به من مي‌دهد. من هم كه از همسرم نااميد شده بودم و مادر و پدرم هم وضع مالي بدي داشتند حاضر به همكاري با او شدم. زماني‌كه مرد موتورسوار خودروها را متوقف مي‌كرد من و اين خانم (متهم زن ميانسال) به دروغ التماس مي‌كرديم كه با ما كاري نداشته باشد. مرد موتورسوار هم از راننده‌ها اخاذي مي‌كرد. من در چندين فقره سرقت با او همكاري كردم و چندين ميليون تومان از سهم سرقت‌ها نصيب من شد.»
سرانجام متهمان در تحقيقات اوليه به 30 فقره سرقت به اين شيوه اعتراف كرده‌اند و تحقيقات از آنها ادامه دارد. علي وسيله ايردموسي؛ بازپرس شعبه پنجم دادسراي ناحيه 34 از شهروندان خواست تا كساني كه به اين شيوه مورد سرقت و اخاذي قرار گرفته‌اند براي طرح شكايت خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون