• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3944 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۰ آبان

خبر كوتاه

حضور چند فيلم ايراني در هفته فيلم «خانه آسيا»
فيلم‌هاي «خواب آب» ساخته فرهاد مهرانفر، «خانه‌اي در خيابان چهل و يكم» ساخته حميدرضا قرباني، «سينما نيمكت» ساخته محمد رحمانيان، «امكان مينا» ساخته كمال تبريزي، «سيانور» ساخته بهروز شعيبي، «وقتي برگشتم» ساخته وحيد موساييان، «حورا» ساخته غلامرضا ساغرچيان، «ربوده شده» ساخته بيژن ميرباقري، «تا آمدن احمد» ساخته صادق صادق دقيقي و «سارا و آيدا» ساخته مازيار ميري در پنجمين هفته فيلم «خانه آسيا» روي پرده مي‌روند.
طبق هماهنگي‌هاي به عمل آمده ميان «خانه آسيا»، رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و اين بنياد، محمد رحمانيان نيز در مقام داور در اين رويداد سينمايي حضور دارد. اين رويداد كه با نام هفته فيلم «خانه آسيا» شروع به كار كرد در مدتي كوتاه ساختار جشنواره‌اي به خود گرفت. هفته فيلم «خانه آسيا» از ۱۱ تا ۲۱ آبان سال جاري در كشور اسپانيا برگزار مي‌شود.


توقيف فيلم «آزاد به قيد شرط» بي‌ثمر ماند!
در پي اخبار منتشرشده درباره توقيف فيلم «آزاد به قيد شرط» پيش از اكران عمومي، حسين شهابي تهيه‌كننده و كارگردان اين فيلم ضمن تاييد خبر فوق در گفت‌وگويي اظهار داشت: عده‌اي خودسر با قصد قبلي از طريق تطميع و با استفاده از بهانه‌هاي واهي، پيش از اكران عمومي سعي در توقيف فيلم «آزاد به قيد شرط» داشتند كه وكيل بنده خانم كوهكن به موقع وارد ماجرا شد و پس از نخستين خبر كذب منتشرشده در يكي از سايت‌هاي اينترنتي، كه قصد جوسازي عليه فيلم را داشت، بلافاصله سازمان سينمايي را در جريان گذاشت.
سازمان سينمايي نيز هم‌زمان با صدور پروانه نمايش عمومي فيلم اطلاعيه‌اي در سايت خود منتشر كرده و ضمن هشداردادن به سايت‌هاي خاطي، اين خبر را كذب اعلام كرد. جوسازان نيز متعاقب آن با تطميع چند سايت غيرمجاز مجددا به تلاش‌هاي مذبوحانه خود براي توقيف فيلم ادامه دادند كه در نهايت با تلاش‌هاي بي‌وقفه وكيل بنده شناسايي شده و همراه سايت‌هاي خاطي به مقامات قضايي معرفي شدند. پليس فتا با تكميل پرونده و محرزشدن قصد و نيت جوسازان موضوع را به مقامات ذي‌صلاح ارجاع داد و اين پرونده هم‌اكنون در دادسراي جرايم رايانه‌اي در حال بررسي و رسيدگي است. او ادامه داد: جوسازان كه از مدت‌ها قبل با اغفال برخي از اعضاي يك تشكل صنفي و به دست آوردن يك راي خلاف قانون داوري، نقشه دقيقي براي توقيف فيلم طراحي كرده بودند، در نهايت با هوشمندي مقامات سازمان سينمايي و وكيل اينجانب در اجراي توطئه خود ناكام ماندند. هرچند كه با وجود برخورد قانوني با اين عوامل، تلاش خودسران براي توقيف اين فيلم همچنان ادامه دارد. اين هم شيوه جديدي براي توقيف فيلم است. فيلمسازان هوشيار باشند!


اجراي ويژه آييني اركستر ملي با حضور اصفهاني
اركستر ملي ايران با عنوان «حديث سرفرازي» اجراي ويژه آييني را به روي صحنه مي‌برد. فريدون شهبازيان، رهبر اركستر ملي ايران، هدايت اين اجرا را به عهده دارد. خواننده اين اجراي آييني، محمد اصفهاني است كه در يك سال گذشته سابقه چندين همكاري با اركستر ملي ايران داشته است. در اين رويداد قطعات «حديث سرفرازي»، «سوگ»، «غنچه افسرده» و «فرصت بدرود» از شهبازيان اجرا مي‌شود. «فرياد تنهايي» و «سوگ حيدر» دو قطعه امير بكان است كه اركستر ملي ايران در اين رويداد مي‌نوازند. «حديث سرفرازي»، اجراي ويژه آييني اركستر ملي ايران، سه‌شنبه بيست و سوم آبان ماه از ساعت ۱۸ در تالار وحدت روي صحنه مي‌رود.


نمايش آثار موزه ملي و ملك در چند شهر ايران
پنج نمايشگاه شامل تصوير آثار موزه‌اي به مناسبت هشتاد‌سالگي وقف موزه ملي ملك و بنيان‌گذاري موزه ايران، در تهران و ديگر شهرهاي ايران برپا شده است. برپايي چهار نمايشگاه «هشتاد سالگي» در موزه گالري آب شيراز، موزه اقوام گرمسار، فرهنگسراي گلستان تهران و ايستگاه متروي شهيد بهشتي تهران به همراه نمايشگاه «چهل حديث» در فرهنگسراي انديشه تهران، مجموعه‌اي از فعاليت‌هاي بيروني كتابخانه و موزه ملي ملك در ترويج فرهنگ و هنر ايراني- اسلامي در تهران و ديگر شهرهاي ايران به شمار مي‌آيد كه با هشتادمين سال وقف اين گنجينه بر آستان قدس رضوي همزماني يافته است. كتابخانه و موزه ملي ملك براي بزرگداشت سالروز وقف اين گنجينه، با هدف گسترش فرهنگ و هنر ايراني- اسلامي در جامعه، شناساندن نفايس خود و موزه ملي ايران، اين دو موزه كشور و افزايش سطح ذوق و سليقه شهروندان، اين نمايشگاه‌ها را برپا داشته است. آيين هشتادسالگي با همكاري كتابخانه و موزه ملي ملك و موزه ملي ايران، با برنامه‌هاي گوناگون فرهنگي- هنري، در نيمه دوم سال ۱۳۹۶ خورشيدي آغاز شده است و تا پايان سال ادامه دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون