• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3181 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۶ بهمن

به دنبال تقابل با روسیه نیستیم

در حالي كه يأس و نااميدي از اجراي كامل آتش‌بس در شرق اوكراين، نگراني‌ها را درباره آغاز يك جنگ نيابتي يا تمام‌عيار در شرق اوكراين افزايش داده است، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو با سخناني درصدد كاهش تنش‌ها برآمده است. وي مي‌گويد این ائتلاف به دنبال تقابل با روسیه نیست و ناتو و روسیه می‌توانند از روابط سازنده دوجانبه نفع ببرند.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اين سخنان را در مصاحبه با رادیو کمرسانت روسیه گفته و خاطرنشان کرده، جهان آنقدر پیچیده است که بخواهیم کشورها را به دو گروه دوست و دشمن تقسیم کنیم. وی افزود: ائتلاف ناتو به دنبال تقابل با روسیه نیست. این مقام ارشد ناتو در ادامه عنوان کرد که ناتو و روسیه می‌توانند از یک روابط سازنده نفع ببرند و از این روابط در مسیر گسترش تجارت، تماس‌های سیاسی و همکاری‌های عملی استفاده کنند.
اين در حالي است كه با ادامه درگيري در شرق اوكراين پس از توافق مينسك، تنش‌ها میان غرب با روسیه به شدت افزایش يافته و آلمان و آمريكا بار ديگر مسكو را تهديد كرده‌اند كه در صورت ادامه درگيري‌ها و عدم ايفاي نقش مثبت از سوي كرملين، تحريم‌ها عليه روسيه تشديد شده و از سوي ديگر اوكراين به سلاح هاي مرگبار تجهيز مي‌شود. همزمان آمريكا از آرايش نظامي در غرب اروپا خبر داده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون