• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3946 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۳ آبان

بيانيه حزب اعتماد ملي به مناسبت 13 آبان

روز مبارزه با استكبار جهاني يادآور آرمان‌هاي انقلاب اسلامي

حزب اعتماد ملي با صدور بيانيه‌اي به مناسبت 13 آبان، روز مبارزه استكبار جهاني را يادآور آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و مقابله با طاغوت دانست. اين بيانيه به شرح زير است:
سيزدهم آبان ماه، روز مبارزه با استكبار جهاني در تاريخ انقلاب اسلامي به فرموده امام امت(ره) از ايام‌الله است، كه بيش از هر چيزي انسان را به ياد آرمان‌هاي انساني و الهي انقلاب اسلامي و مقابله با طاغوت مي‌اندازد. هريك از اتفاقات مهمي كه در اين روز رقم خورده‌اند به روشني حكايت‌گر اين بعد مهم از ابعاد اين روز هستند. دستگيري و تبعيدامام خميني در ۱۳ آبان ۴۳ عكس العملي در برابر حركت خداجويانه و آزادي خواهانه امام خميني(ره) بر اساس تعاليم ديني بود، بزرگداشت ايام‌الله توسط مردم خداجو و رفتارهاي انساني آنها باعث اعتلاي كلمه حق و ارتقاي جايگاه انساني ملت ايران مي‌شود و از رشد و توسعه رفتارهاي خودخواهانه و استكباري افراد و دولت‌ها پيشگيري مي‌كند.
اجتماع دانش‌آموزان و دانشجوياني كه در سيزدهم آبان ماه ۵۷ در صحن دانشگاه تهران به خون خود غلتيدند نيز با همين رويكرد انجام شد كه يوم‌الله شد. توجه افكار عمومي به اين رخدادها باعث شد تا اتفاق مهم ديگري در اين روز و در سال ۵۸ رقم بخورد تا ۱۳ آبان در منظومه ايام ماندگار در تاريخ انقلاب اسلامي به يكي از درخشان‌ترين آنها تبديل شود.
 دانشجويان پيرو خط امام متاثر از فضاي انقلاب و مقابله‌هاي پيدا و پنهان امريكا با مطالبات آزاديخواهانه و استقلال‌طلبانه ملت ايران، كه به تازگي از چنگ رژيم شاه رهايي يافته و در پي استحكام مباني جمهوري اسلامي بودند سفارت امريكا را به عنوان نماد شياطين غربي و شرقي مورد تعرض قرار داده به تسخير لانه فساد-به تشخيص خودشان- مبادرت كردند؛ اقدامي كه از سوي امام مهم‌تر از انقلاب اول-بهمن ۵۷- نامگذاري شد. رويكرد امام به مقوله استكبارستيزي و آزاديخواهي رويكردي الهي بود. آن را در جهت اعتلاي كلمه حق مي‌دانست و لذا هرچيزي كه آن حركت و نيت را تقويت مي‌كرد، باارزش و مفيد و  مكمل مي‌كرد.
 دقت در كنه اين وقايع، بيانگر اين واقعيت است كه استكبار جهاني و در راس آنها دولت‌هاي مختلف امريكا از ديرباز بر سر منافع نامشروعي كه براي خود طلب كرده و مي‌كنند و رجحان آن منافع بر منافع صاحبان اصلي آنها يعني ملت ايران از هيچ اقدامي فروگذار نكردند.
 آنها براي اين منظور اصولا از دولت‌هاي ملي و با پشتوانه مردمي رويگردان بوده و به هر وسيله‌اي در پي ساقط كردن آنها برآمدند. از دولت ملي دكتر محمد مصدق گرفته تا دولت‌هاي مردمي پس از انقلاب اسلامي. امريكايي‌ها در برابر دولت‌هاي برآمده از انقلاب اسلامي نيز همين روش را دنبال كردند. وقتي دولت اصلاحات با راي و پشتوانه عظيم ملي سكان‌دار اداره كشور شد انواع كارشكني و تبليغ سوء را به كار گرفتند تا از آن دولت نمايش موفقيت و اقتدار به عرصه نيايد‌. آنها در استراتژي منفعت‌جويانه خويش احتمالا در پي آنند كه وقتي نمي‌توانند رژيم جمهوري اسلامي را از ميان بردارند، آن را ضعيف كنند تا در مناسبات بين‌المللي و پاي ميز مذاكرات مختلف از دولت‌هاي بي‌پشتوانه ملي و فاقد كارآمدي‌هاي لازم بيشترين امتيازات را بستانند. اما هرگاه به اين مطلوب نرسيدند اقدامات خصمانه و توطئه‌آميز ديگر را با روش‌هاي نخ‌نما و تجربه شده ادامه داده‌اند. ملت ايران با هوشياري و توجه به علت اصلي وقايع پديدآورنده يوم‌الله ۱۳ آبان بايد روح مبارزه و هر نوع حركت زمينه‌ساز رفتارهاي استكباري در داخل كشور را زنده نگه دارند و به عناصر مقوم انقلاب يعني استقلال، آزادي و مشاركت آگاهانه جمهور مردم در امر تعيين سرنوشت توجه روزافزون داشته‌ باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون