• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3911 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

مسوولان به اندازه توجه‌شان از كشتي توقع داشته باشند

براي خادم، آزاد و فرنگي فرقي ندارد

علي اشكاني سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي

1- اردوي تيم ملي براي حضور در بازي‌هاي داخل سالن آسيا از ۱۱ شهريورماه آغاز شد و در فرصت زمان ۲۰ روزه تا اين مسابقات سعي كرديم چه به لحاظ فني و چه به لحاظ جسماني شرايط كشتي‌گيران را حفظ كنيم يا اگر توانستيم مقداري افزايش دهيم. در اين دو اردو اصلا تمرين سنگين نداشتيم چرا كه با توجه به فرصت اندك تا بازي‌هاي تركمنستان قادر به انجام اين كار نبوديم. قوانين جديد كشتي فرنگي كه باز هم قرار است دچار تغييرات شود، دست و بال مربيان را بسته است و نمي‌دانيم تمرينات خود را به چه شكل و برنامه‌اي كه مطابق با قوانين كشتي فرنگي باشد پيش ببريم. متاسفانه تغيير مداوم قوانين باعث سردرگمي مربيان كشتي فرنگي شده است.
2-در تركيب نفرات اعزامي چند كشتي‌گير مانند حاجي‌پور، مهدي‌زاده و... تجربه بيشتري نسبت به نفرات جوان همچون حسيني، بلفكه، ابراهيمي و... دارند و اميدوارم همه نفرات ما تا آخرين ثانيه براي كسب موفقيت بجنگند. از طريق رسانه شما به كشتي‌گيران اعزامي مي‌خواهم بگويم همانطور كه در مسابقات جهاني به غير از يكي، دو كشتي‌گير ساير نفرات تا آخرين ثانيه جنگيدند، سعي كنند تا آخرين لحظه مبارزه كنند و پا پس نكشند. اين موضوع اهميت بسيار زيادي براي ما و مردم داشت چرا كه نشان داد نفرات جوان ما مقابل بزرگان جهان از پيش بازنده نبودند و اگر هم شكست خوردند اما سرمان بالا بود. تجربه مسابقات جهاني پاريس به ما نشان داد اهميت آمادگي روحي و رواني و تمركز كشتي‌گيران كمتر از آمادگي جسماني نيست و چه‌بسا در بسياري از موارد آمادگي بالاي رواني يك كشتي‌گير مي‌تواند در لحظات حساس و سرنوشت‌ساز سبب پيروزي بر نفرات قدرتمندتر به لحاظ فني و جسماني شود. آمادگي مطلوب رواني همچنين باعث مي‌شود كشتي‌گيران برنامه‌هاي خود و كادر فني را با دقت و تمركز بهتري مقابل حريفان پياده كنند. در كشور ما كسب نتيجه همواره جزو اولويت‌هاي اصلي بوده و هر چقدر هم كه بگوييم دنبال نتيجه نيستيم باز هم نتيجه مطلوب در اولويت قرار دارد. انتظار من از فرنگي‌كاران اين است كه تا پاي جان بجنگند و به دنبال نمايشي زيبا باشند، اميدوارم اين موضوع با نتايج خوب نيز همراه شود. البته نبايد از اين موضوع غافل شويم كه سطح مسابقات بسيار بالاست و عنوان‌داران جهاني در آن حاضر هستند و توقع ما از جوانان جنگيدن تا آخرين ثانيه مبارزه است.
3- همان‌گونه كه يك‌پزشك وظيفه دارد ابتدا علت كسالت بيمار خود را پيدا كند و سپس دارو تجويز كند، مديران ورزش ايران نيز موظفند به اين نكته توجه كنند كه آيا واقعا امكانات و توجهي كه به كشتي به عنوان ورزش اول ايران داشته‌اند مطابق با افتخارآفريني‌هاي اين رشته و اهميت آن نزد مردم بوده است يا نه. آنگاه مطابق با ميزان توجهات‌شان از كشتي انتظار داشته باشند. مردم نيز بايد بدانند كه حريفان قدرتمند جهاني توجه ويژه‌اي به كشتي‌گيران‌شان دارند و شرايط ما را با آنها يكسان ندانند. اگر توقعات به اندازه توجهات باشد آن وقت مشكلات به صورت ريشه‌اي حل خواهد شد. اهالي كشتي و كارشناسان هم بايد شرايط و امكانات ما و حريفان جهاني را براي مردم توضيح دهند تا به دقت در جريان امور قرار گيرند.
4- اگر رضايتي از عملكرد بنده از حضورم در راس كادر فني تيم ملي حاصل شده نتيجه زحمت مربيان سابق، مربيان شهرستاني و سازنده و همه افراد اثرگذار است. همچنين حضور حميد بني‌تميم نايب‌رييس فدراسيون كشتي به عنوان يك فرنگي‌كار سابق و مدير با تجربه امروز در كنار تيم نقش مهمي در كسب موفقيت‌ها داشته است. در راس همه، حمايت‌هاي رسول خادم به عنوان رييس فدراسيوني كه از نظر همه زواياي مديريتي، فني و روانشناختي جزو برترين مديران ورزشي كشور محسوب مي‌شود، نقش بسيار مهمي در آرامش امروز كشتي فرنگي ايران و كسب موفقيت‌ها داشته است. حتي اتاق خادم در جريان رقابت‌هاي جهاني پاريس جنب اتاق ما بود و به ما اعلام كرد هر وقت هر مشكلي كه براي تيم پيش آمد به او بگوييم تا آن را سريعا برطرف كند. از سوي ديگر صحبت‌هاي او با كشتي‌گيران نقش ويژه‌اي در بالا رفتن انگيزه و انرژي آنها داشت. برخي افراد سعي مي‌كنند اين گونه القا كنند كه رسول خادم توجه بيشتري به كشتي آزاد نسبت به كشتي فرنگي دارد كه اصلا اين طور نيست. شايد اين امر در گذشته وجود داشته اما قاطعانه مي‌گويم چنين چيزي در حال حاضر و در نحوه مديريت خادم به هيچ‌وجه ديده نمي‌شود و اصلا چنين چيزي نديده‌ايم كه بخواهيم درباره آن صحبت كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون