ارتباط يكسويه و ساير توقعات مدارس بر انتظارات اوليا
نورعلي عباسپور: اطلاعات و گزارش دقيقي از عملكرد انجمنها در طول سالهاي پيش وجود ندارد اما آنچه مسلم است شكلگيري انجمن در مدرسه امري الزامآور بود و نشان ميدهد كه نظام آموزشي و مدارس طي اين سالها خود را بينياز از انجمن نميدانستند اما انتظاراتي كه شكل گرفته و اكنون هم ادامه دارد غالبا ارتباط يكسويه است در حالي كه مشاركت ناظر بر ارتباط دوسويه يا به عبارت ديگر تعامل است كه بيشتر توقعات مدرسه و مديران از والدين مورد توجه قرار ميگيرد و معمولا كمكهاي مالي را شامل ميشود ولي انتظارات اولياي دانشآموزان همواره مورد غفلت قرار ميگيرد. اين سخن به معناي آن نيست كه در همه مدارس اين شرايط حاكم است.