• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3941 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۷ آبان

دربي 85 و حاشيه‌هاي ناتمام

استقلال رسما به قضاوت حيدري اعتراض كرد

حاشيه‌هاي دربي 85 تمامي ندارد. هواداران استقلال كه بازي را يك بر صفر به رقيب سنتي باخته‌اند، اعتقاد دارند داوري در اين بازي عمدا يا سهوا به سود پرسپوليسي‌ها بوده. آنها در فضاي مجازي اعتراضات زيادي به بيژن حيدري وارد كرده‌اند و او را مقصر اصلي شكست‌شان مي‌دانند. مهم‌ترين انتقادي كه آبي‌ها به قاضي دربي پايتخت دارند، اين است كه در دقيقه 34 بازي اشتباهي به جاي كمال كاميابي‌نيا به ميلاد ربيع‌خواه كارت داده و اين باعث شده تا كمال در دقيقه 78 با كارت دوم جريمه نشود و تازه در آن لحظه كارت اول را دريافت كند. آنها معتقدند اين اشتباه سرنوشت دربي را تغيير داده. ديروز باشگاه استقلال هم پيرو همين حرف‌هاي هوادارانش، اعتراضي رسمي را روانه فدارسيون فوتبال كرد. آنها در بخشي از اين نامه اعتراضي نوشته‌اند: كاميابي‌نيا در ‌دقيقه ۳۴ ديدار استقلال و پرسپوليس روي ابراهيمي مرتكب خطا شد ولي داور به اشتباه به ربيع‌خواه كارت داد. او در ‌دقيقه ۷۸ نيز مرتكب خطا شد كه با كارت زرد بيژن حيدري روبه‌رو شد.
واكنش حيدري: استقلالي‌ها حق دارند اعتراض بكنند
بيژن حيدري، داور دربي ۸۵ تهران ديروز در گفت‌وگويي درباره اعتراض زياد استقلالي‌ها به داوري او گفت: «شايد اگر در طول بازي، پرسپوليس هم عقب مي‌افتاد چنين اعتراض‌هايي به من از سوي سرخپوشان صورت مي‌گرفت. بايد استقلالي‌ها را درك كرد. من مي‌دانم كه آنها نامه‌اي را به فدراسيون ارسال كرده‌اند. به‌ هر حال هر باشگاهي حق اين را دارد كه فكر كند از داوري ضرر ديده اما به نظر خودم مشكلي در قضاوت من نبوده و اگر چيزي هم بود همكاران من در فدراسيون آن را به من گوشزد مي‌كردند. حيدري درباره كارت زردي كه به ربيع‌خواه داد و بسياري معتقد بودند كه كاميابي‌نيا بايد آن را مي‌گرفت، هم توضيحات جالبي دارد: «من مي‌دانم كه كارت زرد را به چه كسي نشان دادم. زماني كه بازيكن استقلال صاحب توپ بود، ابتدا محسن ربيع‌خواه بود كه او را با دست هل داد و سپس كاميابي‌نيا خطا كرد. خطاي ربيع‌خواه جلوگيري از آغاز حمله استقلال بود. بنابراين او بيشتر از كاميابي‌نيا مستحق اين كارت زرد بود. همچنين من نمي‌توانستم به خاطر يك خطا به دو بازيكن كارت زرد نشان دهم.»
رييس كميته داوران پشت داور
فريدون اصفهانيان، رييس كميته داوران هم انگار حسابي پشت داور دربي ايستاده. او مي‌گويد: «برخي‌ها عنوان كرده‌اند كه حيدري تجربه قضاوت در دربي را نداشته، آيا داوران قبلي تجربه داشتند كه قضاوت دربي را به آنها داديم؟ ممكن است داوري تجربه داشته باشد، اما اشتباه كند. حيدري براي نخستين بار قضاوت دربي را برعهده گرفت و به نظرم قضاوت خوبي داشت.» به نظر مي‌رسد شكايت استقلالي‌ها بيشتر براي آرام كردن هواداران‌شان صورت گرفته چراكه اين گونه شكايـت‌ها هيچ‌وقت به نتيجه قابل توجهي نرسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون