• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3937 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان

ادامه از صفحه اول

اردكانيان؛ وزارت نيرو و نياز به گفت‌وگوي ملي آب
«فدراسيون صنعت آب ايران» كه تشكلي زيرمجموعه اتاق بازرگاني ايران است نيز سال گذشته و درشرايطي كه در اساسنامه‌اش براي ايجاد صداي واحد آب تاكيد شده در جلسه‌اي به «احمدعلي كيخا» ناظر مجلس در شوراي عالي آب پيشنهاد داد تا هدايتگر موضوع گفت‌وگوي ملي آب شود و از طريق شوراي عالي آب اين رفتار را در كشور نهادينه كند.
حال كه «رضا اردكانيان» به عنوان گزينه پيشنهادي وزارت نيرو به مجلس شوراي اسلامي معرفي شد ‌و برنامه ‌خود را به نمايندگان ارايه كرده است خوب است اين موضوع را در دستور كار خود قرار دهد و علاوه بر همه برنامه‌هايي كه براي اداره وزارت نيرو پيشنهاد كرد موضوع «گفت‌وگوي ملي آب» و «ديپلماسي آب» را در صدر قرار دهد.
اردكانيان در ۱۰ سال گذشته بيش از هر زمان ديگري تعامل و گفت‌وگو با ساير كشورها و اقوام را تمرين كرده است و مي‌تواند ساختمان وزارت نيرو را علاوه بر آنكه به مديريت بهتر آب و برق اختصاص دهد به ساختماني براي ديپلماسي چه در داخل و چه براي خارج از ايران تبديل كند. جايي كه همه ذي‌نفعان داخلي آب گرد هم آمده و هر نقد و نظري دارند فارغ از تخريب‌ها و تهمت‌ها مطرح كنند و خوشبختانه وزارت نيرو پژوهشكده و دانشكده و نيروي علمي هم دارد كه بتواند از دل اين گفت‌وگوها راهكارهاي عملياتي استخراج و پيشنهاد كند.

مانمي‌توانيم به فضاي مجازي  امرو نهي كنيم
همين موارد وجه تمايز رسانه‌هاي سنتي از فضاي مجازي است و حتي مي‌تواند موجبات ماندگاري رسانه‌هاي سنتي را نيز فراهم كند. در شرايط فعلي رسانه‌هاي سنتي بايد بتوانند تفاوت‌هايي را بين خودشان و فضاي مجازي ايجاد كنند. رسانه‌هاي سنتي هم اگر صرفا به دنبال خبر باشند، تفاوتي با فضاي مجازي ندارند. بايد رسانه‌ها كاركردهاي متفاوتي براي خودشان ايجاد كنند؛ كاركردهايي كه فضاي مجازي در بسياري موارد فاقد آن است. يكي از موارد مهم آن ارايه تحليل در مورد آمارها و اخبار ارايه شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون