• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3918 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۰ مهر

خبر

با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي
در حسينيه امام خميني (ره) مراسم عزاداري ايام شهادت سيد‌الشهدا برگزار شد

مراسم عزاداري ايام شهادت سيد‌الشهدا در شب‌هاي اخير با حضور چهره‌ها و شخصيت‌ها در حسينيه امام خميني(ره) به ميزباني مقام معظم رهبري برگزار شد.در شب عاشوراي حسيني و شب حزن و ماتم آل‌الله، هزاران تن از مردم دلباخته حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام در حسينيه امام خميني(ره) گرد هم آمدند و در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي به عزاداري پرداختند. در اين مراسم، حجت‌الاسلام عالي، «امر به معروف و نهي از منكر» را زيباترين و انساني‌ترين فريضه الهي خواند و با اشاره به آثار زيان‌بار گناه بر جامعه و لزوم جلوگيري از فراگير و عادي شدن منكرات، افزود: در روايات، ساير فرايض در مقابل امر به‌معروف و نهي از منكر به قطره‌اي در مقابل دريا تشبيه شده است، زيرا اجراي درست و مدبرانه اين فريضه، جامعه را از سقوط و تباهي نجات مي‌دهد و موجب نزول نعمت و بركات خداوند است. در اين مراسم، آقايان كريمي و آيينه‌چي به مرثيه‌خواني و نوحه‌سرايي بر مصائب حضرت سيدالشهدا و عقيله بني‌هاشم حضرت زينب كبري سلام‌الله‌عليهما پرداختند.

 

پيام مقام معظم رهبري به مناسبت هفته دفاع مقدس
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت هفته دفاع مقدس پيامي صادر كردند.
متن پيام رهبر انقلاب اسلامي كه روز پنجشنبه هم‌زمان با مراسم غبارروبي، عطرافشاني و گلباران مزار شهيدان در سراسر كشور از سوي حجت‌الاسلام‌والمسلمين شهيدي محلاتي، نماينده ولي‌فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران، در گلزار شهداي بهشت‌زهراي تهران قرائت شد، به اين شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم
شهادت، عطيه الهي به برگزيدگان است. عظمت اين مقام والا متناسب با عظمت از خودگذشتگي مخلصانه‌اي است كه شهيد را به عرصه مجاهدت مي‌كشاند و شهد شهادت را به او مي‌نوشاند. قلم و زبان ناتوان امثال اينجانب قادر به توصيف اين عظمت نيست، ولي هرگاه در جامعه‌اي و در نقطه‌اي چنين انسان‌هاي بزرگي پديد آمدند بر امثال ما است كه در پرتو آنان راه را تشخيص دهيم و پاي در صراط مستقيم عروج الي‌الله‌گذاريم و دل و جان خود را حيات ‌بخشيم. سلام بر سرور شهيدان، چراغ روشن همه نسل‌ها و دوران‌ها و سلام بر همه شهيداني كه در راه او قدم نهادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون