• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3911 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

گفت‌وگوي «اعتماد» بامنصور ابراهيم‌زاده، مربي اصفهاني فوتبال ايران

پرسپوليس كار سختي مقابل سپاهان دارد

گروه ورزش

جدال پرسپوليس برابر سپاهان در هفته هفتم ليگ برتر فوتبال ايران بسيار حساس و تماشايي خواهد بود؛ ديداري كه اين روزها به داربي ايران معروف شده است. شاگردان زلاتكو كرانچار كه در فصل جديد نتايج چندان خوبي نگرفته‌اند حالا اميدوارند تا با برتري برابر پرسپوليس آسيايي، هم از نظر روحي و هم از نظر امتيازي شرايط خودشان را بهبود ببخشند. اما از طرف ديگر برانكو كه تيمش برابر پيكان متحمل شكست شد دوست ندارد با دومين شكست پياپي پا به جدال برابر الهلال بگذارد.

داربي ايران، اين شايد بهترين توصيف براي بازي دو تيم سپاهان و پرسپوليس باشد. تيم‌هايي كه ديگر الان رقيب ديرينه يكديگر شده‌اند و بازي‌هاي‌شان حتي اگر از نظر نتيجه و امتياز در جدول داراي اهميت نباشد اما از نظر حيثيتي براي هواداران تيم و البته بازيكنان مهم است. پرسپوليس برانكو كه هفته قبل در عين ناباوري برابر پيكان مجيد جلالي شكست خورد، حالا به اصفهان رفته تا با برتري برابر زردپوشان سپاهان، دوباره به صدر جدول بازگردد. پرسپوليسي‌ها كه اين روزها هوش و حواس‌شان معطوف به ليگ قهرمانان آسيا و بازي با الهلال است، دوست ندارند با شكست در ايران به مصاف حريف آسيايي خود بروند.

اما از طرف ديگر زلاتكو كرانچار كه نتايج خوبي را با سپاهان نگرفته، مي‌خواهد برابر هموطنش برانكو به پيروزي برسد تا شرايط تيمش در جدول بهبود يابد. براي بررسي بيشتر اين بازي با منصور ابراهيم‌زاده هم‌كلام شديم تا از زبان مربي اصفهاني فوتبال ايران جدال دو مربي كروات را بيشتر بررسي كنيم.

 

عصر امروز پرسپوليس بايد برابر سپاهان در اصفهان به ميدان برود. اين ديدار را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

پرسپوليسي‌ها هفته‌ها بود كه نتايج خوبي مي‌گرفتند و حتي مدت‌ها در صدر جدول بودند. اما باخت هفته گذشته برابر پيكان آنها را از صدر جدول جدا كرد. من فكر مي‌كنم حالا پرسپوليس خودش را تيمي زخم‌خورده مي‌داند چرا كه مي‌خواهد دوباره به صدر جدول برگردد. آنها شرايط خوبي هم در آسيا دارند و قاعدتا مي‌خواهند با روحيه مضاعف به مصاف تيم الهلال بروند به همين خاطر تيمش را امروز هجومي به ميدان مي‌فرستد تا پيروز بازي شود. ما مي‌دانيم پرسپوليس خط هافبك بسيار قدرتمندي دارد كه بازي را از حريف مي‌گيرد. البته مهاجمان اين تيم هم بسيار دونده هستند به طوري كه در مقاطعي از بازي مدافعان حريف را به عقب مي‌كشند. با تمام اين تفاسير فكر مي‌كنم پرسپوليس كار سختي پيش رو دارد و براي بردن سپاهان راه ساده‌اي پيش رويش نيست.

تيم سپاهان را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟ اين تيم با زلاتكو كرانچار هم نتوانسته نتايج دلخواه زردپوشان اصفهاني را به دست بياورد.

زلاتكو كرانچار مربي خوبي است. سپاهان هم تيم قدرتمندي است و مطمئنا به جايگاه واقعي خود برمي‌گردد. اين تيم در ديدار برابر پرسپوليس مي‌تواند با اتكا به مهاجمان سرعتي‌اش روي دروازه پرسپوليس خطرآفرين شود. سپاهاني‌ها قاعدتا نمي‌خواهند در ورزشگاه خودشان بازي تدافعي انجام دهند. البته آنها بايد بدانند اگر بخواهند بازي را از دفاع شروع كنند و به بازي‌سازي روي بياورند مهاجمان پرسپوليس و همين طور هافبك‌هاي اين تيم كه از تبحر خاصي بهره مي‌برند بازي‌سازي آنها را خراب مي‌كنند. به همين خاطر سپاهاني‌ها بايد از تكنيك‌هاي ديگري مانند بازي مستقيم استفاده كنند تا توپ به زمين حريف بيايد و پشت محوطه جريمه پرسپوليس بتوانند موقعيت‌سازي كنند. اتكا به مهاجمان سرعتي سپاهان مي‌تواند كليد موفقيت زردپوشان اصفهاني باشد.

به راستي چرا اين ديدار اينقدر حساس شده است؟

بازي سپاهان و پرسپوليس ديگر يك بازي معمولي نيست. يعني شايد از نظر نتيجه و حتي امتياز اين بازي در جدول اهميت آنچناني نداشته باشد اما از نظر حيثيتي براي هواداران دو تيم بسيار مهم است. بازيكنان هم به اين بازي به ديد يك داربي نگاه مي‌كنند. من معتقدم بازي امروز هم داربي كروات‌هاست و هم داربي فوتبال ايران خواهد بود. سپاهان يكي از قطب‌هاي اصلي فوتبال ايران است و پرسپوليس هم كه سال‌هاست در فوتبال ايران مي‌درخشد. حالا تصور كنيد اين دو تيم قدرتمند بخواهند با يكديگر ديداري داشته باشند. اگر به خاطر بياوريد در سال‌هاي گذشته هم بازي‌هاي اين دو تيم هميشه جذاب، تماشايي و تماشاگرپسند بوده و گاها اتفاق‌هاي زيادي در آن ديدارها رخ داده است. براي بازي امروز هم قاعدتا بازي جذاب و تماشايي را شاهد خواهيم بود.

پيروزي در اين ديدار چقدر مي‌تواند به پرسپوليس براي بازي بعدي‌شان برابر الهلال كمك كند؟

وقتي تيم شما با يك برد به بازي بعدي مي‌رود قاعدتا روحيه و انگيزه بيشتري دارد تا بتواند روند خوبش را دوباره تكرار كند. پرسپوليس الان نماينده ايران است و همه ما دوست داريم برابر الهلال به پيروزي برسد و به فينال آسيا صعود كند. البته كار اين تيم براي صعود به فينال بسيار سخت است. اما اينكه شما سوال كرديد چقدر پيروزي برابر سپاهان به پرسپوليس كمك مي‌كند، فكر مي‌كنم باعث بالا رفتن روحيه تيمي آنها شود. البته برانكو تا به حال نشان داده در مواقع حساس از نظر مسائل رواني هم توانسته روي تيمش كار كند بنابراين فكر مي‌كنم آنها فارغ از نتيجه بازي امروز با انگيزه و تمركز بالا به مصاف الهلال بروند.

مي‌توانيد نتيجه بازي را پيش‌بيني كنيد؟

بهترين مربيان دنيا هم نمي‌توانند نتيجه يك بازي فوتبال را پيش‌بيني كنند. فوتبال ورزشي است كه هميشه اتفاقات و صحنه‌هاي خاص نتيجه آن را رقم مي‌زند. شايد تيم شما در برابر حريف بسيار قدرتمند ظاهر شود و حريف را در اختيار داشته باشد اما در نهايت روي يك اشتباه دروازه‌تان باز شود و شكست بخوريد. منظور من اين است كه هميشه حتي با انجام بازي خوب هم نمي‌توانيد مطمئن باشيد كه پيروز ميدان خواهيد بود. حال چگونه مي‌شود اين بازي مهيج را از قبل پيش‌بيني كرد آن هم بين دو تيمي كه بازي نزديكي به هم دارند. سپاهان و پرسپوليس از تيم‌هاي قدرتمند ايران هستند و هميشه بازي نزديكي به هم داشته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون