• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3939 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ آبان

اوبربانك اتريش با ايران قرارداد بست

امكان نقل و انتقال بانكي فراهم شد

با امضاي قرارداد با اوبربانك اتريش، امكان نقل و انتقال تمام عمليات بانكي فراهم شده و اين بانك تسويه‌كننده تمامي عمليات در سطح بين‌المللي بر اساس يورو خواهد بود. بهزاد گلكار به مهر گفت: اگر وزارت امور اقتصادي و دارايي و ديگر دستگاه‌هاي مسوول بتوانند از سرمايه‌گذاران حمايت كرده و مجموعه ضمانت‌هايي را تعبيه كنند، ريسك سرمايه‌گذاري براي اين قبيل سرمايه‌گذاران كاهش مي‌يابد و شاهد حضور بيشتر و پررنگ‌تر آنها در فرصت‌هاي اقتصادي كشور خواهيم بود. كارشناس ارشد بازار سرمايه با اشاره به برخي مشكلات سابق در نقل و انتقالات مالي گفت: شركت‌ها براي جذب سرمايه‌گذار خارجي، سرمايه‌گذاري بر روي پروژه‌هاي توسعه‌اي يا حتي خريدهاي جاري مثل ماشين‌آلات، قطعات تجهيزات، كالاهاي واسطه‌اي و مصرفي، علاوه بر دشواري‌ها در نقل و انتقال با افزايش هزينه‌ها نيز روبه‌رو بودند كه هم‌اكنون تا حد قابل توجهي اين مشكلات برطرف شده است.
وي با بيان اينكه بعد از برجام، يكي از اصلي‌ترين برنامه‌ها، برقراري ارتباط بانك‌هاي ايراني با بانك‌هاي بين‌المللي بوده است، گفت: چندي پيش قرارداد ۱۴ بانك ايراني با «اوبر بانك» اتريش به امضا رسيد و سرانجام پس از گذشت يك سال و نيم از توافق برجام يكي از درگاه‌ها در قالب اين قرارداد باز شد؛ بر اين اساس، بر اساس سيستم شكل گرفته بين ۱۴ بانك ايراني طرف قرار داد با بانك اوبر اتريش، امكان نقل و انتقال تمام عمليات بانكي فراهم مي‌شود و اين بانك اتريشي تسويه‌كننده تمامي عمليات در سطح بين‌المللي بر اساس يورو خواهد بود.
اين فعال بازار سرمايه با تاكيد بر اين نكته كه اين اقدام حركت بسيار مثبت و اثرگذاري در اقتصاد كشور است، گفت: به كمك اين قرارداد نقل و انتقال عمليات بانكي در ايران سرعت مي‌گيرد.
گلكار درباره تاثير قراردادهايي از اين جنس بر بازار سرمايه كشور اظهار داشت: شركت‌هاي صادرات محور از طريق اين سيستم بانكي به راحتي و بدون دردسر مي‌توانند عمليات ارزي خود را انجام بدهند، چون حتي در دوران پسابرجام برخي نقل و انتقالات از طريق سيستم صرافي‌ها يا از طريق معدود بانك‌هايي كه در خارج از ايران شعب داشتند، انجام مي‌گرفت.
وي با تاكيد بر اينكه اين بانك‌ها بايد با استانداردهاي بين‌المللي كار كنند، گفت: نقل و انتقالات بايد شفاف صورت بگيرد تا در آينده ما را دچار دردسر نكند. در حال حاضر سرمايه‌گذاران اروپايي، بسيار علاقه‌مند به اين هستند كه در حوزه انرژي‌هاي پاك از جمله انرژي خورشيدي، سرمايه‌گذاري‌هايي در ايران داشته باشند كه البته در اين زمينه هم، توافقنامه‌هايي به امضا رسيده است. در عين حال، تفاهمنامه‌ها و توافقنامه‌هاي خوبي هم با موضوعات ساخت واگن‌هاي مترو، واگن‌هاي بين شهري و احداث پروژه‌هاي توليد برق و همين طور پروژه‌هاي نفتي با سرمايه‌گذاران خارجي منعقد شده است. نروژي‌ها به تازگي در پروژه انرژي خورشيدي در مناطق كويري سرمايه‌گذاري كرده‌اند و دولت ايران هم، ضمانت لازم را در اين زمينه ايجاد كرده و براي اين سرمايه‌گذاري، ضمانت دولتي ارايه داده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون