• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3935 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

خبر كوتاه

گراميداشت ياد و خاطره كيارستمي در تگزاس

دومين جشنواره فيلم «شيد» در ايالت تگزاس امريكا با مشاركت چهره‌هاي ايراني و بين‌المللي و به چهره بين‌المللي سينماي ايران عباس كيارستمي برگزار مي‌شود. طبق اعلام برگزاركنندگان، به همين دليل تنديس جشنواره به نام يكي از فيلم‌هاي مهم آن كارگردان؛ «كلوزآپ» تغيير نام داده است.
فستيوال «شيد» با هدف معرفي استعدادهاي درخشان سينماي معاصر ايران و هنرمندان پارسي‌زبان دنيا از دهم تا دوازدهم ماه نوامبر، برابر ۱۹، ۲۰ و ۲۱ آبان ماه در شهر دالاس با حضور 9 فيلم بلند داستاني در بخش مسابقه و شش فيلم در بخش غيرمسابقه از سينماي ايران آغاز به كار خواهد كرد. دومين دوره «شيد» به كوشش آرامه اعتمادي به عنوان دبير و موسس جشنواره، شهرام مكري به عنوان مدير و مشاور هنري، علي بوستان به عنوان طراح پوستر و مدير گرافيك و كلي كيچن مدير روابط عمومي برگزار مي‌شود.
طبق اعلام دست‌اندركاران اين رويداد «علاوه بر عملكرد سال گذشته كه با بالاترين آراي مردمي فيلم برگزيده انتخاب شده بود، امسال در بخش جداگانه داوري اين جشنواره بر عهده جاناتان رزنبام (منتقد برجسته امريكايي شيكاگو ريدر)، ريچارد پنيا (مدير جشنواره فيلم نيويورك و مركز لينكلن و مدرس سرشناس دانشگاه كلمبيا) و هوشنگ گلمكاني (كارگردان و منتقد و سردبير) خواهد بود و در مراسم پاياني به فيلم، كارگردان، بازيگر زن و بازيگر مرد برگزيده از طرف جشنواره لوح و تنديس و جايزه نقدي اهدا مي‌شود.» فيلم‌هاي دومين جشنواره فيلم «شيد» در روزهاي جمعه ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان)، شنبه ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) و يكشنبه ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) در سينما آنجليكاي دالاس به روي پرده مي‌رود.

نشست نقد و بررسي آثار حسين دهلوي برگزار مي‌شود

نشست نقد و بررسي آثار و آراي حسين دهلوي، آهنگساز و رهبر اركستر ايران روز دوشنبه اول آبان از ساعت 18تا 21 در فرهنگسراي ارسباران برگزار مي‌شود. اين جلسه نخستين نشست از سلسله نشست‌هايي است كه از اين پس قرار است هرماه در فرهنگسراي ارسباران برگزار شود.
در اين جلسه ابتدا اسماعيل تهراني درباره شيوه آموزشي دهلوي در هنرستان موسيقي ملي و نقش او در تربيت آهنگسازان ايراني صحبت خواهد كرد و در ادامه كامبيز روشن‌روان، نادرمشايخي و كيومرث پيرگلو در يك ميزگرد ابعاد مختلف آهنگسازي دهلوي را مورد بررسي قرار خواهند داد. همچنين در اين برنامه فيلم‌هايي از برخي اجراهاي دهلوي همراه با گفت‌وگويي با او نمايش داده مي‌شود. علي عظيمي‌نژادان نيز كارشناس مجري اين برنامه است. اين نشست ساعت 18 تا 21 روز دوشنبه برگزار مي‌شود و ورود براي عموم آزاد است.

رونمايي از تازه‌ترين فيلم درميشيان در جشنواره سائوپائولو

همزمان با پايان صداگذاري «يواشكي» ساخته رضا درميشيان، محمدرضا دلپاك ميكس اين فيلم را انجام مي‌دهد تا براي نمايش آماده شود. اين فيلم قرار است در چهل و يكمين دوره از فستيوال بين‌المللي فيلم سائوپائولو رونمايي شود. «يواشكي» چهارمين فيلم بلند سينمايي رضا درميشيان پس از فيلم‌هاي «بغض»، «عصباني نيستم!» و «لانتوري»، فيلمي عاشقانه است كه تمام صحنه‌هاي آن در شهر كراست چرچ نيوزلند فيلمبرداري شده است. اين فيلم فرماليستي به زبان انگليسي و با حضور بازيگران نيوزلندي در ادامه تجربه‌هاي فرمي درميشيان توليد است. «يواشكي» داستان عشق دو جوان به يكديگر؛ محصول مشترك ايران و نيوزلند است. ماتيو جويلز، اميلي هرلي، مايكل ادمز، استيون آرـ كاران، الكس اولسن سميس، گريس اسينتورپ، لارا تامسون و... بازيگران تازه‌ترين فيلم درميشيان هستند. پخش‌كننده بين‌المللي «يواشكي»، محمد اطبايي و تدوين آن را هايده صفي‌ياري برعهده دارد.

درخشش كودكان ايراني در اسپانيا

سه كودك و نوجوان ايراني جايزه و ديپلم‌هاي افتخار مسابقه بين‌المللي نقاشي و پوستر «بنياد صلح و همكاري» كشور اسپانيا در سال ۲۰۱۶ را از آن خود كردند. اين رويداد بين‌المللي كه با موضوع «دون كيشوت يا قدرت آرمان‌شهر: آمادگي براي آينده» برگزار و «كانيا ظهرابي» عضو ۵ ساله مركز فرهنگي، ‌هنري كانون روانسر در استان كرمانشاه موفق به دريافت جايزه اول و نقدي در بخش نقاشي و «درسا قندي» ۱۳ ساله از آموزشگاه خانه خورشيد كرمانشاه موفق به كسب جايزه اول و نقدي مشترك در بخش پوستر شدند.
«اسما علوي» عضو ۶ ساله مركز فرهنگي، ‌هنري كانون چالدران در استان آذربايجان‌غربي نيز ديپلم افتخار بخش نقاشي را كسب كرد. كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با ارسال ۱۸۵ اثر در اين رويداد بين‌المللي شركت كرده بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون